יציבות האופנוע אופנוען החליק

אופנוען החליק בשל פסי האטה – הביטוח לא היה מרוצה מהנזק לאופנוע

אופנוען החליק בתחומי המושב בו הוא מתגורר, אבל חברת הביטוח ניסתה להתנער מהתשלום בטענה שהנזק לאופנועו מועט מדי, מה שמעיד על כך שלא רכב עליו בזמן התאונה. בית המשפט שדן במקרה, נפנף אותם ופסק מיליוני שקלים פיצוי לרוכב.

בשיתוף LAWGUIDE.CO.IL

מקרה בו אופנוען החליק במושב בצפון הארץ, נידון לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו. לדברי הרוכב, הוא הבחין בחפץ כלשהו, שלא הצליח לעמוד על מהותו, מונח על גבי פס האטה בתחומי הישוב. הוא ניסה לחמוק על ידי עקיפת המכשול מימין תוך שהוא רוכב על גבי פס ההאטה.

אופנוען החליק ופגע בחומה

הרוכב איבד שליטה, החליק ופגע בחומת אבן סמוכה. בעקבות כך נגרמו לו פגיעות פנימיות רבות, בעיקר בחזה ובבטן. הוא פונה לבית חולים שם עבר מספר ניתוחים דחופים, החלמה ממושכת ותהליך שיקום. אך הוא לא הבריא לחלוטין על פי כתב התביעה, והמשיך לסבול מכאבי בטן וחסימות מעיים בעקבות אותה תאונה.

לאחר שהגיש תביעה בבית המשפט בגין נזקי הגוף מהם הוא סובל בעקבות התאונה, טען עורך הדין מטעם חברת הביטוח שהם לא בטוחים בכך שהאופנוע המבוטחבכלל היה מעורב בתאונה. לדבריהם, האופנוע היה צריך להיפגע ולהינזק באופן משמעותי, אבל בוחן התנועה המשטרתי שהגיע למקום וחקר את התאונה, לא מצא כמעט שריטות על האופנוע.

עדויות שכנים ועובדי מד"א אך ללא ראיות

עו"ד של חברת הביטוח התמקד בעובדה שהשכנים שיצאו לעזור לרוכב מייד כשקרתה התאונה, לא ידעו לספר מה היה סוג האופנוע, צורתו או צבעו. לפיכך טען העו"ד, שאין כל מידע שיקשר את האופנוע שהביטוח מכסה עם כלי הרכב שהיה מעורב בתאונה.

עוד נתון חשוב שעליו נשען ניסיון ההתנערות של חברת הביטוח, נעוץ באחד מאנשי האמבולנס שהגיעו לזירת התאונה. זה האחרון דיווח שמדובר על אופנוען שהחליק ונפגע ככל הנראה מרכיבה על אופנוע, אך הוא הוסיף בתוך סוגריים "לא נראה". עובד המד"א שרשם זאת, הסביר בבית המשפט שכאשר פנה לטפל בפצוע הוא לא הבחין באופנוע בסביבתו, אף שהרוכב אמר לו שזה קרה תוך כדי רכיבה ושאף היה חבוש קסדה מלאה.

אופנוען החליק ושום נזק לאופנוע?

בדוח החקירה קבע בוחן התנועה המשטרתי כי לא מצא שום נזק על האופנוע, אפילו לא שריטות קלות. הבוחן הסביר שכתוצאה מהפציעה החמורה שאירעה לרוכב, הוא ציפה למצוא נזקים, אפילו בסיסיים, לאורכו ולרוחבו של האופנוע.

עורך הדין מטעם הנפגע הראה לבוחן התנועה המשטרתי את התמונות שהוא עצמו צילם סביב האופנוע והצביע עבורו על מספר פגיעות שנראו על הכלי. הבוחן התנגד לכך וציין שהפגיעות הן כנראה לכלוכים ושינויי צבע בגלל האור. עוד המשיך עורך הדין והצביע על כך שהדוח הכיל תמונות של צד אחד בלבד של האופנוע. כשנחקר לגבי העניין, השיב הבוחן המשטרתי שייתכן כי לא צילם את האופנוע מצדו השני או מאחור, או שצילם אך התמונות אבדו. בעקבות כך, ציינה השופטת שהעדות והדוח אינם ברורים.

נכות משוקללת של 47%

השופטת קבעה כי לא הוצגו מלוא הראיות כדי להוכיח אפשרות של מעורבות כלי רכב אחר בתאונה. לפיכך, היא לא קיבלה את טענת הביטוח אשר הועלתה שלפיה הרוכב השתמש באופנוע אחר שהוא לא הכלי המבוטח.  עוד ציינה השופטת כי חברת הביטוח לא הצליחה למצוא הוכחות לכך שהרוכב השתמש באופנוע אחר כלשהו, גם לא בזמן התאונה. לא נמצאו ברשותו או ברשות מכריו כלי רכב אחר מלבד האופנוע המבוטח, ולכן אין סיבה לחשוב שבאותו אירוע הוא לא רכב על גביו.

בעקבות הפציעה החמורה, נקבעה לרוכב האופנוע נכות משוקללת בשיעור של 47% בשל הפגיעות הקשות בבטן ובמערכת העיכול, הצלקות שנותרו מהניתוחים והאשפוז הארוך. מומחה מטעם בית המשפט בתחום הכירורגיה קבע שהרוכב ימשיך לסבול מחסימות מעיים ויתקשה בפעולות שמאמצות את שרירי הבטן.

לאחר חישוב כל הנזקים, סכום הפיצויים עמד על יותר מ-3 מיליון שקלים. נוסף על כך, השופטת חייבה את הביטוח לשלם לרוכב האופנוע שכר טרחת עורך דין בגובה של 478,120 שקלים.

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד.

ובאותו נושא

עוד מקרים דומים במדור יעוץ משפטי

את מי תובעים עקב פגיעה בתאונת אופנוע?

המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה – מה העונש?

רוכב אופנוע ללא רישיון – מי מפצה את המורכבת במקרה תאונה?

ביטוח חובה לאופנועים – כל שרצית לדעת

שיקום ארוך מתאונת אופנוע – מאה ימים של בדידות

השאר תגובה