מגן צוואר סירה קוצנית מאחורי הקסדות ציוד מגן מזויף עין

רכב ללא משקפי אבק בשטח – העין ניצלה בזכות ניתוח מסובך

העין של אריה אקון בן 42, ניצלה בזכות ניתוח. אריה הוא רוכב שטח מנתניה שרכב לפני כשבוע על אופנוע השטח שלו באזור בית שמש. לאחר רכיבה במשך מס' שעות, הוא החליט להמשיך לרכוב ללא משקפי האבק כי אלו הציקו לו. לפתע, התנגש בעץ ומעוצמת הפגיעה חדר אחד הענפים לתוך פניו מרחק של מילימטר אחד מכלי דם מרכזי של הראש והצוואר. הרופאים באיכילוב קבעו שיצא מהמקרה הזה בנס.

מתוך דף הפייסבוק של בית חולים איכילוב בת"א 

אריה משחזר את מה שאירע לאחר המקרה: "הרגשתי כאב עצום בכל חלל הפנים, מיד הגיע אמבולנס שפינה אותי לבית החולים הקרוב למקום התאונה. כשהגעתי, עשו לי בדיקת CT שיצאה תקינה, תפרו לי את החתך שנוצר ליד העפעף ושחררו אותי לביתי".

ענף באורך 7 ס"מ מאחורי ארובת העין

"לאחר מספר ימים הרגשתי שוב כאבים חזקים באותו האזור ופניי התנפחו, לאחר שערכו לי CT חוזר גילו הפעם שמאחורי ארובת העין נמצא עצם זר בגודל של 7 ס"מ. לא האמנתי כששמעתי את זה, כיצד פספסו את חתיכת הענף הזו? הסבירו לי שכיוון שהענף נתקע באזור כה סבוך היה קשה לאתרו. אחרי שהבנתי שמדובר בניתוח מורכב הבנתי שעליי ללכת לבית חולים שבו אוכל לקבל את המענה והטיפול הטוב ביותר ולאחר בירורים כולם המליצו לי בפה אחד על בית החולים איכילוב".

בסיעור מוחות משותף של הצוות המנתח שכלל את ד"ר אברהם אברג'ל, סגן מנהל המערך לאף אוזן וגרון וד"ר אחמד ספאדי מיחידת הסינוסים במערך אף אוזן וגרון. אליהם התווספו הצוות ממכון אוקלופלסטיקה ממערך העיניים בראשותו של פרופ' יגאל לייבוביץ, ד"ר רן בן כנען וד"ר אילן פלדמן, יצא לאור הניתוח המיוחד.

נתקע עמוק מאחורי העין

"כאשר ראינו בצילומים כי הגוף הזר נתקע עמוק מאוד ברקמות בצדה האחורי של ארובת עין ימין והלסת העליונה הבנו שהגישה אליו אינה פשוטה, מכשול נוסף עמד לפנינו , הגוף הזר היה ממוקם כמ"מ אחד מהעורק הראשי בצווארו של אריה כך שכל תזוזה לא נכונה של העצם הזר יכלה לפגוע בעורק זה ולסכן את חייו באופן מיידי.

החלטנו לנתחו ניתוח משולב הכולל גישה אנדוסקופית המתבצעת דרך האף אל אזור שרירי הלעיסה שנמצאים מאחורי הלסת העליונה וזאת במטרה לשחרר את הגוף הזר מאחיזתו באזור רצפת הארובה, בשילוב עם גישה חיצונית שבה נכנסנו צמוד לגלגל העין אל מעמקי הארובה הצלחנו לשלוף את הענף שממש בצבץ מקצה ארובת העין".

פירוק הלסת התחתונה

"שיתוף הפעולה הנפלא הניב תוצאה מוצלחת, הצלחנו לשמור על עינו מבלי שיגרם כל נזק לתפקוד ראייתו תוך שמירה על מראה אסתטי, וכמו כן נחסך מהמטופל ניתוח מורכב וגדול של פירוק הלסת העליונה אשר החלמתו ממושכת וקשה בהרבה".

אריה משתחרר לביתו כשהוא מרגיש בר מזל : "נס גדול קרה פה" אני שמח על בחירתי להגיע לכאן ועל הטיפול המדהים שקיבלתי ע"י צוות הרפואי המיוחד של איכילוב שבזכותו אני יוצא מכאן בריא ושלם״

בתמונה: אריה מציג את הענף שהוצא בניתוח

ובאותו נושא:

מגף רכיבה עם חור

רכיבה אל תוך סירה קוצנית

רוכב בשטח רק בסוף השבוע? כך לא תאשפז את עצמך

השאר תגובה