רוכבים אופנוע סופרבייק

טיפ רכיבה: תפסיקו להפריע לסוס כשאתם רוכבים

סוס. כן – סוס! מכירים את החיה הזו עליה אתם רוכבים? חיה גדולה כזו, ארבע רגליים, רעמה וזנב מרשים, ובערך אחד כוח סוס? כן, זאת.
הוא הולך, רץ, מדלג, נוחת, עולה לווילי. מכונה מכונה. כמו אופנוע? לא בדיוק. אבל טובה מ-א-ו-ד במה שהיא עושה.

כתב: שי נווה – אופנוען מאומן

ההקבלה בין אופנוע לסוס מקבלת התייחסות לא פעם בהדרכות שלנו ב"אופנוען מאומן". הרי על סוס, כמו על אופנוע, לא יושבים על עם כל המשקל על האוכף כל הזמן, ולא מותחים לו את המושכות כל הזמן. אחרת הוא ישתגע ואנחנו נמצא את עצמנו על הרצפה אחרי נפילת פריסטייל מגובה מרשים. גם באופנוע יש את הקטע הזה, רק שבניגוד לסוס, לאופנוע אין שיקול דעת. אין לו מוח, אפילו לא קטן כמו של הסוס, והוא לא יכול לקבל החלטות כמו שהסוס יכול. אז נשאר לנו אופנוע שהוא כמו סוס עיוור שצריך לקבל מאיתנו כל הזמן עזרה.

אז הגיע הזמן להיות מעורבים. הגיע הזמן להבין שאופנוע זה לא אוטו; אתה לא צופה מהצד דרך מסגרת, מוגן על ידי אלף מחשבים ומליון כריות. אתה עליו. לא בבפנוכו שלו, עליו!

רוכבים, לא לוקחים עליו טרמפ

תראו, כדי באמת לרכוב על אופנוע ולא סתם לקחת עליו טרמפ, צריך להבין מה קורה שם מתחת. מתחת לרגליים שלנו, על הרגליות. אם אנחנו יושבים כבד, לא רק יכאב לנו הגוף מכל מהמורה, אלא גם נפריע לאופנוע לספוג את כל השיבושים שהדרך זורקת בפניו. כל מי שרכב אי פעם על סוס יודע שאתה כל הזמן על הארכובות (רגליות, נו). הסוס דוהר ואתה מרחף מעליו, מתפעל אותו, ולא מפריע. מושך לו כשצריך ומשחרר בשאר הזמן. החיה נפרדת ממך ביולוגית, אבל אתם גוף אחד פיזית ומנטאלית. הוא מבצע את מה שאתה לא יכול, ואתה מבצע את מה שהוא לא. חיה אחת.

אז מה חשבתם, שאם לאופנוע אין מח אי אפשר לעשות את זה? אי אפשר להגיע למצב בו הגוף שלי והאופנוע הם יחד? אפשר גם אפשר, אבל צריך לעבוד.

איך? פשוט תפסיקו להפריע לו, לאופנוע האהוב שלכם. תפסיקו להחזיק לו את הכידון חזק, תפסיקו לטלטל אותו בכל פתיחת וסגירת גז, תפסיקו לשבת עליו כבד. הוא לא יכול, ולא משנה כמה תתקדם הטכנולוגיה, להתעלם ממשקל גופכם ביחס למשקלו שלו. ואל תשכחו שהאופנועים נהיים קלים יותר, ואנחנו שמנים יותר. אז הוא תמיד יצטרך עזרה. והעזרה הזו תשתלם לכם, כי פתאום תראו איך הוא יודע לצאת על הגז מהפניה המעצבנת והמשובשת בדרך לעבודה.

כשאתם רוכבים, שחררו אותו במקומות שאתם תפוסים ורק תורידו לו פקודות. הוא יבצע אותם עם חיוך, כמו גרזן ולא כמו נדנדה. וזה רק בזכותכם.

תנו בגז (אבל עם שכל)

עוד טיפים, כאן

וידאו: אימון עם אופנוען מאומן במסלול פצאל

וידאו: על אופנוע אובלה ועל המסלול

מהו הפלת"ד? הסבר על ביטוח לדו"ג בישראל

הבנה של אפקט ההסוואה בתנועה

טיפ: רישום אופנוע אספנות במשרד הרישוי ולמה כדאי לעשות זאת

טיפ רכיבה: קשה באימונים, קשה יותר בכבישים. מיומנות רכיבה – האמת

תגובה אחת

  1. Amos Baram

    לעיתים ההתנהגות עם הסוס היא נגד ובניגוד לטבע שלנו. באופנוען מאומן , לא אחת, מנסים להסביר, ללמד ומוכיחים את הטיעון העולה בכתוב. לעיתים זה מחלחל ועדיין , זו תחושה לגמרי אחרת כשאתה רוכב משוחרר.

השאר תגובה