רכיבת ראש השנה טייפון

רכיבת ראש השנה: הסרט

רכיבת ראש השנה – רכיבות הלילה לראות את זריחת השנה החדשה, מייד אחרי ארוחות ערב החג של ראש השנה, החלו בראש השנה של סוף 2002. בסוף 2015, בעקבות התנהגות פרועה למדי של חלק מהמשתתפים באירוע שהפך להיות ענקי בממדיו (אלפי רוכבים ונהגים משתתפים), חל שינוי בגישת חלק מהרוכבים לגבי מהות נקודת הצפייה בזריחה. "כל אחד והמצדה שלו" כתב עמוס ברעם. עוד על כך ניתן לקרוא בטור "יעד בהפתעה" שפורסם לאחר רכיבת ראש השנה של 2016.

רכיבת ראש השנה

אסף רחמים, הכוח העולה בקרב צלמי האקסטרים בישראל, סיקר את המהפך והשינוי בגישה של האופנוענים הישראלים לגבי מצדה, ואת ההתפצלות שנוצרה לגבי יעד הרכיבה מחד, והמשך מסורת הרכיבה לאחר ארוחות החג. התוצאה היא סרט בן קצת יותר מ-7 דקות, הסוקר 2 מהרכיבות העיקריות שבוצעו בערב ראש השנה הקודם (2016).

אסף סיכם זאת כך:

שנה שלמה של תחקיר​,​ שעות על גבי שעות של בימוי, צילום, עריכה וכיף גדול, הביאו לפרויקט וידאו שנותן עוד נקודה לעצור רגע ולהסתכל מהצד על התרבות המוטורית ​המשתנה. רכיבה לזריחה הראשונה של השנה. במצדה. כמה משמעויות גלומות במשפט הזה. מהות, הוויה, נוכחות.

14 שנה של מסורת נפלאה ופתאום זעזוע.

משם הכל התחיל. בדקתי, חקרתי, תשאלתי, סיפרתי​, צילמתי, ערכתי​.. רציתי להבין.קיבלתי תשובות. נקודת המפנה שלפניכם היא עוד אבן דרך ​במושג הזה שנקרא אופנוענות.

ועוד סרטונים של אסף רחמים:

רכיבה עם האופנוע למעיינות קרירים ביום חם

רכיבה על הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (וידאו)

תגובה אחת

השאר תגובה