מהירות - מזג ים תיכוני

מהירות הינה הגורם רק לחצי אחוז מהתאונות

Ynet ושחר הזלקורן מפרסמים את שידענו תמיד: מהירות הינה הגורם רק לחצי אחוז מהתאונות, אך זו עדיין העבירה הנאכפת ביותר על ידי המשטרה בכבישי הארץ ביומיום. האם זה בשל העובדה כי נוח למשטרה לחפש את המטבע מתחת לפנס? סביר להניח. לטענתם, הסיבות אחרות לחלוטין:

מהירות

"…גם באגף התנועה וגם ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מעריכים כי עבירת המהירות היא אחת הסיבות העיקריות לתאונות דרכים. מדוע? העמדה הרשמית של הרשות לבטיחות היא כי מהירות מופרזת – ביחס לחוק או לנסיבות – גורמת לעבירות אחרות, כמו למשל סטייה מנתיב, אי-ציות לרמזור אדום או אי-מתן זכות קדימה להולך רגל."

עוד מוסיפים ב-Ynet וכותבים: "…גישה זו מסבירה את האכיפה הנרחבת של עבירות מהירות, וכן את היחס הנוקשה שמגלה מערכת המשפט למי שנוהגים במהירות מופרזת. על-פי נתוני הלמ"ס, ל-20.6% מהנהגים שהורשעו בעבירות תנועה ב-2010, יוחסה נהיגה במהירות מופרזת מעל המותר בחוק. למעשה, רק עבירת "אי שימוש באביזרי בטיחות" נאכפה בהיקף נרחב יותר – עבירה זו יוחסה ל-22.9% מסך הנהגים ב-2010."

לא בטחון הציבור כי אם: מהירות לאור הנתונים הברורים הללו, קל להבין מדוע הציבור הרחב תופס את המשטרה בכלל ואת משטרת התנועה בפרט, כגורמים שלא בטחון הציבור ורווחתו עומדים לפניהם, כי אם דווקא עמידה ביעדים ומטרות כלכליות נטו, שבגינן מקסימום אכיפה (ללא התאמה בין העברות לסכנה שהן מהוות), מניבה מקסימום הכנסות.

לכתבה המלאה ב-Ynet, כאן.

ובאותו נושא

כמה נמוך אפשר לרדת? פשוט בושה

רוכבי האופנועים והמשטרה – טיפים להשרדות בכבישים ומול אנשי החוק

השאר תגובה