תאונות דרכים ללא רישיון

רוכב אופנוע ללא רישיון – מי מפצה את המורכבת במקרה תאונה?

המורכבת שנפצעה בתאונה לא ידעה שמי שהרכיב אותה היה ללא רישיון. היא הגישה תביעה נגדו וקרנית – הקרן האחראית לפצות נפגעי תאונות דרכים במקרה שאין כיסוי ביטוחי. מי בסופו של דבר חויב לשלם לה פיצויים?

בשיתוף LAWGUIDE.CO.IL

בשנת 2012, אישה בשנות ה-40 לחייה שהתה בפארק עם חברים, ובמהלך האירוע הורכבה על אופנוע, ומי שהרכיב אותה לא היה בעל האופנוע כי אם משתתף אחר באירוע. בשטח החניה, הרוכב איבד שליטה, ושניהם החליקו עם האופנוע.

כתוצאה מכך המורכבת נפצעה ושברה את הקרסול. מאחר שהרוכב היה ללא רישיון לרכיבה על אופנוע, הרי שלא היתה לו פוליסת ביטוח על שמו ומכאן, שלא ניתן היה לתבוע פיצויים לפי פוליסת הביטוח של כלי הרכב. הרוכב הורשע ברכיבה ללא רישיון בבית המשפט לתעבורה, ובמקביל, הגישה המורכבת תביעה לפיצויים כנגדו וכן כנגד קרנית, הקרן המשלמת פיצויים עבור נזקי גוף שנגרמו בתאונות דרכים ללא כיסוי ביטוחי.

ללא רישיון ומכחיש הכל

התביעה נדונה בבית משפט השלום בתל אביב יפו. הרוכב הכחיש הכל מהכל: גם את העובדה שבכלל הייתה תאונה וגם טען שהתובעת ידעה כי אין לו רישיון. נציגי קרנית לעומת זאת, טענו כי לאור נסיבות התאונה, הרי שכל פיצויים שהיא תצטרך לשלם למורכבת, מבחינתה בית המשפט צריך לחייב את הרוכב (או את בעל האופנוע עצמו) לפצות אותה בחזרה, בכל סכום שהיא תדרש לשלם למורכבת שנפצעה.

השופטת הגיעה למסקנה כי מדובר בתאונת דרכים והסכימה עם נציגי קרנית. לטענתה, העובדה שהמורכבת ככל הנראה ידעה שאין לרוכב רישיון אינה פוגעת בזכותה לקבל פיצויים.

השופטת קבעה כי בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הנהג ישיב לקרנית כל סכום שבו תחויב. סכום הפיצויים הועמד על סך של 83,250 שקלים, בתוספת שכר טרחה בסכום של 10,800 שקלים.

זקוקים לייעוץ משפטי בכל נושא? מלאו פרטים בטופס הבא:

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד.

ועוד שאלות בנושא יעוץ משפטי:

חניית אופנוע על המדרכה – האם מותר?

את מי תובעים עקב פגיעה בתאונת אופנוע?

אופנוע נגרר למגרש משטרתי וניזוק – מי ישלם?

המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

מר ישראל אוטוביץ' רוצה להעיף את האופנוען מהכביש

תגובה אחת

  1. Amos Baram

    רבים מרוכבי הקטנועים הצעירים, באחוזים גבוהים ( הערכה ) רוכבים ללא ביטוח. מצד אחד שערורייה מצד שני כשבוחנים את עלות הביטוח מבינים את הבעייתיות. עכשיו לכו תסבירו לנער צעיר, שמשתכר 5000 ש"ח מעבודתו כשליח וצריך לממן את חיין כי תשלום הביטוח בסך 5000 ש"ח לשנה ימנע ממנו להיות חשוף לתביעה שעלולה להחריב את חייו… תרתי משמע

השאר תגובה