ב-15 לחודש נובמבר: תל אביב עומדת

הודעת מטה המאבק:

מהלך השבועיים האחרונים, ובעקבות הדיון בוועדת הכלכלה והמלצות יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ אקוניס ויו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני להקפיא את התייקרות התעריפים, פינו הרוכבים את הזירה (ואת הכבישים) לטובת פעילות פרלמנטרית ענפה בה לקחו חלק פעיל נציגי מטה המאבק.

הפעילות הפרלמנטרית כללה בין היתר:

* פגישה בין יו"ר וועדת הכספים, יו"ר וועדת הכלכלה ושר האוצר. לפגישה זו לא היו תוצאות, וסוכם שתהיה פגישה נוספת ביום רביעי הקרוב, ה-11 בנובמבר. אנו עוקבים בדריכות רבה אחר ההתפתחויות בנושא.

* החתמת 64 ח"כים על עצומה כנגד העלאת תעריפי הביטוח, ובעד הקמת ועדה שתתן פתרון הוגן לטווח ארוך.

* הנחת הצעת חוק נוספת עליה חתומים כ-20 ח"כים שמהותה "לפקח על המפקח". מטרת ההצעה היא הפקעת הסמכות מידי המפקח על הביטוח לייקר תעריפים ללא אישור הכנסת.

התהודה הציבורית הרחבה למאבקנו הצודק הביאה מספר חברות ביטוח לפרסם הצהרות בקשר לעמדתן בנושא ביטוח החובה לרכב דו גלגלי. אנו מבקשים בהזדמנות זו להתייחס לעניין. הצעות אלו אינן מהוות כל חידוש, ומבחינתנו, הן יטיבו רק עם אותם רוכבים שממילא לא אמורים להיפגע מההתייקרות השערורייתית של תעריפי ביטוח החובה.

ככל הידוע לנו, אין בהצעת חברות הביטוח שם התייחסות לכל שאר הרוכבים שיישארו ב"פול", וייאלצו, בלית ברירה, לשלם את התעריפים הגבוהים בשנה הקרובה, ואת פרמיית הסיכון הטהור – בין 10,000 ל-13,000 ש"ח בשנה הבאה.

בנוסף, ולאור פרסומים שהיו בעניין בתקשורת בנוגע להצעת פשרה כביכול של משרד האוצר שמציעה התייקרות בכל מחיר ב-15 לנובמבר כנגד הסכמה של הרוכבים לפגיעה סוציאלית בצורת השתתפות עצמית. עמדת המטה היא שלא מדובר מבחינתנו בשום הצעת פשרה, אלא בכתב כניעה שפוגע אנושות בזכויות הסוציאליות של הרוכבים ויוצר הפרדה נוספת מכלל ציבור הנהגים בישראל. ככזה, הצעה זו בלתי מקובלת עלינו בעליל.
אנו קוראים לשר האוצר, למפקח על הביטוח ולחברות הביטוח: אל תזרו חול בעיני הציבור! כל הצעות "הפשרה" של המפקח וההצעות "האטרקטיביות" של חב' הביטוח אינן רציניות ובעצם ראוי לומר שלא היו מוצעות כלל. אנו פונים לשר האוצר: הקשב לכל אותם חברי כנסת החתומים על העצומה. 64 מהם כבר חתמו עליה. אינך יכול להתעלם מדרישתם הצודקת ומדרישת יושבי ראש וועדות הכלכלה והכספים לעצור את ההתייקרות.

מטה המאבק נותן סיכוי נוסף לנבחרי הציבור ופקידי האוצר לפעול במהלך השבוע הקרוב ועד ה-15 לחודש למציאת פיתרון הולם למצוקת הרוכבים.

המטה קורא לרוכבים לעקוב אחר הפרסומים במדיה האלקטרונית והכתובה לגבי הפעילות ב-15 לחודש.

ב-15, תל-אביב עומדת!

ב-15 בנובמבר, יום ראשון הקרוב, כל רוכבי האופנועים והקטנועים נפגשים לרכיבה מאורגנת, כי ב-15 תל אביב עומדת.

נקודות המפגש:

• לבאים מצפון – תחנת הדלק "פז רונית – אחמד את סלים" מחלף הסירה על כביש החוף – המפגש בשעה 07:00.
• לבאים מדרום – מגרש החניה של "חצי חינם", על רח' משה דיין, מערב ראשל"צ – המפגש בשעה 07:00.
• למתגוררים בחיפה וצפון הארץ – מגרש החניה של מסעדת "מקסים" ביציאה מחיפה דרומה – היציאה בשעה 06:00.
• למתגוררים באזור ירושלים – מחלף חמד לכיוון ת"א – היציאה בשעה 06:30.
• למתגוררים בבאר-שבע ובדרום הארץ – תחנת הדלק בצומת מסמייה (ראם) צפונה – היציאה בשעה 06:30.

ב-15 תל אביב עומדת.

כולנו נהיה שם, גם אתם, כי לא ניתן שיורידו אותנו על ארבע! 

Save

השאר תגובה