מפגש אופנועי אספנות מפגש נוקיה

המשטרה מכה שוב ב-"מפגש נוקיה"

מפגש נוקיה מתקיים, זה כבר כמה שנים, בתדירות כמעט קבועה. בלי מארגנים, בלי הפקה מסובכת ובלי כאבי ראש. מכוניות, אופנועים, רכבי אספנות ואופנועי פרויקטים – מאות רוכבים ונהגים מדי שישי. אז מה כואב למשטרה בעניין ולמה הם פוצצו את המפגש בשבועיים האחרונים?

המפגש, התקיים מדי יום שישי, בערך מהשעה 15:30, בחניון הצמוד להיכל יד אליהו שבתל אביב. המשתתפים קראו לו בפשטות "מפגש נוקיה", על שם נותן החסות של ההיכל עד שנת 2014. מאז כבר השתנה שמו ל-"היכל מנורה-מבטחים", אבל השם הקודם המשיך – ככה זה אופנוענים. לא מחפשים לסבך את החיים.

מפגש נוקיה – חובבי רכב מסוגים שונים נפגשים ונהנים

מועדון ה-5 השתמש במגרש החנייה לקיום המפגשים השבועיים שלו, מועדוני הרכבים, הנהנים מפיצולים מסועפים של מותגים, דגמים ותתי דגמים, הגיעו אליו כדי להשוויץ ברכבים, וגם רוכבי אופנועים, מאות מהם, התקבצו סביב בית הקפה של "ארומה", המשקיף על החניון.

סרטון 360 מעלות של חניית האופנועים. צולם ע"י Motorcycle Blog במפגש בפברואר השנה (הזיזו את התמונה עם העכבר):

לפני כחצי שנה פשטה המשטרה על החניון, מצויידת בקציני רכב ותעבורה, חילקה קנסות והורידה רכבים רבים מהכביש בשל שיפורים אסורים שהותקנו בהם. מערכות טורבו, מערכות סינון אוויר, מערכות פליטה ועוד…

פשיטה של המשטרה

המפגש הושבת לחלוטין מאחר והרוכבים והנהגים נמנעו ממנו בשל החשש מהמשטרה. הגישה הייתה, שגם אם יש לך רכב \ אופנוע תקין לחלוטין, המשטרה כבר תמצא על מה לקנוס אותך. המפגש נדם לחודשיים לערך, וחזר לפני מס' חודשים, במלוא העוצמה, עם כ-1000 רוכבים, נהגים וקהל סקרן שהגיעו למקום מדי סופ"ש.

לפני כשבועיים, ביצעה המשטרה פשיטה נוספת על חניון המכוניות ובסופ"ש האחרון, הוצבו שוטרים ליד בית הקפה "ארומה" כדי למנוע מרוכבי אופנועים לרכוב על המדרכה עד אליו. אלו שנתפסו, נקנסו בדו"ח של 250 ₪ ונרשמו לרעתם 2 נקודות עונשים ברישיון.

פחות מ-100 אופנועים התקבצו במגרש החנייה הריק שלצד בית הקפה (מאחר ואף אחד מרכבי המועדונים לא הגיע), ולבסוף התפזרו גם הם. ע"פ השוטרים, הם מונעים רכיבה על המדרכה במקום, מאחר והגיעו אליהם דיווחים על ילדים מקרב הקהל שהגיע למקום, שכמעט ונפגעו מרוכבי אופנועים שהגיעו לחנות לצד בית הקפה.

נגד חובבי רכב ומוטוריקה

זוג המבצעים האלו של המשטרה כנגד חובבי הרכב והאופנועים, ב-2 סופי שבוע רצופים, יהוו, על פי ניסיון העבר, מכה כואבת למפגשים הללו, ואנו צפויים שלא לראותם בכזה סדרי גודל, לפחות חודשיים-שלושה.

במקום שהמשטרה תיתן לאירוע להתקיים תחת פיקוחה, עם שוטרים נוכחים כדי למנוע מתפרעים מלבצע סיבובי דריפטים (עם המכוניות) או וויליס וסטופיס (עם האופנועים) שבאמת מיותרים באירוע שכזה, הם החליטו לבטל אותו לחלוטין. במקום שישאירו את כל ה"מסוכנים האלו שחובבים רכבים וספורט מוטורי" תחת עינם הפקוחה, במקום ידוע ומוכר, הם פיזרו אותם ל-4 רוחות תבל, לעשרות מפגשים קטנים ונסתרים מן העין, שם הם יעשו בדיוק את אותו הדבר, רק שלא לעיני המשטרה.

בלי מפגש נוקיה – חובבי האופנועים לא יפסיקו לרכוב

אין שם ראייה ארוכת טווח על העניין שמראה שהוא מסרב לגווע, למרות ניסיונות העבר לסכל אותו. האירוע ימשיך, במקומות אחרים, והמשטרה תיאלץ להשקיע מאמצים רבים יותר, כדי לאתר את פורעי החוק. במקום להעלים עין מעבירות קטנות יחסית (לאכוף נסיעה על הרחבה בשישי בצהריים? נו באמת), וכך לפקח על כולם בצורה מסודרת, הם גירשו את כולם.

אבל חובבי הרכב לא יפסיקו לנהוג וחובבי האופנועים לא יפסיקו לרכוב. וכולם תמיד שמחים להראות אחד לשני את ביצועי הכלים, את ההשקעה ואת האהבה שהטמינו בתוך כלי הרכב שלהם.

המפגשים ימשיכו, רק במקומות אחרים… עד הפעם הבאה.

עוד באותו נושא

 Show Your Bike 5

 Show Your Bike 3

 Show Your Bike 2

 Show Your Bike 1

 

 

 

2 תגובות

  1. יגאל

    משטרת הערסים והמנופחים מעגו, במקום לאפשר את הכינוסים האלה, ובאמת להשגיח שלא יתפרעו

    הבוקים במדים הגיעו, כדי לרשום דוחות,

    משטרה רקובה

השאר תגובה