אופנוע נגרר למגרש משטרתי וניזוק – מי ישלם?

אופנוע נגרר למגרש משטרתי באמצעות חברת הגרירה "שגריר" שנשכרה לכך ע"י משטרת ישראל. כשהגיע הבעלים לשחרר את האופנוע, גילה שנגרם לכלי נזק משמעותי בדמות שברים וסדקים מכל צדדיו. ועכשיו עומדת השאלה: מי ישלם?

בשיתוף Lawguide.co.il

בעל האופנוע פנה לבית המשפט ותבע הן את המשטרה והן את ספקית שירות הגרירות למשטרה – חברת "שגריר". הבעלים טען בתביעתו כי הכלי נגרר על ידי המשטרה כאשר היה במצב שלם ותקין. הוא קיבל אותו לידיו בחזרה לאחר חודשיים וחצי כשהוא ניזוק בצורה משמעותית. התביעה הייתה על סך של 16,000 שקלים בגין נזקים ועוד 10,000 שקלים נתבעו בעבור ועגמת הנפש שנגרמה לו.

המשטרה לעומת זאת, טענה כי היא אינה אמורה כלל להיות צד בתביעה אלא אך ורק חברת חברת שגריר אשר ביצעה את הגרירה. לדברי התובע המשטרתי, במשטרה החליטו ליטול חזקה על האופנוע כשנמצא מוסתר בין פחי אשפה, מאחר ובעליו היה חשוד כמעורב בפלילים. לצורך כך פנתה המשטרה לשגריר והזמינה את גרירתו מהמקום. בתום הליך החקירה נגד הבעלים, הוחלט לסגור את התיק והמשטרה הסכימה להחזיר את האופנוע. לפיכך, טען התובע המשטרתי, הרי שכל נזק שנגרם לאופנוע במגרש האחסנה הוא באחריותה הבלעדית של שגריר. אלו האחרונים טענו בבית המשפט כי האופנוע נגרר כשהוא כבר נושא את הנזקים ואף אחד מהם לא נגרם לו בזמן שהיה מאוחסן במגרש.

מסקנת בית המשפט

עם זאת, החליט בית המשפט שהתמונה העולה מעדויותיהם של התובע, שוטר הסיור ונציגי שגריר גם יחד מביאים מסקנה חד משמעית: האופנוע היה שלם לחלוטין כשהגיע למגרש. העדויות היו סותרות באשר למצב האופנוע בזמן שיצא מהמגרש, והשופטת החליטה לצדד בעדותו של התובע בעניין זה, שהייתה מהימנה ואף נתמכה בשני עדים נוספים. גם מחוות הדעת השמאית עלה שמדובר בנזק מכל הצדדים ולא בנזק במוקד מסוים שיכול היה להיגרם בתאונה.

מסקנת בית המשפט, יצאה מנקודת הנחה שהנזקים נגרמו לאופנוע במגרש בזמן שהיה בחזקת "שגריר", אך המשטרה, שהייתה זו אשר תפסה אותו במצב תקין ו לא החזירה אותו באותו מצב, היא זו שצריכה לפצות את בעל האופנוע. אבל שגריר לא יצאו נקיים מהעניין – בית המשפט קבע שהחברה צריכה לפצות את המשטרה במקביל במלוא הסכום.

התביעה לפיצוי עבור עוגמת נפש נדחתה, ולפיכך שגריר תשלם 16 אלף שקלים עבור הנזקים, בתוספת הוצאות המשפט של התובע בסך 5,000 שקלים, וכן את הוצאות המשפט של המשטרה בסך של 2,750 שקלים.

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד.

ובאותו עניין: את מי תובעים עקב פגיעה בתאונת אופנוע?

המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה – מה העונש?

רוכב אופנוע ללא רישיון – מי מפצה את המורכבת במקרה תאונה?

ביטוח חובה לאופנועים – כל שרצית לדעת

יעוץ משפטי

תגובה אחת

  1. Amos Baram

    טוב מאוד. בית המשפט החליט בצורה עניינית וצודקת.

השאר תגובה