אספנות מוטוקרוס

אספנות מוטוקרוס ישראלית: בדרך להכרה

אופנועי אספנות מוטוקרוס העתיקים בישראל זוכים לעדנה, הכרה ולמיסוד התחום: יורשו לקבל רישיון אפור כדי להקל על השימור ולאפשר קיומם של מרוצי וינטאג' לתחום, כמקובל בחו"ל. חלון האפשרויות נפתח לפחות מחודש בלבד – רק עד סוף אוגוסט 2017.

אספנות מוטוקרוס

במרץ 2016 נחשפתי לתופעה לראשונה, כשבקרתי במפגש השני אי פעם של מועדון "הוינטאג' מוטוקרוס" שנערך בכפר יהושוע. הדבר בלבל אותי והסתירה שבדברים לא נתנה לי מנוח מנטלי למשך תקופה ארוכה. מצד אחד, מדובר על אופנועים שכל אחד מהם הוא סוג של פנינה מוטורית, מי יותר ומי פחות, בעלי ערך אספנות גבוה (היסטורי, מנטלי וכספי), שבעליהם השקיעו רבות כדי להחזירם למצב רכיבה ועד מצב כשל אופנוע תצוגה חדיש באולם היבואן. מצד שני, אנו נמצאים במדינה שבה ניתן להחרים בכל רגע נתון אופנוע שנכנס לתוך גבולות המדינה בדרך לא דרך. אופנוע אספנות מוטוקרוס שהוברח בדרכים בלתי חוקיות, כדי להשביע את רעב בעליו דאז, לקצת רכיבת מוטוקרוס אמיתית, כמו בחו"ל. איך ולמה להשקיע רבות כל כך, באופנוע שבכל רגע ניתן להיתקל בשוטר שעם קצת ערנות, יחרים את הכלי לעד?

מקבלים רוח גבית מההתאחדות

במועדון, שהחל בפעילותו לפני 5 שנים בלבד, פנו לעומר שושני, עם כניסתו שלו לתפקיד יו"ר התאחדות הספורט המוטורי, וזכו לחיבוק חם. הפרטים המלאים ואופן ביצוע התהליך, מפרט דוד וקנין מהמועדון, בדף הפייסבוק של הקבוצה:

כניסתו של עומר שושני לתפקיד מנכ"ל ההתאחדות סימנה אצלנו את ההזדמנות, מהשיחה הראשונה בנושא עומר חיבק את הרעיון ויחד הבנו שבכדי שיהיו מרוצים צריכים אופנועים עם רישיונות ועמותה שתאגד את התחום. מדובר במהלך היסטורי שישנה את התחום בצורה דרמטית במהלך השנים הקרובות. חברים, קיבלנו אישור לרשיין (רישוי אפור) את כל אופנועי המועדון שיעמדו בקריטריונים!"

כך, עם אופנועים בעלי רישיונות ועמותה נוכל להוביל את התחום לרמות של חו"ל, לשם פנינו ויחד אתכם ולשם גם נגיע. ממש בימים אלו מתבצע רישום העמותה שתביא לנו את ההכרה הממסדית, עם המבט קדימה. כבר מדברים על פריצות דרך משמעותיות נוספות עליהם נעדכן כשיהיו אישורים לגביהם.

שלב ראשון

חלון ההזדמנויות החד פעמי (!) לרישיון האופנועים קצר, והמלאכה מרובה. השלב הראשון יסתיים ב-31/8/17 ואלו עקרונותיו:- מגיש בקשה צריך להחזיק ברישיון מרוצים בתוקף.
– ניתן לרשום מספר כלים על שמכם.
– מדובר בכלים שיוצרו עד שנת 2002 כולל ( בני 15 ומעלה).
– השלב הראשון ללא עלות – חינם.בכדי לקחת חלק בתהליך הנ"ל יש צורך לשלוח מייל לכתובות ran_amitay@yahoo.com davidvak@gmail.com עם הפרטים הבאים:
– 2 תמונות של האופנוע, תמונות ברורות וגדולות. אחת מימין ואחת משמאל (תמונות חשוכות / בתוך המחסן / תחת ערמת דברים לא יתקבלו).
– תמונה ברורה של מספר השלדה.
– תמונה ברורה של מספר המנוע.
– שם פרטי ומשפחה.
– ת.ז.
– מספר רשיון מרוצים ותאריך התפוגה שלו.
– דגם האופנוע ושנתון.
– צילום שטר מכר יתרון (למי שיש).

שלב שני

לאחר אישור פעולת הרישוי לכל אחד מהאופנועים (צפי אוקטובר 2017) נוכל להמשיך לשלב השני שיסתיים בעוד כ-7 חודשים:
– מילוי טפסים מהרשות לנהיגה ספורטיבית.
– תשלום אגרת רישום אופנוע לפי הגדרות הרשות לנהיגה ספורטיבית 60 ש"ח.
– תשלום חד פעמי של 390 ש"ח שיכלול בדיקת בוחן לאופנוע לצורך רישוי וחברות בעמותה, אם מדובר במספר אופנועים כל אופנוע אספנות מוטוקרוס נוסף יהיה 150 ש"ח לבדיקה.אנו כמובן נעדכן במתרחש ונלווה אתכם בדרך.זאת הזדמנות לומר תודה ענקית לעומר שושני מנכ"ל ההתאחדות על עזרתו הרבה בהגשמת החלום, יצאנו לדרך חדשה ומאתגרת.לדף הקבוצה של Israel Vintage Motocross Clubאם יש לכם אופנוע חוקי לכביש הציבורי ואתם רוצים לרשום אותו כאספנות: ככה עושים את זה: טיפ: רישום אופנוע אספנות במשרד הרישוי ולמה כדאי לעשות זאת

וגם:

השאר תגובה