מיום המסלול סוזוקי 1100

מינימליזם במיטבו: סוזוקי 1100 בשלדת האריס

 סוזוקי 1100 הוא אופנוע פרוייקט כל כך בלתי שימושי, שלא ראיתם כבר הרבה זמן.

האופנוע שבתמונות נבנה במיוחד לתצוגה ולתחרות שנערכה השנה (2016) במהדורה העשירית והחגיגית של הפנינג Glemseck הגרמני. אירוע הנערך אחת לשנה למשך 3 ימים של אופנועים ושכרון חושים. במסגרת האירוע, מתחרים הרוכבים ביניהם במגוון רחב של קטגוריות, על מסלול דראג (מיאוץ) בן 400 מטרים. סדנת Berham  מברלין, בנתה את האופנוע הנ"ל כדי להתחרות בקטגוריה שיועדה לסדנאות מקצועיות בלבד, וכאן ניתן הפרס גם על עיצוב הכלי, ולא רק על התוצאה שהביא במסלול.

חסר כל מעטפת

האופנוע, חסר כל מעטפת חיצונית אפשרית. מלבד לוחיות פלסטיק קטנות ושקופות, שהתווספו בעיקר לצורכי קוסמטיקה ופחות לצרכים פרקטיים – אין בו כלום מעבר. מיכל הדלק? זערורי בנפח 1.5 ליטרים וכמעט שאינו נראה לעין. המושב? צר, קצר ובעיקר עשוי ממתכת. מפנק הוא לא. harris-suzuki-5

אבל גולת הכותרת, היא השלדה. זו, מתוצרת Harris, נרכשה על ידי בעלי הסדנה ב-1984, כדי לשמש כשלדה תחליפית למנוע Z1000 של קאוואסקי. בסופו של דבר, לא בוצע הפרוייקט והשלדה, מדגם Magnum 2, נשכחה בצד.

הוצא מהנפטלין

לרגל הפרוייקט, היא הוצאה מהנפטלין, נוקתה לחלוטין מצביעת האבקה האדומה בה הייתה מכוסה, והריתוכים המוזהבים והמרהיבים בין חלקיה, נחשפו לעיני כל. בתוך השלדה הושתל מנוע של סוזוקי 1100 מדגם ה-GSX שנת 1981. סוזוקי אחר, הפעם דווקא GSX-R750 שנת 1986, תרם את המתלה הקדמי. GSX-750F תרם את הבלם הקדמי.

berham-customs-shiny-harry-glemseck-101-2016-6_28850345464_oמתלה אחורי? אין! פשוט התאימו זוג צינורות מתכת במקומם. גלגלים של הונדה CB900 מגרסת ה-Bol d'Or השלימו את המראה הכללי עם צמיגי Continental Road Attack.

האלטרנטור הוסר והוחלף בסוללת ליתיום קטנה. הסטרטר הוסר גם הוא מטעמי אסתטיקה ומשקל, ובמקומו הותאמו באלגנטיות זוג ידיות בזנב האופנוע, לדחיפה קלה לצורכי התנעה. על המשולש העליון הותקנו קליפ-אונים שלMagura, מכלולי הקלאץ' הגיעו מסוזוקי SV650, הרגליות מאפריליה RS250, משאבת הבלם האחורי הגיעה מיאמהה R6 אבל הקליפר הגיע דווקא מסוזוקי RG80… מסוחררים? זו רק רשימה קצרה של כל התורמים. חסכתי לכם את כל כולה…

סוזוקי 110 שצריך גם לנצח

מאחר והאופנוע צריך גם לנצח את המרוץ, בוצעו במנוע מס' שינויים כדי להגדיל ולשפר את אספקת הכח. למנוע הותאם גל זיזים של סוזוקי GSX-R750, התווספה שורת קרבורטורים של Mikuni בקוטר 36 מ"מ ונבנתה סעפת פליטה חדשה ומשוחררת יותר מהמקורית.

והתוצאה? 168 ק"ג של אופנוע נטו. נטו. נטו.

בגמר אגב, התמודד הסוזוקי-האריס הנ"ל, שבנוי כולו סביב מכלולים בני יותר מ-30 שנים, כנגד אופנוע שנבנה על בסיס סוזוקי בנדיט 1250 חדיש. וכאמור: הוא יכל לו.

גלריית תמונות

וגם

קרב צרפתי בין סדנאות: סוזוקי SV650R

פרויקט קפה רייסר מינימליסטי ונפלא מסדנה מגניבה בלונדון הקרירה

אופנוע אם וי אגוסטה שחור אפל וקלשון באליסטי

הוא לא רוכב מהר, הוא טס נמוך: אופנוע הספיטפייר משווייץ

פרויקט הוקרה מבוסס על ב.מ.וו R9T מ-BOS

מוטו גוצי רדיקלי: 160 כוחות סוס באופנוע עם קירור אוויר

רפליקת ההארלי דוידסון 1910 של חרובי

2 תגובות

  1. יוסי

    בעיקר מוכיח שהטכנולוגיה של הבעירה הפנימית לא ממש התקדמה ב-30 שנה האחרונות, והיא דיי בסוף חייה

  2. כRובי

    מסכים שהיא אכן לא התקדמה במיוחד. המנועים הם בעיקר תנורים שמבזבזים המון אנרגיה ומאוד לא יעילים ביחס לאנרגיה שהם שורפים. אבל מה מראה לך שהטכנולוגיה בסוף חייה?

השאר תגובה