מסע אופנועים לזכרו של לוחם יס"מ אופנועים

מסע אופנועים לזכרו של לוחם יס"מ אופנועים – הרוכבים מכבדים

מסע אופנועים לזכרו של לוחם יס"מ אופנועים – הרוג פיגוע טרור: שנת 2016 ומאורעות הדמים הבלתי נגמרים לא פסחה על משטרת ישראל. ב 9 באוקטובר בפיגוע ירי באזור המטה הארצי בירושלים, שוטר היס״מ והאופנוען, יוסי קירמה – נהרג בעת מילוי תפקידו.
זה הרגיש שזה לא יכול לעבור לסדר היום. יותר מדי אנשים טובים מעורבים כדי לאפשר שאסון שכזה יעבור מתחת לראדאר, כאילו החיים ממשיכים.

כתב: עמוס ברעם

ואכן, כמו בשנה שעברה, כשיצאה הקריאה אודות האירוע ההולך ומתקרב. הורגשה ההיענות הבלתי מסויגת מצד חברי מועדון האופנועים הישראלי ולבטח גם מצד אלו שאינם.

Ride-in-memory-of-yossi-kirma-2
מסע אופנועים

יס"מ אופנועים וקר. מאוד קר.

מזג האוויר קר. מאוד. עננים שחורים באופק. כבשים ממעל. ערפל סמיך יושב לו בניחותא על הנחלים המקיפים את ״הר איתן״ בואכה ירושלים. מאות אופנוענים וחברים מכל קצוות הארץ מתייצבים ללא אומר. חניון הפארק נמלא עד אפס מקום בהמוני אופנוענים שבאו לחלוק כבוד, להביע הזדהות, להוכיח. לא צריך יותר מדי שכנועים. אין צורך בדברי הסבר על חשיבות האירוע. סביב ״יוסי קירמה״ האיש והתפקיד, המקום האירוע והאופנוע, חברו להם יחדיו יותר מדי דברים המחברים כל אחד ואחת מאיתנו הרוכבים, המתגוררים במדינת ישראל וחווים ומרגישים את עוולות החיים כל פעם מחדש ואצל כל אחד נגעה הקריאה במקום רגיש אחר. עובדה שהביאה אותנו בהמונינו בבוקר אחד מיוחד להראות: משהו. למשפחה. למשטרה. לאזרחי ירושלים. המדינה. לנו. לעצמנו.

לוח זמנים

לוח הזמנים לא מאפשר חריגות גדולות מדי. אייל ברנדט, נציג מועדון האופנועים באירוע נושא דברי הסבר קלים ותדריך בטיחות טרום הרכיבה ההמונית הזו וקצת אחרי 09:00 אנחנו יוצאים.
נחש הרוכבים הבלתי נגמר עושה דרכו בנופים היפים ביותר בארץ. אחרי הגשם שניתך בלילה אפילו האופק חד וברור.

יחידת האופנוענים על כלל המשרתים בה, התגייסו כאיש אחד ונטלו חלק גדול באירוע הלוגיסטי המתמשך הזה. משטרת ישראל מובילה את השיירה העצומה כשאופנועני היחידה מפלסים עבורנו את הדרך, סוגרים את כל הכבישים והצמתים במסלול. נהגים מופתעים מבררים ובודקים את פשר העיכוב. יש לי הרגשה עמומה שלאחר שקיבלו תשובות מאופנועני היחידה, התרווחו לאחור (חלקם אף צילמו) וקיבלו בהבנה.

Ride-in-memory-of-yossi-kirma-1
מסע אופנועים

טקס הנחת זרים בכיכר קרובה לבית מגוריו במבשרת ציון, מעשה ידי הרשות המקומית והעומד בראשה. כמות הרוכבים התופסת את הכבישים בפאתי מבשרת מעלה מבטי השתאות מהעוברים והשבים ואחרי כמה דקות אנחנו יורדים לכביש 1. שיירה ארוכה צבעונית ואיטית של מאות רוכבים מובלים על ידי אופנועני היס״מ, אשר גם סוגרים אותה הרמטית מאחור.

מסע לזכרו של לוחם יס"מ אופנועים

אנחנו ממשיכים בכביש לכיוון צומת מעלה אדומים וחותכים ימינה לכיוון ירושלים העיר. חוויית הרכיבה בתוך העיר העמוסה בדרך כלל לעייפה יחד עם כל כך הרבה רוכבים ומשטרת ישראל היא הרגשה מהממת.

באזור האירוע אנחנו נעצרים שוב (ככל הנראה לציון האירוע ואולי הנחת זרים – אני בסוף השיירה ולא רואה מה מתרחש בקדמת השיירה), וממשיכים לכיוון אצטדיון טדי. במהלך הרכיבה אנחנו עוברים/חוצים מנהרה. הרוכבים נותנים בגז, חלקם מצפצפים ואופנועני היס״מ מפעילים אורות וסירנות. משהו פסיכודלי מרגש ומרטיט. הרכיבה האיטית בתוך שאגת הקולות הזו, מעבירה צמרמורת.

משמעות האירוע

בחנייה באיצטדיון טדי אנחנו קולטים את משמעות האירוע. ההתגייסות למען, העמידה עבור ולצד. המוני אדם טובים, שמו בצד את צורכיהם האישיים ביום שישי ובאו לתרום ולהירתם. להביע עמדה.

הלוגיסטיקה במיטבה ושולחנות עם סנדוויצ’ים שתייה ועוגות מחכים לנו עם הגיענו. בשעה 11:00 מכבדים אותנו בנאומים מרגשים השר לבטחון פנים גלעד ארדן, ניצב מחוז ירושלים, מפקד היס״מ, ראש מועצת מבשרת, אלמנתו ואביו. אייל ברנדט נשא דברים מרגשים בשם מועדון האופנועים הישראלי ששוב הוכיח כמה חשובה מסגרתו.
אירוע חשוב, מכובד ומרגש הגיע לסיומו. שמחתי להיות חלק. שמחתי להיות.

במותו ציווה לנו את החיים. יהי זכרו ברוך.

טורים נוספים של עמוס ברעם:

אנחנו אופנוענים: המציאות שלנו היא אחרת

הנהגים במכוניות באיילון: אם לא היו מנותקים, היו הורגים אותנו קצת פחות

אנחנו והם

החיה שבתוכנו

השופר שלהם

רכיבה בכביש 10

וגם

הפגנת רכיבה: גבר אמיתי לא מרים ידיים

הכרובלוג בפייסבוק

 

השאר תגובה