אופנוענות

אופנוענות: לאבד ולמצוא שוב את הדרך, זו חלק מהחוויה

את המשפט בכותרת, ועוד תובנות אופנוענות רבות אחרות ממסע רכיבה אפי סביב העולם, תוכלו למצוא ב-2 הסרטונים הבאים שמציגים את אלספת' בירד (Elspeth Beard). הרוכבת שהייתה לאנגלייה הראשונה אשר הקיפה את העולם ברכיבה על אופנוע. אישה שהייתה לסמל של השראה אולטימטיבית לאלפי רוכבים ורוכבות מסביב לעולם.

בשנים בהן לא היו מכשירי GPS, לא אינטרנט ולא היה אי מייל כדי לשמור על קשר עם הבית. בשנים בהן לא היה מקובל שנשים תצאנה לרכיבות אופנועים מאתגרות ועוד תעשנה זאת במדינות מסוכנות ולבדן. דווקא אז, עשתה זאת אלספת' ופרצה את הדרך לעוד מאות חולמים שיצאו בעקבותיה למסעות רכיבה מאתגרים, מעצימי תודעה ואישיות ולא פחות חשוב: מעוררי השראה.

אופנוענות סביב העולם

אלספת', ילידת 1959 (כיום בת 58), החלה לרכוב בגיל 16 בדרום אנגליה. בשנת 1983, כשהיא רכובה על גבי אופנוע מסוג ב.מ.וו R60/6 היא החלה במסעה להקפת העולם והיא רק בת 23.

לאחר ששלחה את האופנוע לניו יורק בספינה, היא יצאה מהעיר לכיוון צפון, ורכבה ביבשת לקנדה, חזרה ללוס אנגל'ס וירדה דרומה עד למקסיקו. לאחר מכן, היא שלחה את האופנוע לסידני שבאוסטרליה. שם, לאחר שעבדה במשך 11 חודשים כארכיטקטית, חיידק הטיולים תקף אותה שוב והיא יצאה לחקור את היבשת ברכיבה. אח"כ היא המשיכה לטיול לסינגפור ומשם יצאה לחקר יבשת אסיה כולה. לאירופה היא הגיעה דרך פקיסטן ותורכיה. היא חצתה את היבשת כולה, אגרה חוויות נוספות בדרכה הביתה לאנגליה ולבסוף סיימה באנגליה מולדתה את מסעה ב-1984. ה-BMW שלה צבר עימה לאורך המסע כולו כ-56,000 קילומטרים.

מזכרות

כשחזרה, היא שמרה את כל מכתביה, התמונות שאספה ושאר המזכרות, בקופסת קרטון שנשארה סגורה למשך כ-30 שנים. ב-2008, בעקבות מאמר וראיון שנכתב על מסעה האגדי, החל סיפורה לצבור תאוצה ולאחר 7 שנים של התעניינות גדלה והולכת בסיפורה, כתבה אלספת' ספר בן 320 עמודים ששמו The Lone Rider המתאר את מסעה וחוויותיה ממנו.

כיום אלספת' היא בעלת חברה לארכיטקטורה שבאמתחתה מס' פרסים בתחום.

סרטון 1 – אלספת' בירד: מראשוני המטיילות על אופנוע בעולם

סרטון 2 המאויר של "טיול תרבות". מבוסס במידה רבה על הסרטון הקודם

 

ובאותו עניין:

סרטון אופנוענות מעורר השראה: למה לא עכשיו?

רוכב על האופנוע שלי – וידוי של אופנוען

יש ימים שבהם כואב לכבות את מנוע האופנוע – סיפורו של ירושלמי

סרטי אופנועים

יש לכרובלוג ערוץ פעיל באפליקציית טלגרם. אשמח אם תצטרפו ותעקבו בהקלקה כאן

השאר תגובה