אופנוען מאומן

אימון עם אופנוען מאומן במסלול פצאל

דרכה ממוקדת, קצרה, מלוטשת ומדויקת מבית אופנוען מאומן במסלול פצאל בסוף השבוע ואפילו לא מוקדם בבוקר. מה יכול להיות רע? וכשמזג האוויר של תחילת נובמבר עומד לצד הרוכבים, זו בכלל חוויה טובה.

גילוי נאות

אקדים ואודה כבר עכשיו: אני מכיר חלק נכבד מחברי צוות ההדרכה שליווה את היום הזה,  כמעט 20 שנים. כך שאם תרגישו בתום הקריאה והסרטון שדעתי מוטה, אתם לא טועים. עם חלק נכבד מהמדריכים בו, רכבתי טיילתי ואף התחריתי במשך שנים ברכיבות כביש, שטח ובסופרמוטו.

בית הספר לרכיבה שהקים גידי פרדר הוא הוותיק ביותר בתחום הרכיבה בארץ. בעבר, היה זה גלגול והמשך ישיר וטיבעי ליוזמת ההדרכות המשותפת של גידי עם מגזין מוטו ואח"כ עם סטפן אבנדביץ' תחת השם "המרכז הישראלי לרכיבה בטיחותית". היוזמה עם סטפן, היא זו בה השתתפתי בהדרכה המקצועית הראשונה שלי, ב-1998 (שנת הקמת המרכז) כשאני רכוב על קאוואסקי ER5. מאוחר יותר, ב-2001 כשגידי המשיך באופן עצמאי עם היוזמה, שינה המרכז את שמו ל-"אופנוען מאומן".

אימון מסלול בפצאל עם אופנוען מאומן

ההזמנה ליום שנערך ב-1 לנובמבר 2019 (שישי), לא התפלספה והבטיחה נצורות. "אימון מסלול" נאמר בה ולא יותר. הכותרת הייתה פשוטה וברורה ולא הובטחו הרים וגבעות למשתתפים. כל הרוכבים אתמול, ללא יוצא מן הכלל, מכירים היטב את יכולות ההדרכה של בית הספר ומקצועיותו בעולם רכיבת הכביש הציבורי ולכן, כולם הגיעו מתוך גרעיון הלקוחות הקיים של בית הספר. לא פלא שלא היה צורך בפרסום ברשתות החברתיות כדי למלא את הקורס.

24 רוכבים נרשמו ליום ההדרכה, ואליהם הצטרפו עוד 12 רוכבי סופרמוטו שזכו למקצה משלהם. רוכבי הכביש חולקו ל-2 קבוצות שוות בגודלן, שנבדלו זו מזו ברמת ההכרות המוקדמת, אם הייתה כזו, עם עולם רכיבת המסלול. לשמחתי, אלי פנגס היה מדריך הקבוצה המתקדמת שנמניתי עם רוכביה.

ההדרכה, התרגול וסיכום אישי

ההדרכה הייתה סופר ממוקדת מחד, אך לא מעיקה מאידך. הרוכבים עייפים לאחר כל סשן רכיבה ורמת הריכוז צונחת ככל שהיום חולף. לפני כל אחד משלוש הסשנים הראשונים, ניתן הסבר קצר, נהיר ומרתק (!) על ידי פנגס שעסק בנושא אותו יתרגלו הרוכבים בסשן הקרוב. הסשן השני והשלישי, נוסחו כך שייבנו על היסודות שתורגלו והוטמעו קודם לכן.

כרוכב שבילה כ-20 ימי מסלול בפצאל (כולל הדרכות אחרות) וכרוכב שאמור להכיר, לפחות תיאורטית, את כל שצריך לדעת על התוואי והקצב הנדרש במסלול זה, הצליחה ההדרכה להאיר עבורי "פינות חשוכות" בו.

בזכות ההדרכה הצלחתי לזהות נקודות בהן ההיגוי שלי יכול היה להיות מהיר יותר.  הבטחון שנבנה בזיהוי האלמנטים הנדרשים, איפשר לתת פקודות היגוי זריזות ומדויקות, מה שהוביל בתורו לשינוי נקודות הבלימה ונקודות פתיחת הגז ביציאה מהפנייה. תענוג.

עולם ימי המסלול הישראלי מציע לא מעט אפשרויות הדרכה המתמקדות בתחום באופן בלעדי. עם זאת, הוכיחה ההדרכה של אופנוען מאומן, המוכרים בעיקר מתחום ההדרכה בכבישים הציבוריים, כי גם הם עמוק בתמונה ובתחום. למקצועיות והוותק ארוך השנים שצברו, יש ערך עצום גם לוותיקי מסלולים מנוסים. מומלץ בחום!

סרטון קליל לסיכום יום האימון (והפתעה בסופו)

יום אימון נוסף יתקיים ב-22 לנובמבר ונותרו בו מס' מקומות פנויים. השתמשו בקישורים הבאים כדי לשריין לעצמכם מקום בהקדם.

קישורים שקשורים

אתר אופנוען מאומן

דף אופנוען מאומן בפייסבוק

ובאותו נושא

טיפ רכיבה מבית אופנוען מאומן: עצבים על הכביש

טיפ רכיבה: תפסיקו להפריע לסוס כשאתם רוכבים

טיפ רכיבה: מתלי ואחיזת האופנוע בכביש

טיפ רכיבה: יציבות האופנוע והשפעה שלילית מהאספלט

עוד טיפים, כאן

טיפ ודיעה: סכנות הרכיבה בכביש הציבורי עם האופנוע לעומת הרכיבה במסלול

השאר תגובה