סופרבייק אקזוטי אפריליה RSV מילה SP

רכישת סופרבייק אקזוטי ונדיר דרך האינטרנט (וידאו)

מה הופך אופנוע סופרבייק אקזוטי לזכאי להגדרה? האם מדובר על כמות היחידות המוגבלת ממנה יוצר? האם תג המחיר הגבוה הוא המדד? או שבכלל המכלולים והאפשרויות שהוא מציע לבעלים המאושר, הוא זה שמעניק לו את התואר הנכסף?

סופרבייק אקזוטי – האם מקורי?

פרקינס, אחד מהמנחים בערוץ 44Theeth רכש דרך האינטרנט אופנוע נדיר במיוחד: אפריליה RSV Mille SP. אופנוע מדגם 1999-2000 שיוצר במהדורה מוגבלת של 150 יחידות בלבד, כדי לעמוד בדרישה של "ייצור סדרתי" שהיוותה באותן שנים סף כניסה עבור אפריליה לאליפות העולם בסופרבייק.

מאחר והשינויים וההתאמות המותרות לאופנועי המרוץ מגבילות מאוד את ההתעסקות בשלדה, יוצר האופנוע מלכתחילה כשמכלולים רבים הם סטנדרטיים (עבורו), על מנת להקל את מלאכת ההסבה של האופנוע למסלול.

האופנוע הינו בעל מנוע V-Twin בנפח 996 סמ"ק מתוצרת Rotax (בבעלות BRP), בעל מהלך בוכנה קצר משל הדגם הסדרתי, והפיק 145 כ"ס ב-11,000 סל"ד ומומנט של 11.4 קג"מ ב-8,000 סל"ד.

אותנטיות חשודה

הסרטון שעלה לאחרונה בערוץ מתעד את תהליך קבלת האופנוע באנגליה ומתמקד בעיקר בבדיקה – האם האופנוע הוא אכן Mille SP אמיתי. הצביעה שלו שונה (המקורית מופיעה בראש טקסט זה) והמחיר בו נרכש, למרות שלא פורסם, גורם לפרקינס לחשוד באותנטיות של האפריליה.

את האופנוע בודק מומחה אפריליה מקומי שעובר בצורה דקדקנית על ההבדלים בין דגם ה-SP היוקרתי לדגם ה-Mille הרגיל שהוצע ללקוחות באולמות התצוגה.

כחובב אופנועי סופרבייק מהשנים האלו, אני מוצא את הסרטון כמרתק. יש בו ים פריטים ייחודיים – הנה כמה דוגמאות:

  1. מעטפת הפיירינג עשויה קרבון. 2. מיכל דלק המרוקע בעבודת יד. 3. אפשרות לשינוי זווית ההיגוי. 4. שילדה הקשיחה ב-20% לעומת זו שהוצגה בגרסה "העממית יותר". 5. אפשרות לשנות את מיקום המנוע בשלדה או את גובה חיבור הזרוע האחורית לשלדה הקדמי.

כל אלו הם מכלולים או אפשרויות שניתן למצוא כיום בחלק מאופנועי הספורט החדישים. אך בסוף שנות התשעים כשהאופנוע הזה יצא למכירה, הוא היה סופרבייק אקזוטי לכל דבר ועניין.

הסרטון

 

עוד מערוץ 44Theeth – סופרבייק השנה – 2020

 

השאר תגובה