תערוכת האופנועים במילאנו

EICMA 2009 – זו הייתה תערוכה עצובה…

בעצם, אולי עצובה היא מילה קשה מדי, כי הרי כולם עמדו בביתנים כשהם מחייכים מאוזן לאוזן ומציגים בגאווה את מרכולתם. יכול להיות שיותר נכון יהיה לכנות את התערוכה הזו כ"עגומה". כי המצב מאחורי הקלעים היה כזה, והנתונים בשטח היו קשים להסתרה – לא משנה כמה חיוכים יפזרו המציגים לכל עבר וכמה יפה תהיה הדוגמנית שהם שכרו כדי שתתמרח להם על האופנועים.

כמו שכתבתי טרום התערוכה',יצרניות רבות לא הציגו. הרשימה כללה יצרניות רבות אך הונדה וימאהה, 2 יצרניות האופנועים היפניות הגדולות, נעדרו מהתערוכה מסיבות שונות ומשונות. חברות אחרות, כדוגמת Can Am, יוצגו באמצעות ביתן קטן ששכר היבואן המקומי שלא הצליח, מן הסתם, להראות כמו ביתן של יצרנית גדולה ומכובדת.

היה עצוב
היה עצוב לראות את עמדת ה"יזכור" שבנתה הארלי דוידסון לביואל במתחם שלה, היה עצוב לראות את המרחק שתפסה הארלי מ-MV אגוסטה שנמצאת כרגע בבעלותה של הענקית האמריקאית, אבל מוצעת למכירה בשל קשיים כלכליים. היה עצוב לראות את מוטו-מוריני שהכריזה על פשיטת רגל ועל כן לא מחזירה כרגע חובות לספקים ולנושים והכי גרוע – לא משלמת שכר לעובדים כבר מס' חודשים (מאיפה החוצפה להרים ביתן יוקרתי בתערוכה שכזו?).

היה עצוב לראות כיצד האינטרנט מחסל אט אט את הסיכוי את הקסם שיש בתערוכות שכאלו, כשהוא מאפשר ליצרניות להזליף פירורי מידע בחודשים לפני כניסת שנת הדגם החדשה, ובכך בעצם מבטל את ההפתעה והכיף שגלום בתערוכת שכאלו בעבור המבקרים. היה עצוב לראות שורה ארוכה של יצרניות שכן הציגו בתערוכה,מעמידות ליין ארוך של כלים שנראה בדיוק כמו זה של השנה שעברה, מקסימום עם שדרוגי צבע כאלו או אחרים כשרק מועטות מהן, מציגות דגמים חדשים או דגמי אב-טיפוס מפתיעים. בעיקר בלטו לטובה דוקאטי ו-KTM שטרחו לשמור הפתעות וחידושים לתערוכה ולא מיהרו לחשוף את הכלים במלואם לפניה, כדי להשאיר לפחות משהו, מהקסם שיש בתערוכות שכאלו.

בשיחות עם נציגי יצרניות (שאנו מייבאים ארצה אך גם רבות אחרות), ברור שהאירופאים הופתעו מעוצמת המיתון בשנה החולפת. אף אחד מהם לא האמין שהגל יפגע באירופה באותה עוצמה, ואולי אפילו יותר, בה פגע בארה"ב. דיווחים על ירידות של 15-30 ואף 40 ו-50 אחוזים אצל חלק משווקי אירופה בעבור חלק מהמותגים, הם דיווחים נפוצים מדי בקרב מבקרי התערוכה ביום הראשון שלה (יום הסגור לעוסקים בענף בלבד וסגור לקהל הרחב). והחלק היותר עגום הוא, שרבים מהם מאמינים שהמצב לא אמור להשתפר בשנה הבאה…

בקיצור: כפי שהכותרת גורסת – זו הייתה תערוכה עצובה…

לתמונות שצילמתי במהלך התערוכה, הקישו כאן

לפוסטים נוספים הקשורים לתערוכת האופנועים הבינלאומית במילאנו – EICMA, הקישו כאן

Save

השאר תגובה