אופנוע קפה רייסר

אופנוע קפה רייסר ספרדי למרוצי סיבולת

bmw-r100r-cafe-racer-1

אופנוע קפה רייסר של סדנת XTR Pepo הספרדית לא רק נראה כמו אופנוע למרוצי אנדורנס. הוא ממש מסוגל לזה טוען בונה האופנוע

סדנת האופנועים של פפו רוסל (Pepo Rossel) קיבלה משימה מלקוח: לבנות אופנוע שינציח את אביו בדרך ייחודית. לשם כך, ניתנה לסדנה יד חופשית בבחירת המרכיבים מהם ייבנה האופנוע ששמו נקבע מראש: Don Luis כשם אביו המנוח של בעל האופנוע. רק בעניין הצביעה הייתה ללקוח בקשה מיוחדת: שיהיה זהה לכחול של רכב האאודי מגרסת ה-RS2. האופנוע נצבע באופן בו בחר פפו – בעל הסדנה, כמחווה למעצב האופנועים היפני Ritmo Sereno, אך הוא עשה זאת תוך שימוש בגוון המדויק שביקש הלקוח.

bmw-r100r-cafe-racer-12פפו, שסדנתו ממקומת במדריד אשר בספרד, מצא אופנוע גרמני למשימה: ב.מ.וו R100R שנת 1992 עם מנוע בוקסר מקורר אוויר. התוצאה הסופית לא רק עוצבה בסגנון אופנועי מרוצי האנדורנס (הסיבולת) אלא גם ממש מסוגלת להשתתף בהם: מיכל הדלק בנפח 24 ליטרים, מכלולי הגלגלים והבלמים הם כולם בעלי יכולות ספורטיביות והמשקל של האופנוע נמוך במיוחד: 165 ק"ג בלבד ללא נוזלים.

אופנוע קפה רייסר בשם דון לואיס

לצורך הפרוייקט, נבנו בסדנה לא מעט חלקים מיוחדים בעבור ה"דון לואיס": הכנף הקדמי (קרבון), הפיירינג והשילדה התומכת בו ובזוג הפנסים, הכנף האחורית הנושאת את לוחית הרישוי. חלקים רבים נוספים נרכשו מיצרניות בוטיק שונות והותאמו לאופנוע.

אופנועים תורמים רבים השתתפו בפרוייקט ותרמו לו איברים: מיכל הדלק הגיע ממוטו גוצי V7, הגלגלים, המתלה הקדמי (והמשולשים) נתרמו מאופנוע Sport Classic של דוקאטי. יחידת הזנב והמושב הספרטני הגיעו מ-TZ של ימאהה, הרגליות מאופנוע Derbi של GPR, רגלית הצד מימאהה TRX, הפנס האחורי מאופנוע של מונטסה, דוקאטי פאסו תרם את ראדיאטור השמן, והבולם האחורי הינו חליפי מתוצרת אוהלינס.

המנוע עצמו זכה למס' שדרוגים משמעותיים, ביניהם ניתן למנות קאמשאפט ייעודי למרוצים, מערכת פליטה 2 ל-1 מתוצרת Supermario ודוד שופר שעוצב ע"י XTR ונבנה ע"י Spark, פילטרים פתוחים, קרבורטורים FCR של Kehin ועוד… אין נתונים להספק הסופי שהמנוע מייצר לאחר המסאז' העמוק שקיבל, אך פפו מעיד כי האופנוע חזק משמעותית מהמקור.

לטעמי, התוצאה פשוט נהדרת.

עוד פרוייקטים של XTR ניתן לראות גם בדף הפייסבוק שלהם

 

2 תגובות

השאר תגובה