פורום 8

במשפחת הגולשים הדו גלגליים של הרשת הישראלית, מכונה פורום האופנועים בתפוז על שם הספרה האחרונה המופיעה בכתובת הדף הראשי. זהו "מיספור רץ" המייצג את הוותק של הפורום בהירארכיה של האתר המאכלס בתוכו מעל 1000 פורומים שונים. הווה אומר, שפורום " 8 " די וותיק…

היסטוריה

ב-2001, קצת אחרי שפורום האופנועים האגדי שהשתכן ב-IOL (ז"ל) נסגר לרגל סיפוח החברה לוואלה!, מצאנו עצמנו הגולשים הדו גלגליים של אותה קהילת IOL מפוארת, משתכנים במערכת הפורומים העצלה והמשעממת של "הבעלבית" החדש. כמנהל הפורום, ניסיתי לאחד את הקצוות ולשמור על הקהילה מאוחדת ככל האפשר, למרות הפורמט החדש שלא תרם להרגשת הביתיות. תוסיפו לכך את ההרגשה הרעה ששררה לאחר מות 2 הרוכבים בתאונת הדרכים במהלך "הפגנת האופנועים הגדולה" שהייתה בירושלים (ושרובה ככולה קרמה עור וגידים בפורום IOL), ותבינו שהרוחות לא היו נעימות כלל.

בחודש יולי 2001, לפני קצת יותר מ-6 שנים, פנו אלי החבר'ה של תפוז, שהיו מודעים לתחושת חוסר שביעות הרצון של הקהילה מהבית החדש, והזמינו אותי לגייס את הקהילה לשהות בתפוז. בראש הפונים, עמד המתכנת הראשי של מערכת הפורומים הגאונית של תפוז, צחי (ניק: kle) שגם ניהל, כעבודה צדדית, את פורום האופנועים המעט רדום דאז, של האתר הכתום.

ב-15 ליולי, הפכתי למנהל פורום האופנועים בתפוז (כאן) וניהלתי אותו למשך כמעט 3 שנים. גם אם אשתדל לצמצם ככל האפשר את הקרדיט כדי לא להפוך זאת למפרגן הטופח לעצמו על השכם, ישנם דברים שלא ניתן להתווכח לגביהם – הפורום היה לאחד מעשרת הפעילים ביותר בתפוז (גם כשמס' הפורומים באתר חצה את קו ה-800), הפך להיות לפורום המוביל ברשת הישראלית לאופנועים, זכה במקום הראשון כפורום הטוב ביותר באשכול המוטוריקה, ואנוכי אף הייתי לאחד מחמשת המועמדים לפרס "מנהל הפורום הטוב בתפוז". למרות כל האמור לעיל, הרי שעם תחילת הכתיבה ב-Ynet, העמידו בתפוז אולטימטום בפניי – או אנחנו או הם, מאחר ומדובר על אתר מתחרה. אני בחרתי להמשיך ולפרסם כתבות ומבחנים ב-Ynet ונפרדתי לשלום מתפוז.

מודה ומתוודה: הפעילות בפול גז כילתה במהירות את זמני הפנוי, ובמקביל – הפכה ההזנחה בחודשים האחרונים לניהול פורום 8 לחרב פיפיות שהתהפכה נגדי. מס' טעויות ניהול בסיסיות פילגו את הפורום ל-2 קבוצות עיקריות ("וותיקים, ו-"חדשים"), כשכל קבוצה טוענת שאני פועל למען האינטרסים של הקבוצה השנייה. לא היה לי כוח לזה…

אך בכך לא תמה ההתנהלות מול תפוז.

באפריל 2005, כשכבר ניהלתי את פורום האופנועים של פול גז על שרתי "CarsForum", פנתה אלי נטע, מנהלת הקהילות באותה תקופה, לאחר שפרסמנו כי אנו מתכננים לפתוח פורום חדש שישכון בין כותלי האתר פול גז. ההצעה הייתה מאוד אטרקטיבית: חזור לנהל את פורום האופנועים בתפוז – שמו ישונה ל"פורום האופנועים בפול גז" (!) ותקבלו במתנה באנר קבוע בראש דף הפורום, שיקדם את אתרכם.

סירבנו בנימוס מסיבות שונות ומשונות, והקמנו את מערכת הפורומים של פול גז, שגם שם ניהלתי פורום אופנועים (עד ינואר 2006).
אז למה אני מעלה זאת ומחטט בטרחנות יתרה בהיסטוריה כמעט לא שימושית ומעט לא מעניינת? ובכן, פורום 8 שוב סוער גועש בימים האחרונים, הפעם בשל ניסיון "הפיכה" שמנסים הגולשים לבצע כנגד ההנהלה הנוכחית (המורכבת מלא פחות מ-3 מנהלים!). חסימות, מחיקת הודעות, דיון שלם בפורום משוב של תפוז, המון פעילות טלפונית מאחורי הקלעים ובתוך פורומים סגורים (קומונות) – You Name It.

לא אכנס לסיבות של איך, למה כמה ומדוע, אך גם אני חושב – כפי שאמרתי בשיחת טלפון לאחד מהמנהלים אמש – שהם צריכים ללכת.

הסיבה שבגינה עורבתי בנושא, היא בשל העובדה שהוצע לי על ידי "המהפכנים", לקבל עליי חזרה את ניהול פורום 8, ואני הסכמתי במידה ואכן הוא יכלול את ההרכב שהוצג בפני לגבי 2 המנהלים הנוספים.

ישבתי, כתבתי וטרחתי לכתוב את הטקסט לעיל, לאחר שהתברר כי אחד מהמנהלים הנוכחיים, שמע על כך, ועוסק בחרושת שמועות מכוערת "מאחורי הקלעים", לפיה:

"אין סיכוי שכרובי יחזור לנהל בתפוז, לאחר שנזרק משם בבושת פנים".

הדברים כמובן, אינם נכונים. אם הייתי עוזב את תפוז ברוח רעה, לא היו מציעים לי לחזור לשורותיהם, שנתיים מאוחר יותר, עם חבילת הטבות השווה לפול גז כסף רב.

חבל מאוד שדברים שכאלו נאמרים מתוך מדיניות הגנתית מגוחכת של גולש הנאחז בכל כוחו בכסא הניהול. חבל מאוד שאותו גולש\מנהל, שלנו הכרות וירטואלית משותפת במשך שנים, יוצר במו ידיו שמועה מכוערת וזדונית כדי להכפיש אדם אחר (אני, למי שפספס), למרות שאני כלל לא לוקח חלק במהפכה הננקטת כנגדו וכנגד חבריו לניהול.

בושה.

ועוד בענייני פורומים:

מ-CARSFORUM: למה לא יהיה לנו ספורט מוטורי חוקי בעתיד הקרוב?

2 תגובות

  1. גולש וותיק ב8

    יוחלפו מנהלי 8 הנוכחיים לאלתר!

  2. M O R M

    אשמח את תתרום ממרצך ויכולתך לניהול פורום תפוז אופנועים 8.
    למרות שאין לי מושג אין זה לא יתנגש במהרה בפרנסתך כאיש מכירות נהדר של אופנועי KTM.
    בהצלחה

השאר תגובה