קפה רייסר

אופנוע קפה רייסר בטוב טעם הולנדי

קפה רייסר שהוא יצירה. סדנת Wrench Kings ההולנדית התמקדה הפעם בבניית אופנוע קפה רייסר בסגנון קלאסי, אולד סקול ממש, שנבנה והותאם במיוחד לרוכבת שהזמינה אותו. הקורבן? ב.מ.וו  R100-RT שנת 1984. פרויקט שאינו מסובך או יקר, אבל בעל תוצאה מרהיבה ומיוחדת.

אופנוע קפה רייסר בהזמנה

הרוכבת, שהעדיפה להישאר אלמונית, הייתה מאוד ברורה בדרישות שלה: היא רצתה אופנוע BMW-R100RT-1984-Kruvlog-9קפה רייסר בסגנון הישן והמקורי עם מסיכת חזית עגולה שעוטפת פנס גדול מלפנים. אך בניגוד למקובל בהזמנות פרויקטים שכאלו, היא לא סיפקה את האופנוע שיהווה לבסיס הפרויקט בעצמה.

במקום זאת, נשלחה הסדנה למסע חיפושים בו ניתנה לה יד חופשית לבחור את האופנוע המתאים ביותר להיות לפלטפורמה הנכונה ביותר מבחינתם.

תוצאה סופית בעלת פרופיל נמוך

הבחירה כאמור, נפלה על אופנוע ב.מ.וו משנת 1984 ומדגם R100-RT. טייק מניק, בעל הסדנה, מספר: "אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לזכור ביחס לבנייה הזו שלנו, היא שההזמנה היא בעבור רוכבת". סיבה עיקרית זו הייתה לאחד הגורמים החשובים לבחירת האופנוע, כשהמטרה היא תוצאה סופית צרה ובעלת פרופיל נמוך. אופנוע שיהיה קל לאזן אותו במקום גם כשהוא עומד והרוכבת ישובה על גביו. כדי להגיע לכך, יצרו אנשי הסדנה שילדת זנב חדשה, צרה ונמוכה יותר, כדי להגיע לדרישות הרוכבת.

שיפוץ

באופן כללי, נעקרו מהאופנוע כל החלקים שעשו אותו לאופנוע הספורט תיור שהוא תוכנן להיות, כשיצא לאוויר העולם לפני 33 שנים. כל החלקים פורקו מהשלדה שנשלחה לצביעה, והמנוע עצמו פורק ושופץ לחלוטין. מחלקת הבלימה רועננה באמצעות צנרת חדשה, תושבות ועבודת שיפוץ כללית כדי להימנע מתחושה ספוגית בידית הבלם, אך נושא הביצועים של הצמיגים הוקרב מעט מטעמי עיצוב כשנבחרו צמיגי דאנלופ K70 מיושנים למראה. זוג בולמי Koni החליפו את המקוריים מתחת לזנב האופנוע.

קוסמטיקה

מסיכת החזית ויחידת זנב האופנוע, הוזמנו מיצרנית המתמחה ביצור חלקים תחליפיים אוניברסליים שכאלו, והם הותאמו למידות הצרות של הב.מ.וו הערום והמופשט, באמצעות תושבות שיוצרו במיוחד על ידי הסדנה. גם הכנף הקדמית יוצרה במלאכת יד מחושבת, כדי לצמצם את השפעתה העיצובית על הגלגל הקדמי הגדול למראה. ידיות הכידון המקוריות הוחלפו בקליפ אונים של חברת Tarrozi שנעטפו בעור מהוה ומשומש למראה שיוצר על ידי סדנת Silver Machine  ההולנדית שגם ייצרה את מושב העור בעבודת יד.

בקצוות ידיות הקליפ-און, הותקנו מאותתים מתוצרת Motogadget. עוד באזור הקוקפיט ניתן למצוא לוח שעונים דיגיטלי של Acewell מדגם 2853  ועל הכידון מצערת גז של Domino ומשאבת קלאץ' של Brembo. כל המתגים המקוריים של ב.מ.וו הוחלפו ביחידת כפתורים חדשה של Motone 3.

בתוך מסיכת החזית, הותקן פנס קדמי בקוטר 7 אינץ' מתוצרת Rhino ובזנב הותקנה מערכת תאורה שבה המאותתים ואור הבלימה משתמשים יחדיו באותו הנוריות. זוג דודי פליטה של Magaton הורכבו כדי לתת מנת סאונד מתאימה שתהלום את המראה.

התוצאה כולה נצבעה בגוון כחול מקורי של ב.מ.וו עם פס וורוד על רקע לבן שרץ לאורכו ולרוחבו של האופנוע, מעניק לו את הטאץ' האישי של בעליו החדשים.

קפה רייסר בתקציב שפוי

בסיכומו של דבר, אין מדובר כאן על פרויקט שהיה ל"בור ללא תחתית" מבחינת התקציב וההשקעה. הסדנה, שעבדה על האופנוע כ-3 חודשים, בחרה להשאיר את החישוקים המקוריים, המתלה הקדמי המקורי ולא להיכנס למסכת שיפורים מקיפה במנוע. התוצאה לעומת זאת, מושכת היטב את העין ונראית מתוקתקת להפליא. קפה רייסר לתפארת.

ובאותו נושא:

אופנוע קפה רייסר אוסטרי: ק.ט.מ סופרדיוק 990

ברח מהאייטיז: קאוואסאקי GPZ750 מודרני

פרויקט מרהיב ביופיו: אופנוע מוטו גוצי FAT TRACKER – שמנמן אבל ספורטיבי

טיטניום

קפה איטלקי – מוטו גוצי V7 רייסר

 

תגובה אחת

השאר תגובה