לעולם האופנועים

טיפ רכיבה: להיכנס נכון לעולם האופנועים – לחשוב בגדול – להתחיל בקטן

לכל אחד מאיתנו יש את הרוכב החיה הזה מהתמונות וממסך הטלוויזיה. אותו רוכב שגרר אותנו לעולם האופנועים ושתל בנו חלום, כזה שאנחנו עדיין שואפים אליו.

כתב: שי נווה – אופנוען מאומן

השלב הבא באבולוציית הרכיבה שולח אותנו לאולם התצוגה או לחיפוש מתקדם ביד-2. כאן, באופן ברור ומכוון, אנחנו בוחרים אופנוע אלוף. חובבי השחזות במהירויות-על ילכו על המכונה עם הכי הרבה R-ים בשם הדגם, חובבי תעופה ילכו על האופנוע שמככב באליפות העולם במוטוקרוס, וחובבי האתגרים בטבע יביאו את הכלי שעליו רוכב אלוף אינדורו. חלום לכל רוכב, מתנה לכל ילד, צעצוע יקר לכל מבוגר.

עד כאן הכל טוב. אבל שנה מאוחר יותר, שנה של ניסיון וניסיונות לעשות את מה שחלמנו עליו, צריך רגע להרים את העיניים ולהסתכל סביב. אולי הבחירה שלנו בכלי הספציפי הזה לא הייתה מושלמת? אני חלילה לא רומז שרוכב אופנוע כביש ספורטיבי מהוקצע יחליף אותו באופנוע דו-שימושי רך ונעים. על הכיוון והתשוקה אין להתווכח. רק על העוצמה…

להיכנס נכון לעולם האופנועים

באופן כללי צריך להבין שאופנוע קצה דורש רוכב קצה כדי להראות כמו בחלום. רוכב מתחיל חייב אופנוע סלחן במידה נדיבה, גם אם הוא לא נראה בדיוק כמו בפנטזיה. אף אלוף עולם לא התחיל לרכב עם מכונות של אליפות העולם. זה הגיוני כשחושבים על אלופים, זה ממש מתבקש כשחושבים עלינו. אופנוע קצה יהיה תמיד נוקשה יותר, חד מדי, מרתיע ופראי לעיתים, וממש לא סלחן. יאכיל אתכם חרא בערימות תוך כדי נסיונותכם הבלתי פוסקים להצליח.
וזה מתסכל, כי בתכל׳ס המכונה לא אשמה. אותה צריך להחליף (או להתחיל מכזו מלכתחילה) לאופנוע שיעזור לנו ללמוד רכיבה כמו שצריך: אופנוע שבנוי ומסוגל להתמודד עם נסיעה במהירות נמוכה יותר, עם עומסים נמוכים יחסית שרוכב מתחיל (וחושב!) מסוגל לייצר עליו. אופנוע קל ונעים הליכות, שמתקשר ומתגמל גם מתחת לעוצמות המקסימליות שמקפיאות את הדם.
במילים אחרות, כל רוכב יתקדם הרבה יותר מהר ורחוק, בהרבה פחות זמן, אם יתחיל על האופנוע הנכון בדרך לחלום.

בשנתיים האלה בהם תבלו באוכף של אותו אופנוע נכון, תתמודדו עם אינספור מכשולים ואינספור הצלחות ותחייכו בלי סוף. כי כשיהיה לכם קל תחוו פחות תסכולים ותזכו למצות את האופנוע באמת. וזה כבר סיפוק מטורף לכל החושים. אחרי הניסיון הזה, באופן טבעי תהיו הרבה יותר בשלים לעבור לאופנוע מגורזן יותר בדרככם אל החלום, אל הפוסטר על הקיר.
אז טראסט מי, תתחילו בקטן. כי לקפיצות מעל הפופיק יש נטייה להקפיץ אותנו למיון. קאפיש?

תנו בגז, אבל עם שכל.

עוד טיפים, כאן

ובאותו נושא

וידאו: אימון עם אופנוען מאומן במסלול פצאל

תפסיקו להפריע לסוס כשאתם רוכבים

 

 

השאר תגובה