הטורים של 2020

עשרת הטורים הנקראים ביותר בכרובלוג ב-2020

הטורים שנמצאים בטופ? הם שם בשל המצב המנטלי שכפתה עלינו הקורונה. אין לי ספק בכך שהייתה למגיפה העולמית השפעה מכרעת על החלטות הקריאה והצפייה של קוראי האתר. וכמובן שתכני הוידאו בטורים האלו היו למספיק מדהימים כדי להיות למעניינים ביותר.

כשאין קהל

בדצמבר 2019 בעיר וואהן שבסין, החליט אדם אחד לצאת אל השוק המקומי לקנות עלי מנגולד וכמה קרפיונים. תוך שלושה חודשים מההחלטה הזו, נדחתה פתיחת אליפות המוטוג'יפי העולמית. שבעה חודשים אחר כך, האלוף המכהן נאלץ להתעופף מהאופנוע ולרסק את היד כהוגן, כשאין קהל שצופה בו.

מעניין אם ההחלטה של אותו הסיני הייתה משתנה אם היה יודע שלכך זה יוביל.

הקורונה שעשתה את הטורים

כמו בכל סופשנה, גם הפעם עולים ונחשפים מאחורי נתוני הסטטיסטיקה של הכרובלוג עשרת הטורים שפורסמו במהלך 2020 ונקראו על ידי הכי הרבה גולשים. השנה חיפשו הקוראים בעיקר להתרחק מהיומיום ולתת לראש לעוף למחוזות רחוקים. קורונה איז-דה-שיט.

וידאו היה השנה למושך העניין המרכזי אבל בעיקר בשל התוכן שהציג בחובו: שבעה מתוך עשרת הטורים מכילים וידאו, ארבעה מהם מובילים במקומות הראשונים את מצעד הפזמונים הכרובלוגי.

אם בסיכום השנה שעברה (2019) כיכב עניין הרכיבה בשוליים, נושא מאוד מהותי ויומיומי בעבור הרוכבים הישראלים, הרי ש-2020 הייתה בסימן אסקפיזם. "בורחנות" בעברית יפה ומדויקת. אלו הטורים שנתנו לראש לברוח מהאווירה המקומית שכפתה מגיפת הקורונה על כולנו, ובעיקר תקעה אותנו בבית בסגרים, בבידודים או סתם בחופשות-ללא-תשלום (חל"ת) מבאסות.

העשירייה המובילה

  1.  דגל אדום בדרמה במרוץ אוסטריה 2020 – בואו נודה על האמת: התאונה בה ולנטינו רוסי היה רחוק סנטימטרים בודדים מפציעה קשה, הוציאה מכולנו צעקות "וואו!" אימתניות. אף אחד, אבל אף אחד! לא הצליח לצפות בסרטון התאונה מאוסטריה רק פעם אחת. הוידאו היה מדהים וכך גם ההשפעה על המרוצים והבטיחות בהם מנקודה זו ואילך. הוידאו ותיאור המקרה, כאן
  2.  על האופנוע שלה – בים המלח. אמרנו אסקפיזם – אמרנו טיול חוצה יבשות על אופנוע. הטקסט עם הוידאו שעסק בביקור בים המלח של הרוכבת-וולוגרית קינגה טאנג'ווסקה, זרק את כולנו לתקופה בה יכולנו לרכוב  בכל הארץ. הסרטונים שלה מהביקור בישראל, ממש פה.
  3.  מביאים אותו למקסימום: טימקס 500 קפה רייסר. טור שעלה בשבוע האחרון של השנה, גרר מספיק עניין כדי למקם אותו גבוה. נו טוב – למה יכולנו לצפות? גם קטנוע עם תדמית בעייתית משהו שעוצב באופן שנוי במחלוקת וגם – תמונה של בחורה יושבת עליו. אי אפשר היה לצפות לעניין מועט בו.
  4. סרטון: ההתרסקות של מארקז במסלול חרז 2020 – הלכה האליפות? – עוד סרטון התרסקות מרהיבה והפעם ממרוץ פתיחת עונת האליפות. התאונה שנחשבת לכזו שהשפיעה משמעותית על כל עונת ה-MotoGP והפכה אותה לאחת המעניינות והמותחות ביותר ב15-20 השנים האחרונות. כאן
  5.  הפודיום בחולון נפרץ – בעל המוסך כותב מכאב ליבו. שש דקות. זה כל מה שנדרש לארבע חיות אדם כדי להזיז את שחר עזרא מהמסלול. דקות בהן הם שברו חיבלו הרסו וגנבו ממפעל חייו ומקור פרנסתו. טור כואב עם הוידאו של הפריצה והגניבה למוסך, הוא הטור הישראלי-מקומי שצבר הכי הרבה עניין השנה. עוד על כך, כאן
  6.  הפרשי המהירות בין אופנוע מרוצים למכונית פורמולה 1 – אלברטו נאסקה הוא הוולוגר האהוב על הכרובלוג בשנה האחרונה, והסרטון בו הוא מנתח את ההבדלים בין הנהיגה של המילטון מול הרכיבה של מארקז על אותו המסלול, ריתק אותי. ומסתבר שגם אתכם – שווה צפייה נוספת!
  7.  ק.ט.מ 690SMC – אופנוע שיהפוך אותך למטומטם. הטקסט הראשון ברשימה של אורח האתר שהוא גם כוכב עולה בשמי הכתיבה והצילום הדו גלגלי בישראל: שמוליק פאוסט. טור מספיק מטומטם עם תמונות מטריפות, כדי להכנס לתוך רשימת עשרת הטורים המובילה של הכרובלוג. ממש פה
  8.  טיפ: איך יודעים אם שרשרת האופנוע סיימה את חייה? טקסט נוסף של אורח בכרובלוג – הפעם של שחר כהן שמצליח להסביר בגובה העיניים על נושא השרשרת לאופנועים. מספיק שימושי וחשוב כדי שגולשים יחזרו לקרוא גם חודשים אחרי שפורסם.
  9.  רוכבי האופנועים והמשטרה: טיפים להשרדות בכבישים ומול אנשי החוק. חלקו הראשון של הטקסט שכתב רן שושני על נושא כאוב: מה לומר ומה לעשות בהיתקלות בין רוכב אופנוע לשוטר שעצר אותו. קישור לטור הראשון כאן, ולטקסט ההמשך המסכם, הקליקו כאן.
  10.  סרט באורך מלא: ולנטינו רוסי – רוכב המרוצים הגדול בכל הזמנים? הוידאו הארוך ברשימה: כמעט שעה על הרוכב האיטלקי שרבים מחשיבים כ-Goat (ר"ת של Greatest Of All Times): ולנטינו רוסי. אהוב על רבים ובעל כמות מעריצים שעולה בעשרות מונים על הבא אחריו ברשימה. ומדובר על רוכב שלא זכה במרוץ מאז 2017, כן? לסרט המלא

לחיי השנה הבאה!

רשימת עשרת הטורים של השנה – סיכומי השנים הקודמות:

עשרת הטורים הנקראים ביותר בכרובלוג ב-2019

הטורים הנקראים ביותר בכרובלוג ב-2018

הנקראים ביותר בכרובלוג ב-2017

וגם:

ארבע חוויות דו גלגליות שעשו את 2020 – סיכום שנה

הכרובלוג בפייסבוק

 

השאר תגובה