פורום האופנועים בתפוז: תחילתה של סערה נוספת?

נראה שאשכול חדש של הודעות בפורום זה, עומד לקראת כניסה מרשימה אל פנתאון "האשכולות שלא יישכחו" בארכיון. ולא שלא צפוף שם בין דפי ההסטוריה – ריבוי המנהלים במשך השנים האחרונות (הייתי בעצמי למנהלו בין דצמבר 2000 לשלהי 2003), הניב לא מעט דיונים ספק ויכוחים אשר אמנם ערערו את מעמדו של פורום כקבוצת דיון מקצועית ורצינית, אך לא פגעו בהגדרתו מזה כשנים כפורום האופנועים הפעיל והשוקק חיים ביותר ברשת.2903200651158.jpg

אז מה קרה הפעם?
מה שכאב הפעם לעיני הגולשים הוותיקים בפורום, היה רצף (1, 2, 3) הודעות לעיתונות מבית עופר אבניר (יבואנית המותגים סוזוקי, ג'ילרה, פיאג'יו וקימקו לישראל), שזכה בכל פעם מחדש, לפרסום ע"י המנהל. כעיקרון, כמי שמייצר בעצמו כ-3 הודעות לעיתונות מדי כחודש ומכליל את מנהלי הפורום הנ"ל בקבוצת ה"Press" שבאאוטלוק, הרי שאני צריך לשמוח על כך. עם זאת, המצב אינו כזה פשוט: הודעות או אירועים של מטרו (יבואנית ימאהה, קאוואסקי וסאן יאנג), אינן זוכות לחשיפה שכזו ולגושפנקה רשמית מצד מנהלי הפורום. בנוסף, בהודעות אחרות הפזורות בפורום, מאושש tygger מנהל הפורום, שבטנו מלאה על מטרו ועל דרך התנהלותה בשוק האופנועים הישראלי, והוא אינו טורח להסתיר עובדה זו.
זאת ועוד (יש לקרוא באותה טונציה של זוג עורכי הדין המוטרפים מ"ארץ נהדרת"), הרי שגם אותן 3 הודעות של KTM מדי חודש בהן אני מיידע את העיתונאים בנושאים זונים, אינן זוכות לחשיפה הדומה לזו של עופר אבניר. עד אתמול האמנתי שהסיבה לכך נעוצה בעובדה שרוב עיסוקן של ההודעות הינו "אופנועי שטח", ועל כן אין המנהלים מוצאים להם מקום בפורום האופנועים "הכללי" כשמתקיים במקביל פורום ייעודי, אך פרסום אשכול האתמול העוסק בקטנוע חדש של עופר אבניר (כשיש במקביל פורום קטנועים ייעודי), שיבש אמונה זו.

אין ספק שזו זכותם המלאה של מנהלי הפורום לקבוע את אופיו (מחדש, יש לציין), וזו זכותם להחליט שהודעות לעיתונות ייזכו לפרסום בין כתלי הפורום. וכאילו שזה לא מספיק – זו זכותם להעביר את הדיון והביקורת על דרך התנהלותם, למסרים אישיים ולא לעשות זאת ע"פ דפי הפורום (כלל שניסחתי בעצמי). עם זאת, לא ייתכן שהדבר ייעשה ללא שקיפות מקדימה מלאה. לא ייתכן שהודעות מסוימות יקבלו חשיפה (ואפילו" Over חשיפה"), רק בשל הקשר שנוצר לפני יותר מחצי שנה בין מנהלי הפורום לנציגי יחסי הציבור של עופר אבניר, קשר שלא מתקיים באדיקות שכזו עם שאר היבואנים. רוצים לתתפרסום להודעות העיתונות של היבואנים כדי להביא מידע לגולשים? בכיף. זוהי הרי מטרת הפורום – לחלוק מידע בין גולשים. אך לא תיתכן פעילות של איפה ואיפה מבלי לדווח לגולשים על הסיבות לדרך התנהלות זו. והערה אחרונה לפני הגילוי הנאות החשוב – ביקורת על מנהלים אכן צריכה להתבצע מחוץ לדפי הפורום הפומביים, אך תוך שיקול דעת מושכל. המצב הנוכחי הינו יוצא מן הכלל – יש דברים שצריכים לכתוב לפני שיתפתחו להן תיאוריות קונספרציה (מגוחכות, אני יודע), על השכר, הלאו דווקא כספי, שמקבלים מנהלי הפורום מיבואן כזה או אחר.

והגילוי הנאות:

אין הדברים נכתבים תחת כובעו של אחד המעורב בענף פעיל באותו תחום בדיוק (יחסי הציבור למותג שבאחריותי), אלא קודם כל כאדם, וכגולש וותיק בפורום זה. אין לי זכויות ייתר בפורום, וגם הצבע האדום בו מופיע הניק שלי בהודעות, אינו מקנה לי שום אפשרות השפעה (וטוב שכך). חשוב לי לראות את הפורום שומר על מעמדו ועל השפעתו בקרוב הרוכבים בארץ. בעבר הצליחו גולשי פורום זה לעשות גלים בביצע הדו גלגלית, והדבר היה בזכות גיבוש ארוך חודשים, אמונה ביכולות ובכוונות של שאר הגולשים, ואמונה במנהלים. אירועי פורום החושפים פעילויות שכאלו של המנהלים "מאחורי הקלעים", אינן תורמות למצב המעורער ממילא של הפורום הגדול במדינה.

* ומשהו אחר לגמרי: מישהו מכיר את הבלוג החדש "Cars&Bikes"? הפורמט שנבחר לעיצוב הבלוג הינו פורמט של פורטל חדשות, והידיעות אכן נראות ככאלו שלא פורסמו באף מקום אחר ברשת. גם תחום המכוניות המסוקר שם, מכיל ידיעות חדשותיות שלא פורסמו עדיין באף כלי תקשורת ישראלי. אתר מתחרה חדש? שווה לעקוב.

7 תגובות

  1. אופיר גולן

    אם יש לך השגות לגבי דברים, אתה יכול הרי תמיד לשוחח איתי, והיותר מרמיזה לגבי חוסר היושר כאשר היה כתוב בפירוש כי זוהי הודעה לעיתונות, אינו במקומו.

    מעבר לכך, על איזה 3 הודעות בחודש אנו מדברים?
    למייל לא הגיעו מיילים ממך לגבי יח"ץ בזמן האחרון כלל.

    בעניין מטרו, הבחירה היתה שלהם ורק לאחרונה החלו להעביר לנו חומר. ממש לאחרונה. אחרי לא מעט מאמצים דווקא מצידי לשקם איתם את הקשרים שכזכור לך היו גרועים בגללם ולא בגללי או תושבי הפורום. היחס שקיבלו בפורום היה תוצאה ישירה להתנהגות החברה.

    על כן, אתה מגזים כי חלק גדול מזה אתה ידעת, והחלק השני היה יכול להפטר בטלפון אחד.

  2. כRובי

    לפני הכל – לא רמזתי לגבי חוסר יושר, להיפך – טענתי לזכותך שמדובר על תיאוריות קונספירציה ותו לא. ציטוט:
    "…"יש דברים שצריכים לכתוב לפני שיתפתחו להן תיאוריות קונספרציה (מגוחכות, אני יודע), על השכר, הלאו דווקא כספי, שמקבלים מנהלי הפורום מיבואן כזה או אחר."

    לגבי "ההגזמה" – מצטער, עדיין לא ראיתי היכן בדיוק. אתה טוען שמצב הפורום היום זהה למצבו לפני שנתיים? ולפני ארבע? ומתי הוא היה מגובש יותר? פעיל יותר? מהנה יותר לגלישה?
    לא שאני טוען שהייתי טלית שכולה תכלת כמנהל – להיפך, עוד בתקופתי ובאחריותי החלה ההתדרדרות. הדברים נכתבו לא כדי לנגח אותך, אלא כדי להאיר באור אחר, המייצג את דעתי האישית, לגבי מצבו של הפורום. אתה טוען שאני מגזים? זכותך המלאה. לדעתי אפילו המעטתי בתיאורי הטלטלות שהפורום עובר בשל אירועים שכאלה…

  3. ישי

    הלו כרוב, כתבת מעולה, תקיף אך עדין. תרשה לי להוסיף כמה מילים.

    אופיר אני מנצל את המקום כאן כדי להגיד לך גם אני שאתה בדרך לא טובה. זה לא נראה טוב, זה לא מרגיש טוב, אתה עושה שטויות/טעויות ומוריד את רמת הניהול ורמת הפורום בכלל. אתה חייב לתפוס את עצמך בידיים, להשתלט על האגו ולשנות כיוון.
    אמרתי לגל ואני אומר גם לך: אתם צריכים, לדעתי אבל לא רק, ליזום מהלך של החלפתכם כמנהלים של הפורום. מה שקורה עכשיו זה לא מכובד וממש אין לי חשק להתמקח על נקודות אלא לדבר בהיבט כללי.

    מגיע לפורום את הטוב ביותר שאפשר וזה לא מה שקורה עכשיו.

  4. אופיר גולן

    נתחיל בכRוב,
    ההגזמה היתה לגבי הפניה שלך לגבי הודעות מד.ל.ב שעדיין כפי שצייני אינן מגיעות לתיבה שלי.
    פניות מיבואנים אחרים רק החלו להגיע, והן בכמויות מצומצמות. אינני יודע מה הסיבה לכך, אך אני אישית פועל בעניין. העובדה שבינתיים אנו מקבלים יותר עדכונים מעופר-אבניר, ויוסאנג אינה מוכחשת כלל, אך גם עדכונים ממטרו החלו להגיע ויועלו ברגע שיהיו עוד.
    אנחנו, בתור מנהלי הפורום, מאמינים שיש לספק מידע לעניין, אך אני שגיתי בעניין כפי שציינתי והתייחסת לכך בפוסט הנוסף. על כן פניתי לחברי הפורום בשאלה על מנת לברר את העניין. במתכונת הWeb2.0 הגעתי למסקנה כי הפורום שייך לכותבים ודעתם חייבת להלקח בחשבון.
    סה"כ, שוב, הטעות היתה שלי בהודעה ההיא.
    אך לא בעניין ההודעות של ד.ל.ב לפי דעתי ואני עדיין מנסה לברר מה עלה בגורל המיילים שאמרת ששלחת לי גם.

    לישי,
    אם אתה סבור שיש אדם שיכול לנהל את הפורום בצורה טובה יותר, אתה בהחלט מוזמן לומר לו שישלח את הפרטים שלו ואנו נברר אם אפשר להוסיף אותו לניהול.
    לגבי שינוי הכיוון אני מסכים איתך ואני רק מקווה שההודעה הנוספת מצליחה להבהיר את כוונתי בעניין.

  5. גלעד

    אופיר, כמה אופייני שאתה מלטף לעצמך שוב את האגו, אני מבין מהודעה האחרונה שלך שאתה רואה עצמך כמנהל את הפורום בצורה טובה ולכן אין מקום להחליף אותך אלה רק להוסיף מנהל חדש… יפה.

    כמה חבל שאתה לא יכול למחוק ולחסום גם כאן.

השאר תגובה