יסודות המסלול צילום: אופק דנון

קורס יסודות המסלול – היכן מתחבאת המהירות? (וידאו)

קורס יסודות המסלול לא מיועד לקבלני עבודות עפר וקונסטרוקציה שרוצים ללמוד את כל שאפשר על אופן הקמת יסודות מסלול מאפס. הו לא…

זה יותר מתאים לקבלני גז שרוכבים על אופנועים ורוצים לגלות היכן במסלול מתחבאת המהירות וזמני ההקפה הקצרים שכולם מדברים עליהם. רמז: הסודות לכך מתחבאים פשוטו כמשמעו, בבסיס של יסודות המסלול. השתתפות בקורס שכזה הניבה תובנות חדשות וגם וידאו מסכם.

צילום: אופק דנון

כרובי (שוב) בקורס יסודות המסלול

אני אף פעם לא מסרב להזדמנות לקורס רכיבה. שטח או כביש, מסלול או כביש ציבורי – הכל הולך. אם יש לי את התקציב והזמן הפנוי לכך, אני משתתף! ואין שום קשר שהוא לכמות הקורסים שעברתי עד כה ושום קשר לשנות הניסיון שלי ברכיבה. תמיד אפשר ללמוד עוד, להחכים, להתחדד ולהשתפר. ואם מדובר על רכיבה ראשונה עם האופנוע החדש במסלול, מה טוב.

לכן כשהזדמן בפני "קורס יסודות המסלול" של רייסטראק במסלול מוטורסיטי, והוא נפל בדיוק על יום חמישי ובכך אפשר לחבר יום חופש עם הדרכת רכיבה לכדי חמשוש ארוך, לא סירבתי. זוהי הפעם השלישית שבה אני משתתף בקורס זה, ופעם שנייה שאני עושה אותו במסלול בשדה תימן (פעם נוספת עשיתי אותו במסלול פצאל).

ידע בסיסי

רכיבת מסלול, גם למי שלא מתכנן להתחרות אלא רוצה להנות מימי מסלול מזדמנים כמו כל אחד ממאות הרוכבים שכבר משתתפים בהם מדי שבוע, מצריכה ידע בסיסי מינימלי.

העובדה שאתה רוכב 20 שנים בכבישים, לא הופך אותך בהכרח לרוכב מהיר ובטוח מסלול. ומנגד, גם הרוכב המחושב והמושכל ביותר בכביש, לא בהכרח יפצח את סודות האספלט המפותל והסטרילי בצורה מתודית, כשיפגוש בו. צריך בסיס מסוים של ידע וכלים כדי להיות מהיר שם במסלול.

ופה בדיוק נכנסת לתמונה ההדרכה של רייסטראק. נותנת את הכלים הבסיסיים אבל חשובים כדי להתחיל בימי מסלול ברגל ימין ועם תורה ברורה של מה צריך לעשות כדי לנוע במסלול באופן שיביא להתפתחות יכולת הרכיבה שלך בצורה הגיונית, בטוחה שבסופו של דבר גם תהפוך את הרכיבה שלך למהירה.

כלי לשיפור עצמי

המשתתפים בקורס שהשתתפתי בו הפעם היו מגוונים במיוחד. חלקם החליטו שהם מתחילים בעניין רכיבות המסלול בצורה מושכלת ומודרכת והקורס היה בעצם הביקור הראשון שלהם במסלול מרוצים עם האופנוע. השאר עשו מס' ימי מסלול בפצאל אבל זו פעם ראשונה שלהם אי פעם במוטורסיטי. והיו גם רוכבים וותיקים ומנוסים שעשו מס' ימי מסלול והחליטו להשתמש בידע המקצועי המועבר בהדרכה, ככלי לשיפור עצמי.

כמי שמנסה לעשות נפשות ככל שאפשר לעניין ימי המסלול (בדמות ה-"יום מסלול – המדריך המלא" למשל), שמחתי מאוד ונהניתי לראות שימי המסלול אינם שמורים לכדי גרעין קשה של רוכבים, אלא ממשיכים לאסוף ולאגד בתוכם רוכבים חדשים כל הזמן. מתי את/אתה תצטרפו?

בין כיתה ממוזגת למסלול לוהט

וחזרה להדרכה שנועדה בראש ובראשונה להטמיע את הרגלי המסלול הבסיסיים בקרב המשתתפים. החבר'ה של רייסטראק כהרגלם – לא אכזבו עם רמת הידע המקצועיות ויכולת התאמת קצב הלמידה וחומר הלימוד למשתתפים. למרות רמות הרכיבה השונות, שכללו רוכבים שזו פעם ראשונה שלהם במסלול אי פעם, הלימוד וההסברים היו כמעט פרטניים והכי חשוב: סבלניים.

ההדרכה עצמה, שנפרסה על פני כמה שעות, נעה בין כיתה ממוזגת, להדרכה פיזית במגרש עם האופנועים ובלעדיהם, וכמובן לא מעט זמן מסלול. מדובר על הדרכה די אינטנסיבית שאין בה אפילו זמן לרפרוף על הודעות בטלפון, שלא לדבר על שיחות של ממש – כל הזמן עובדים ומתרגלים.

פרייס לס

שמחתי לראות שההדרכה השתנתה מעט מהפעם הקודמת שעברתי אותה, וכעת היא כוללת גם צילום אישי של כל אחד מהמשתתפים בווידאו, ברכיבה על המסלול במקצה הרכיבה האחרון לאותו היום. את החומר יושבים ומנתחים יחד בכיתה, לומדים מטעויות ומהפידבק שמקבלים מהמדריכים במקביל.

הידע המתקבל במהלך מקצה שכזה בכיתה המוצלת והקרירה, הוא פשוט עצום. לשמוע את אנחת ההבנה של המשתתפים לגבי מסקנות כאלו או אחרות, הוא פשוט "פרייס לס". אני חושב שזה שדרוג משמעותי להדרכה הזו ואני שמח שרייסטראק הוסיפו זאת לחומר הלימוד וההדרכה.

מחירו של הקורס הוא 890 שקלים ולדעתי הוא מומלץ לרוכבים חדשים וותיקים כאחד.

לפרטים נוספים – רייסטראק

הוידאו

ובאותו נושא:

רכיבה במסלול – יום של בילוי והנאה

טיפ לשיפור ברכיבה על מסלול: רכב לאט כדי לרכוב מהר

היכן יש מסלולים ועם מי רוכבים בימי מסלול?

מדריך ימי המסלול

השאר תגובה