תנועה עם האופנוע

מרוצי אספלט דו גלגליים ובלתי חוקיים בישראל – לאן?

למרות שתחום הסופרמוטו הינו תחום איזוטרי למדי וכמעט שלא מעניין את רוב רוכבי הארץ, אני מאמין שהנושא הבא יכול לעניין את חובבי הספורט המוטורי באשר הם, גם אם הם לא מוצאים נקודות השקה לקטגוריה הזו באופן ספציפי. יש לזכור, שהבעיה המתוארת לעיל משותפת גם למרוצי הקטנועים המהווים, יחד עם הסופרמוטו, את התחומים היחידים במרוצי האספלט המקומיים.

עקב הסגירה המתוכננת למסלול ה"רינג" הפתח תקוואי (במקום ייפתח מפעל לאריזת תפוחי אדמה), ועקב סגירת מתחם "מסלולים" אשר באשדוד (פרטים נוספים, כאן), נוצר מצב בו לא יהיו עוד מסלולי אספלט מתאימים לשני התחומים הללו.

 האם בכך נגזר מותם? האם בזאת הסתיימה תהילתם הקצרצרה של מרוצי האספלט הבלתי חוקיים בישראל? עזבו אתכם מהמסלולים "שבאופק" – השמועות בשוק נעות לגבי מסלולים בבית ברל, בכוכב יאיר (לקארטינג, קטנועים וסופרמוטו בלבד), המנחת בערד, תל אביב (!) ועוד… השאלה היא איזה מסלולים יכולים לארח ע-כ-ש-י-ו מרוצים דו גלגליים על אספלט? התשובה מסתכמת במסלול הקארטינג החדש של מיני ישראל. ולטענת רוכבי הקטנועים, המחירים למרוץ במקום, הם לכאורה חסרי כל היגיון.

אז מה עושים? אין יותר אירועים? למכור את הסופרמוטו ולחזור לכביש הציבורי?

התשובה, לשמחתי, שלילית. סצינת הסופרמוטו המקומית, שהמריאה לתודעה לפני ארבע שנים ויצרה אליפות ייעודית כבר ב-2003, היא דוגמה נפלאה לכך ששילוב בין אופנועים קיימים ורצון להתחרות, מתגברים על מכשולים מינוריים כדוגמת העדר מסלולים והעדר חוק המסדיר אירועי ספורט מוטורי.

כמי שהיה מעורב באופן אישי בהעברת רכיבת הסופרמוטו מהכביש הציבורי למגרשי החנייה הנטושים (אוגוסט 2002), וכמי שמעורב בארגון מרוצי ליגת הסופרמוטו עוד מהאירוע הראשון, אני יודע שהיצר התחרותי של הרוכבים, והימצאותם של כלים תחרותיים, הוא חומר בעירה מספק להמשך פעילות התחום.

אם יש את הכלים (וכיום בהחלט יש אופנועי סופרמוטו תחרותיים, יותר מתמיד), ואם יש את הרצון כבר היום (עובדה: יותר מ-20 מתחרים משתתפים בכל אירוע), יהיו גם יהיו אירועים. הסטנדרט אולי ירד בכל הקשור למקום המרוץ, אבל סבבי האליפות, ימשיכו גם ימשיכו להתקיים.

 החשש של חלק מהרוכבים החדשים בתחום, לפיו הכלי שברשותם ייאבד במהירות את ערכו בהעדר ליגה, הינו שגוי לדעתי, ויוצא מנקודת הנחה שהרוכבים האחרים לא יירצו להמשיך את אשר מיסדנו בשלושת השנים האחרונות. אני באמת ובתמים מאמין שליגת 2007 של הסופרמוטו הישראלי, כמו גם של רוכבי הקטנועים, תתקיים כסדרה.

אולי יהיו פחות סבבים במשך השנה, ואולי המסלולים לא ייראו מרשימים ומושקעים כמו הרינג (בזכות קירות המיגון העשויים צמיגים) או כמו "מסלולים" (בזכות רוחב המסלול ומשטחי ההחלקה בצדדיו), אבל מרוצים מחתרתיים יתקיימו ועוד איך.

 חכו ותראו!

 Save

2 תגובות

  1. אורי עייף

    "התוצאות לא מאחרות לבוא"
    איזה תוצאות בדיוק?

השאר תגובה