לקפה רייסר

לקפוץ לקפה רייסר בביירות

מה דעתכם לקפוץ לשתות משהו? אולי נירכב לקפה רייסר בביירות שבלבנו? עזבו אותכם מפוליטיקה, מלחמות, עויינות ואיבה. בואו נדבר על מה שבאמת חשוב ומעניין את כולנו. נדון הפעם בנישה קטנטנה מתוך סצינת האופנועים שמצפון לצפון הארץ שלנו, מעבר להרי החושך, אם תרצו.

בחנות קטנה שנקראת "קפה רייסר ביירות", היושבת ברח' ארמניה שבשכונות הנוצריות בצפון העיר ביירות. כשבדקתי בדף הפייסבוק שלהם, דרך Here.com את המיקום המדויק, העריך האתר כי נדרש זמן רכיבה של קצת פחות מ-6 שעות להגיע אליהם מביתי הקט לפתח חנותם. 400 ק"מ בסך הכל. בקו אווירי זה יוצא הרבה פחות – אבל האתר ממליץ להגיע אליהם דרך סוריה, לכן מתארכת הדרך…

מקום למכורים לקפה רייסר

בכל אופן, רמי בישארה ועלי ווהב, הם היזמים שמאחורי הפרוייקט. רמי עובד כטיפוגרף ועלי כמנהל כוח אדם. בעבור שניהם, זוהי עבודה יומית המשלמת את משכורתם, אך שניהם נלהבים לגבי אופנועים. כמה נלהבים? מייד כשהם מסיימים עם מטלות היום, הם אצים רצים אל הסדנה הקטנטנה אשר נפתחת מדי יום בשעה 18:00, ונשארים שם ללא שעת סיום מוגדרת הנמתחת אל תוך הלילה. שיהיה ברור: זהו אינו מוסך וזוהי אינה סדנת תיקונים, כי אם מקום מפגש אליו מוזמנים לקוחות פרטיים לבנות את אופנוע חלומותיהם, תוך שימוש בכלי הסדנה, הליפטים והידע שרמי ועלי צברו עם השנים, בבניית פרוייקטים קטנים לעצמם. סדנת "עשה זאת בעצמך" אם תרצו. כמובן שהבעלים הגאים, עובדים במקום גם על פרוייקטים משלהם בעבור לקוחות.

מעל דלת הכניסה, מתנוססת הכתובת "In Benzin Veritas" – "האמת נמצאת בבנזין" (בתרגום חופשי) וקפה אם שאלתם, אין למכירה במקום. רוצה קפה? תעשה בעצמך.

אל קיומה של הסדנה התוודענו מסרטון קצרצר ביו טיוב, שצולם במשך כחודש סביב ההוויי של קבוצת הרוכבים שהתאספה סביב המקום, וההפקה התלוותה אליהם לרכיבות קצרות בעיר ומחוצה לה. הזדמנות עבורנו, הרוכבים הישראלים, לראות קצת ממה שיש ללבנון להציע לרוכבי האופנועים בה.

 

3

פורסם במקור בדו"גיגים

ועוד חוויות דו גלגליות מארצות פחות ידידותיות לישראלים

קפה בגדד: חמישה רוכבי אופנועים בטיול מפלשתינה לעירק

הסתדרו טוב על אופנועים החבר’ה של אחמדיניג’אד

לרכוב עם האופנוע במצרים

 

השאר תגובה