בכביש 10 יפתח לרכיבה שלושה כבישים מקיף ישראל - שנת 2020

השנה יותר מתמיד: רכיבה בכביש 10 לסגירת שנת 2020

שנת 2020, שתיזכר לדיראון עולם כ-"שנת הקורונה" שהרחיקה רוכבים רבים מהאופנוע ומהכבישים האהובים עליהם, עומדת להסתיים. והפעם, יותר מתמיד, יש היגיון ולא רק חשק, לנצל את פתיחת כביש 10 לרכיבה בו במהלך החג.

לאחר שהיה סגור לרכיבה מאז חג השבועות, ייפתח כביש 10 שוב ביום שישי הקרוב, 11.12.20 ועד ה-17.12: כביש 10 ייפתח ל-2 הכיוונים מניצנה דרך הר כרכום ועד החיבור בין כביש 10 לכביש 12, בואכה אילת. הרכיבה תותר בין השעות 8 בבוקר ל-16:00 אחר הצהריים.

חשוב לזכור:

א. הכניסה לכביש תתאפשר עם הצגת תעודה מזהה לחיילים שבמחסומי הכניסה.

ב. אסור לצלם לאורך גדר המערכת ואל הצד המצרי.

ג. מהירות הרכיבה המותרת, והאפשרית למען האמת, בכביש היא 50 קמ"ש.

ד. למרות שפיתולי הכביש נמתחים על פני 182 ק"מ, אין לאורכו תחנות דלק. כך שהמרחק בין תחנות הדלק בדרום הכביש (באילת) לבין אלו שניתן למצוא ביציאתו הצפונית, הוא כ-230-240 ק"מ. קחו זאת בחשבון מבחינת ההתארגנות על העניין אם אתם רוצים לרכוב את הכביש במלואו.

שנת 2020 – רכיבה בכביש מרופט

מדובר בכביש די מרופט ומיושן בעל נתיב יחיד (אבל דו כיווני – זהירות!) שמתפרש על פני 182 ק"מ מפותלים של אספלט כשהוא פתוח לתנועה מלאה. הנוף הנשקף בצדדיו, הוא לא פחות ממרהיב בזכות היותו טבעי, כמעט ללא צלקות או תוספות מלאכתיות מעשי ידי אדם. נוף "בראשית" במובנים רבים. הכביש נסלל בתחילת שנות ה-80 לאחר פינוי סיני במסגרת הסכם השלום עם מצרים. וכיום הוא מתפתל בין הרי הנגב, צמוד לגדר המערכת החדשה שנבנתה במהלך השנים האחרונות.

במחסום אנחנו פוגשים כמה חיילים חמודים המקבלים פנינו בסבר פנים מחייך. יש לנו אפשרות לרכוב דרומה לעבר הר שגיא או צפונה לעבר ניצנה. הפעם אנחנו פונים ימינה.
הרכיבה איננה מהירה. המבטים בערגה מערבה. מעבר לגדר. הנוף מוכר. דומה מאוד למה שיש אצלנו אבל זה שלהם. אצלם. פעם זה היה שלנו וזה עושה את זה מיוחד במינו.

חם. הראות איננה משהו אבל קשה שלא להבחין ולהבין את העוצמה שביופי המדברי המונח לפתחינו, כמה מטרים מאתנו, ובטווח הזמן הנראה לעין, יישאר כך. גודל הנוף המונח אל מתחת לכפות ידנו ( בתוך הכפפות) זועק על הבזבוז הגדול שאנחנו חווים מרחוק ולא יכולים להתקרב. אנחנו מתחילים לחלוף על פני אופנוענים רבים העושים את הדרך הפוך לנו. בכל נקודת תצפית הפזורה לאורכו של הכביש אנחנו פוגשים עוד ועוד קבוצות של חברים וההרגשה מעולה.

להמשך, הקליקו כאן 

 

 

השאר תגובה