בתאונת אופנוע

את מי תובעים עקב פגיעה בתאונת אופנוע?

מה עושים אם החרא הגדול קרה והייתם מעורבים בתאונת אופנוע? מי צריך לשלם, את מי צריך לתבוע ומי בדיוק עושה זאת? סקירה שימושית שהלוואי שלא תזדקקו לה לעולם.

אנחנו על דו גלגלי והסטטיסטיקה יכולה להיות בת זונה אמיתית לפעמים. אבל המספרים לא משקרים. הסיכוי לתאונה על אופנוע גדול. ע"פ מחקר אמריקאי, אופנוענים נמצאים בסיכון של פי 5 להיפצע בתאונה לעומת הממוצע המקובל בקרב נהגי המכוניות. גם בישראל הנתון דומה: אופנועים הם 4.2 אחוזים מסך כלי הרכב במדינה, אבל מעורבים ב-20 אחוזים מהתאונות.

בשיתוף Lawguide.co.il

רקע: מיהו הגורם האחראי לתשלום פיצויים במקרה של תאונת אופנוע?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אשר כולל בחובו את ההגדרה המשפטית ל-"מהי תאונת דרכים?" וממי ניתן לתבוע פיצויים במקרה של פציעה שנגרמו כתוצאה ממנה, קובע כי הנפגע זכאי לקבל פיצויים, במסגרת ביטוח החובה של הרכב. שהוא האופנוע במקרה שלנו. לפעמים, שלא נדע, יש מקרים מסוימים בהם ניתן לקבל פיצויים מקרנית, הקרן אשר הוקמה במטרה להעביר פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. יש לציין שאין הבדל מבחינת ההליכים, הזכויות או הפיצויים, בין נפגעי רכב לבין נפגעי אופנוע.

חשוב לדעת כי ביטוח החובה מכסה אך ורק את הפגיעות שנגרמו לרוכב האופנוע עצמו ולמורכב שהיה עימו (אם היה), ולא מכסה את נזקי הרכוש. לשם כך יש את הביטוח המקיף (אם נעשה כמובן). במידה ונגרם נזק רכוש לרכב אחר, הרי שלשם כך קיים ביטוח צד ג' (שוב, אם נעשה…).

בתאונת אופנוע

רבים לא יודעים, אך ניתן לתבוע על אותה תאונה יותר מפוליסה אחת ובעצם לקבל פיצויים מפוליסות ביטוח נוספות, במידה ויש כאלו כמו אובדן כושר עבודה, ביטוח מנהלים, ביטוח תאונות אישיות וכדומה.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהוזכר בהתחלה, אף קובע שהפיצוי יהיה ללא שום קשר לאחריות הנפגע בתאונה. זה אומר שחברת הביטוח חייבת לשלם לרוכב האופנוע פיצויים בכל מקרה של פגיעה. רבים לא יודעים, אבל במקרה של תאונת אופנוע ומכונית, כאשר נגרמים נזקי גוף לרוכב שלא היה מצויד בביטוח חובה, יש לו את האפשרות לתבוע פיצויים מפוליסת הביטוח של הנהג אשר פגע בו. אבל זה נכון רק למקרים בהם התאונה לא אירעה באשמתו אלא באשמת הצד השני, והוא יוכל להוכיח זאת. אחרת, הוא בבעיה קשה..

כיצד מגישים תביעה לפיצויים ואיך נקבע גובה הפיצוי?

לאחר התאונה, חשוב לאסוף בהקדם את פרטיהם של כל האנשים שהיו מעורבים בתאונה. אם יש עדים, מה טוב. לאחר מכן יש לגשת לקבל טיפול רפואי ולשמור את כל המסמכים הרלוונטיים, לרבות אישורים רפואיים, הוצאות רפואיות וכדומה.

עם הניירת המלאה הזו, פונים לעורך דין מתמחה כדי שיגיש תביעה כנגד חברת הביטוח בשם רוכב האופנוע שנפגע. ייתכן ועורך הדין אף ישלח את הרוכב הפצוע לבדיקות נוספות אצל רופאים מתמחים כדי להשלים את הניירת הנדרשת לצורכי התביעה.

חשוב לדעת כי כאשר מדובר על נזקי גוף אשר משפיעים על יכולתו של הנפגע להמשיך ולתפקד במשך פרק זמן ממושך, ניתן יהיה לקבל תשלום תכוף מחברת הביטוח, אשר מהווה מעין מקדמה על סכום הפיצויים שייקבע בסופו של דבר. לאחר שייקבע סכום הפיצויים הסופי, יקוזז ממנו סכום התשלום התכוף אשר ניתן לנפגע קרוב למועד התאונה.

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד.

ובאותו עניין: המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

אופנוע נגרר למגרש משטרתי וניזוק – מי ישלם?

אופנועו פגע בבור בכביש והוא נפצע בגבו – הרוכב פוצה ב-55 אלף שקלים

תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה – מה העונש?

רוכב אופנוע ללא רישיון – מי מפצה את המורכבת במקרה תאונה?

ביטוח חובה לאופנועים – כל שרצית לדעת

טיפ רכיבה: הבנה של אפקט ההסוואה בתנועה – למה לא רואים רוכבי אופנוע?

יעוץ משפטי

תגובה אחת

השאר תגובה