רוכב דו גלגלי? אתה עבירת איכות מתניידת!

אם הייתה לרוכבי הדו גלגליים הרגשה כי היחס "המועדף" שהם מקבלים משוטרים בדרכים נובע מדאגה אמיתית לשלומם, הרי שהתגלתה האמת במערומיה וללא כל בושה – השר לבטחון פנים חשף את התפלגות העבירות שאותם אוכפת משטרת התנועה ומתוכם עולה כי ב-2009 התמקדה המשטרה ב-3 יעדי איכות באכיפת עבירות: ". עבירות הגורמות לתאונות דרכים; עבירות המשפיעות על חומרת התאונה ועבירות בריונות".

על פניו, מגיע להם כל הכבוד. הבעיה היא, שניתוח הרכב העבירות שביצע אתר המגזין "כלכליסט" (כאן), חושף כי עבירות דו גלגלי למשל, כולן וללא יוצא מהכלל, נחשבות מבחינת משטרת התנועה כעומדות בתקן "עבירות איכות" ועל כן מנפחות היטב את מספרי העבירות שנאכפו על ידי המשטרה. לא פחות מ-3,311 עבירות דו גלגלי נכנסו לסטטיסטיקת רישום עבירות האיכות שהציגה המשטרה. וכפי שאמר השר לגבי מהות יעדי האיכות של 2010: "… יעדי האיכות לשנת 2010 כוללים: סל אכיפה ארצי (40%) הכולל עבירות מהירות, חגורות בטיחות, שימוש בטלפון נייד ועבירות של משאיות ורכב דו-גלגלי..". כנאמר – כל עבירת דו גלגלי הינה שוות ערך בחומרתה לכל עבירה של משאית שהינם שוות ערך כולן לעבירות מהירות, אי חגירת חגורה וכו'.

בכך, זוכים השוטרים לטפיחה חיובית על השכם (על שהתמקדו, כביכול, באכיפת עבירת איכות) והמשטרה נהנית מכבוד לא לה, על שתפסה כל כך הרבה עבריינים. בפועל, כמובן, לא כל רוכב דו גלגלי חצה קו לבן או לא עצר בתמרור עצור. כל עבירה אם כך, גם אי איתות במעבר בין נתיבים, יכולה להחשב כעבירת איכות שעל אכיפתה נהנית המשטרה מיוקרה לא לה.

אז בפעם הבאה שאתם מקבלים דו"ח משוטר תנועה בעת רכיבתכם על דו גלגלי, תוכלו לפחות להתנחם כי אתם תורמים לשיפור יעדי המשטרה ואולי אף להגדלת תקציביה לשנה הבאה. כמו כן, תרומתכם אף נמתחת מעבר לגבולות הדימיון ואתם אף תורמים לתדמיתה החיובית של משטרה התנועה בעיני נהגי ישראל. לא מעט תרומה בשביל אי אילו שקלים מארנקכם ומעט נקודות חובה על רישיונכם…

תגובה אחת

השאר תגובה