הפקה חדשה מבית משטרת ישראל?

"…אנו תמימי-דעים עמך, כי הביום והשיטות שננקטו לא היו ראויות.ראש אגף התנועה, העיר הערותיו למעורבים בנתיבי הפיקוד, תוך הדגשה כי חל איסור מוחלט על ביצוע פעולות דומות בעתיד."

(מתוך מכתב התגובה הסטנדרטי שהופץ ע"י משטרת ישראל לרוכבים אשר רצו לעזור ולעצור את הבושות של המשטרה ע"י מחאה כנגד ההפקות של ג'יבלי שנועדו לעצור אופנוענים על הכביש)

והנה, גולשים בפורום האופנועים הכללי של תפוז, הבחינו לא פעם ולא פעמיים במשאית אשר עומדת בשולי כביש 2 לכיוון צפון באזור מחלף פולג כחלק מהפקה נוספת (גם אם צנועה יותר), של המשטרה. המשאית עומדת שם, כך נראה, לא בשל תקלה כי אם לצורך מטרה אחת בלבד – להסתיר מפני הנהגים העולים צפונה את ניידת המשטרה העומדת לפנית המשאית ומצלמתבעזרת מצלמת המהירות את הנהגים המהירים יותר.

020216-1989-suzuki-gsx-r750rr-doug_polen_1990_suzuka_8hאפשר לכתוב הרבה על השיטה הנלוזה משהו, ועוד יותר לכתוב על כמות ההשקעה והיצירתיות שמגלים השוטרים כדי לאכוף עבירה שאינה קשורה באופן מהותי לאחד מהגורמים המשמעותיים לתאונות דרכים בארץ. אך הבעיה היא אחרת, גדולה יותר ודווקא מאוד פשוטה: מלבד הסכנה הבטיחותית הגדולה בהעמדת רכב שכזה בשולי הכביש, הרי שבכלל מדובר על מהלך שאינו חוקי. המשאית עומדת במקום ללא אורות אזהרה, ללא משולש אזהרה כנדרש מכל אזרח אשר עומד בשוליים בשל תקלה וכמובן, ע"פ סעיף 69 לתקנות התעבורה – אין לחנות כלל בשולי הכביש שלא לצורך הורדת נוסעים (גם אסור ברוב הכבישים המהירים וכמובן מסוכן) או בשל תקלה.

הווה אומר – סירסו את החבר'ה של ג'יבלי, אבל בטח שלא עצרו את השימוש המגוחך באמצעים המסכנים דווקא את משתמשי הדרך ולאו דווקא תורמים לבטיחותם.
אגב, לידיעת גולשי הכRובלוג ותשומת ליבם: המשאית + ניידת המשטרה נצפו בין השעות 7 בבוקר ל-09:30 בבוקר. שימו לב לספידומטר.

תגובה אחת

  1. idoset

    זה מדהים. גם הכתבה המפרגנת שהייתה עליהם לפני כמה שבועות בחדשות, ממש אנשי הצפרדע אנשי הדממה. חבל שלא משקיעים כל כך הרבה יצירתיות ומשאבים בשיפור דברים שבאמת יכולים למנוע תאונות דרכים כמו חינוך ותשתיות.

השאר תגובה