הממזר הקטן: פרויקט על SV650 מככב בתחרות בין סדנאות

סוזוקי SV650 שמככתב בתחרות בין סדנאות. תחרות שעיקרה הוא בכלל כבוד ויוקרה, משלבת בין ביצועים על מסלול דראג לבין עיצוב יוצא דופן שצריך לקלוע לטעם הקהל הרחב. 

תחרות מבוססת SV650

החוקים להשתתפות בתחרות המיאוץ המתקראת "Essenza–המהות של האופנועים" מאוד פשוטים: נטו אופנועים. לא סטנדרטיים. ללא אופנועי דראג. מקסימום 2 צילינדרים. מקסימום 1200 סמ"ק. ראש בראש אחד נגד השני על מסלול באורך 400 מטרים.

מלבד תחרות המיאוץ (דראג) שנערכה פעמיים בסוף 2016, בספטמבר ב-GLEMSECK 10 ובאוקטובר תערוכת אינטרמוט הגרמנית, נערכה גם תחרות עיצוב בין האופנועים המשתתפים, כשהקהל הרחב מצביע ברשת ובוחר את האופנוע היפה ביותר לדעתו.

בד"כ שולחות היצרניות או היבואנים הגרמנים את אופנועי הפרימיום היקרים ביותר שלהם לסדנאות המקומיות, כדי שיהיו לבסיס ולנקודת התחלה נוחה לבניית הפרויקט. עם זאת, האופנוע שלפניכם אותו שלח יבואן סוזוקי לגרמניה, מבוסס דווקא על רב מכר שהוא הרבה יותר עממי ופשוט מרוב המתחרים. זהו כמובן ה-SV650 ששיווקו בגרסתו החדשה התחיל באירופה בינואר של השנה שעברה.

krautmotors_suzuki_sv650_1
סוזוקי SV650

תהליך העבודה

סדנת Krautmotors הגרמנית היא זו שנבחרה להכין את האופנוע למרוץ, והחלטות העיצוב הרדיקליות כמו גם הביצוע עצמו, מרשימים במיוחד. בואו נעבור יחדיו על השינויים הרבים שנעשו באופנוע שזכה על ידם להיקרא "הממזר הקטן". שנמסר אליהם כשהוא חדש לחלוטין. בתהליך הבנייה אגב, השתתפה Paniz Adnan שהיא היחצנ"ית של סוזוקי בגרמניה והיא גם זינקה עם האופנוע למרוץ באינטרמוט.

שלדת ה-SV650 עוברת שינוי

שילדת הזנב שבד"כ שבמקור מסתיימת אחרי הגלגל האחורי, קוצצה באופן אגרסיבי וכעת היא בקושי מגיעה אל מרכז הגלגל. כל חלקו העליון של האופנוע – מיכל דלק, מושב ופלסטיקת זנב וצד, הוסרו מהאופנוע לחלוטין. הם הוחלפו במבנה אלומיניום שרותך באופן מדויק ומכיל כיחידה אחת את מיכל הדלק הקטנטן (בזנב האופנוע), יחידת המושב, וכן את המסגרת שמקיפה את פילטר האוויר הענקי שבולט החוצה דרך ה"אין מיכל". המראה החדש עם הפילטר סטייל מכוניות ההוט-רוד האמריקאיות, מחליף באופן מלא את תיבת האוויר המקורית והביא לעליית ההספק ב-4 כ"ס נוספים ל-79 כ"ס, למרות ששום חלק אחר במנוע לא שונה או שופר.

krautmotors_suzuki_sv650_4
פרויקט סוזוקי SV650

המתלים מלפנים (41 מ"מ) קוצרו באופן מהותי, הכידון הוחלף בזוג ידיות קליפ-און של   LSL. רגליות הרוכב הוחלפו כדי לאפשר תנוחת רכינה קדימה נוחה יותר וכזו המתאימה לידיות הנמוכות שהותקנו מעל המשולש העליון, כיאה לאופנוע שצפוי להשתמש במרוץ מיאוץ. צמיגי הקוביות שהותקנו לאופנוע אומנם לא מתאימים למרוץ הדראג, אבל תורמים למראה ה"מורד" שקיבל ה"ממזר הקטן".

שאר החלקים

החלקים השונים באופנוע נצבעו בכחול-סוזוקי כדי להתאים לחישוקים המקוריים של ה-SV650 שנותרו על האופנוע, חלקי האלומיניום לוטשו לקבלת מראה מבריק, מושב האופנוע נתפר בעבודת יד מעור שחור – התוצאה? מרתקת לדעתי. גם אם זו לא תמצית אופנוענות מזוקקת כפי שמתיימרת התחרות להכריז על המשתתפים בה, אין ספק שהתוצאה מאוד מעניינת ומסקרנת כל חובב אופנועים.

גלריה:

וגם הוא השתתף בתחרות ה-Glemseck 101 ואפילו ניצח: סוזוקי 1100 בשלדת האריס

עוד על הסוזוקי SV650:

הממזר הקטן: פרויקט על SV650 מככב בתחרות בין סדנאות

תערוכת EICMA 2017: גרסת קפה רייסר לסוזוקי SV650

קרב צרפתי בין סדנאות: סוזוקי SV650R

אירועי השקת הסוזוקי SV650 בישראל

חוגג עם האופנוע עשור שנים יחדיו

ראיון בחדשות אוברדרייב על ה-SV650

 

השאר תגובה