טראקדמי - צילום: שליו איטח

טראקדמי – חברה שהיא משפחה של גז ורכיבת מסלול

טראקדמי היא שם מוכר לרוכבים רבים המשלבים את מסלול פצאל כחלק מתפריט ימי המסלול שהם צורכים בשגרה. מי שמגיע לאירועים שהם מארגנים, שוכח לפעמים שמדובר "בסך הכל" על יום מסלול. האירוע מרגיש כחלק מהפנינג שלם שמוקדש לגז, אספלט, פאן אבל גם משולב באווירה משפחתית בין הרוכבים והמפעילים. מה הקטע שלהם ולמה זה מרגיש פחות כמו "עסק" ויותר כמו עמותה ללא מטרות רווח?

צילום תמונה ראשית: שליו איטח

מה הסיפור של טראקדמי?

את פרויקט "יום מסלול – המדריך המלא" כתבתי לסירוגין במשך שנה וחצי וכיום הוא שלם מבחינתי. ברור לי שתמיד אפשר להוסיף עד בלי די שהרי תחום ימי המסלול והרכיבה בהם, בלי שום קשר למרוצים, הוא עולם ומלואו. אך כפי שניתן לראות, החשק להמשיך לכתוב ולמלא את המדריך בעוד ועוד מידע רלוונטי, לא נרגע אצלי, כך מסתבר.

החלטתי לכתוב, לבאר ולצלול לתוך נושאים שונים סביב עולם ימי המסלול הישראלים, גם אם אינם מהווים המשך ישיר ומדויק למדריך. הפעם בחרתי לכתוב על אחת מחברות ההפקה המיוחדות שפועלת בתחום ימי המסלול, ומוכרת היטב לרוכבים רבים שמגיעים לפצאל כדי להבין בעצמי "מה הסיפור של טראקדמי?".

נפגשתי לראיון קצר, 6 שאלות בלבד, שבוצע על כוס קפה עם לירן רוזן מטראקדמי. לירן אומנם נתפס כ-"פרנזטור" של טראקדמי מול ציבור הרוכבים, אבל הוא מצידו מקפיד להדגיש שלא מדובר ("חלילה!") על הצגת יחיד שלו. לדבריו, הוא רק חלק מקבוצת פעילים, שותפים ומתנדבים שלכולם חזון משותף לגבי הדרך בה טראקדמי צועדת. או רוכבת במסלול, אם תרצו.

על כוס קפה

כרובי: לירן, איך התחילה טראקדמי?

לירן: המועדון הוקם ביוני 2019 על ידי מספר רוכבים כולם חובבי מסלול מושבעים, שרצו להביא "משהו אחר" למסלולי המרוצים. זה היה בתקופה בה התחום היה בחיתוליו, וכל מי שרכב או פעל בתחום, היה חשדן באופן קיצוני. רבים הרגישו שלתחום נכנסו עסקנים שמנסים להרוויח על גב הרוכבים ומאפילים על אלו שעובדים בצורה שקטה ומקצועית.

זה ביאס את כולם. אבל היה ברור שלא רק שאפשר אחרת, אלא גם שצריך לעשות זאת "אחרת". הצוות המקים שם בעיקר דגש על תחום המשפחתיות והדדיות בין הרוכבים. היה ברור שאם הדבר ישולב בצורה מקצועית עם הפאן שמספקת רכיבה מסלול, הרוכבים שנפגעו מאותם עסקנים כביכול והפכו לחשדנים, יוכלו לחזור בלב שלם לרכיבה.

לא היה מדובר על משהו מסובך. למעשה, זה היה מאוד קל להפיק ימי מסלול שכאלו ולעשות אותם טובים. שאפנו לראות בימי מסלול כבילוי לכל דבר ועניין, בדיוק כמו שרכיבה בנס הרים ומפגש חברתי ב-"בר בהר" הוא עבור רוכבי הכביש הציבורי. לא הבנו למה אף אחד לא עשה זאת לפנינו. כיום במבט לאחור, אנחנו מרגישים שהצלחנו ועשינו טוב לתחום.

צילום: דרור סעיד
צילום: דרור סעיד

חביתה, ביזנס וחור של גרוש

כרובי: השתתפתי בלא מעט ימי מסלול שלכם ואני חייב להודות שכמו כל ישראלי, עשיתי גם אני חישובים שמנסים להבין אם העסק הזה בכלל רווחי. שהרי בכל אירוע שלכם, עולה רף הפינוקים שמוצע למשתתפים, לעיתים לרמות הזויות ממש.

אני חייב לכתוב על זה לקוראי הכרובלוג כי הדוגמאות מפתיעות והן תמיד כלולות במחיר הכרטיס וללא תוספת תשלום: לפעמים אלו סנדוויצ'ים מושקעים, לפעמים אלו מאכלים אותנטיים שמאפיינים את אזור הבקעה, לפעמים אלו בשרים במעשנה ועוד. ביום האחרון בו השתתפתי, הוכנו למשתתפים על ידי אחת המתנדבות, חביתות במקום, עם תוספות ועל פי הזמנתם האישית (!) ממש כמו בארוחת בוקר בבית מלון.

לירן: כשאנחנו אומרים שהדגש אצלנו הוא על הרגשה משפחתית, גם לרוכבים שזו הפעם הראשונה שלהם במסלול בכלל ואיתנו בפרט, אנחנו גם מתכוונים לזה. חשוב לנו שלא תהיה למשתתפים הרגשה שמדובר על עסק המפעיל את האירוע בשביל הכסף. כולם פועלים יחד כדי שההרגשה הכללית תהיה בדיוק הפוכה לניסיון שלך להבין כמה ואם אנחנו מרוויחים. לעולם לא ירגיש משתתף שאנו מתמחרים כל פעילות שלנו לפי שורת הרווח או רואים דרך "החור של הגרוש".

אבל אני מודה – לפעמים יש רווח. וזה טוב. כי אנחנו מפנים אותו לשדרוג האמצעים במסלול סביב הרוכבים ועבור ההנאה שלהם. כך רכשנו: מכונת ברד, מקרר לפחיות שתייה ולאוכל שמביאים עימם הרוכבים מהבית להמשך היום, כך הבאנו DJ לחלק מהאירועים שלנו וכך אנו גם רוכשים לעיתים ארטיקים וחולצות לרוכבים הכל חוזר לפיתוח ימי המסלול עצמם.

צילום: אלכס גילינסון
צילום: אלכס גילינסון

שותפים

כרובי: אז אם כבר הסכמת להיכנס לנושא הכסף באירועים שלכם – אז אתם בעצם מרוויחים מנותני החסות שמקומם בולט בכל אירוע?

לירן: אנחנו לא קוראים להם נותני חסות אם כי שותפים לדרך. אף אחד מהשת"פים שאתה רואה באירועים שלנו, לא כולל כסף שמחליף ידיים או העברות בנקאיות לטובת טראקדמי. אנו נעזרים בנותני החסות האלו כדי לשפר את האווירה, הכיף והנוחות של הרוכבים באמצעות החומרים והמוצרים שאותם אנו פורסים בפני הרוכבים. אין לי שום בעיה לספר לך מה קיבלנו מכל אחד מהם:

השת"פ שלנו עם Monster מתבטא בכך שיש מקרר בכל אירוע שלנו עם פחיות השתייה שלהם לשימוש חופשי של המשתתפים, ויש מרנצ'דייז שלהם באוהלי טראקדמי. השת"פ שלנו עם "קארדו Cardo" הניב כריות מרפדות לקסדות המשתתפים להנחה בהפסקות בין סשן רכיבה אחד למשנהו. הם גם נותנים באופן שוטף פרסים לתחרויות ולמרוצים שאנחנו מארגנים: דיבוריות מכל הסוגים, שוברים לקנייה מוזלת באתר "ברקום" ועוד.

השת"פ עם סוכנות R Motors בטבריה הוא מיוחד. כי הם עוזרים ונענים לכל בקשה של טראקדמי לטובת תפעול האירועים. הם אפילו הגרילו לאחרונה קטנוע חשמלי בין המשתתפים של יום המסלול שהתקיים בינואר, ובשוטף הוא נותן צמיגים וחומרי אחזקה כפרסים לתחרויות.

השת"פ עם פוטוליין הוא חדש יחסית – מצאנו פרטנר אמיתי לנתינה שמורגשת בשטח. הרוכבים מתלהבים מאוד מהעניין כי הם מקבלים חומרי אחזקה באופן שוטף בימי המסלול לשימושם החופשי בזמן האירוע כמו חומרי ניקוי, אחזקה ושמנים לאופנוע.

צילום: ליאור בר
צילום: ליאור בר

אלי כרמל הוא סולד-אאוט

כרובי: האירועים שלכם מתמלאים במהירות ופופולאריים. אם כך, למה אתם לא מתרחבים לפעילות גם במסלולים של ערד ומוטורסיטי?

לירן: עשינו בעבר אירועים במוטורסיטי, אבל הבנו שה-BASE שלנו זה בפצאל. אנו מחזיקים במתחם מספר מכולות עם ציוד ולכן מאוד נוח לנו לעבוד שם. ובכלל – אנחנו רואים במסלול פצאל את הבית שלנו. התאהבנו במקום.

מיקי יוחאי, מבעלי המסלול, נענה לכל השיגעונות שלי. כשאני חושב על זה עכשיו, הוא בעצם לא ענה לי  "לא" אף פעם. תמיד "כן". מיקי מאמין בטראקדמי בצורה מאוד מפרגנת ויש בינינו הבנה מלאה שמתבססת על כך שאנחנו מצליחים למלא את הימים במשתתפים. אני וכל טראקדמי מודים לו  השימוש במערכת הזמנים במרוצים, ועל הנתינה הבלתי נפסקת שלו.

כרובי: הזכרת לי – שכחתי שיש לכם עוד פעילויות חוץ מימי מסלול כמו מרוצים. מה עוד אני מפספס?

לירן: מאז ומתמיד עסקה טראקדמי במקביל לימי המסלול, גם בהדרכות רכיבה. אבל בחצי שנה האחרונה, אלי כרמל נכנס לנהל את תחום ההדרכות יחד עם צוות מדריכים שלו, והוא מתמקד בהדרכות אישיות וקבוצתיות במסלול. המשתתפים בהדרכות מאוד מרוצים – עובדה שההדרכות תמיד סולד-אאוט ולא נשארים מקומות פנויים ביום האירוע.

בנוסף, אנו עוסקים גם בהשכרת אופנועים לרוכבים שרוצים לטעום את העולם הזה, מבלי להתחייב לרכישת האופנוע. צי האופנועים שלנו משתנה מעת לעת אבל כרגע יש לנו זמינים לרכיבה: קאוואסקי  נינג'ה 400 רייסינג אדישן, ק.ט.מ ,RC390 הונדה CBR600RR, ימאהה R6 וימאהה R3 – כולם מותאמים לרכיבת מסלול וזמנים וזמינים להשכרה בתיאום מראש.

לרוכבים שחסר להם ציוד, יש גרדרובת ציוד להשכרה שמורכבת מיותר מ-10 חליפות רכיבה וציוד משלים אותו ניתן לשכור. כולל קסדות אם צריך, למי שאין.

ויש שירות חדש שאנו מתחילים להפעיל: כידוע, כל ימי המסלול תמיד מצולמים בסטילס והמשתתפים יכולים לרכוש לעצמם מזכרת. החל מהחודש ניתן לרכוש גם שירות של צילום וידאו על ידי צלם שיעקוב באופן אישי אחרי הרוכב ויערוך לו בסוף האירוע סרטון למזכרת.

צילום: אלכס גילינסון
צילום: אלכס גילינסון

הרחבת מסלול פצאל והשבתת המקום מאירועים

כרובי: בחודשים הקרובים המסלול בפצאל יושבת לרגל עבודות התשתית שנועדו להפוך אותו למסלול בעלי התוואי הארוך בישראל. האם גם טראקדמי תושבת בחודשים האלו מפעילות?

לירן: מה פתאום? מאז הקמת טראקדמי התעסקנו גם מחוץ למסלול בפעילות סביב תחום הרכיבה. ואנחנו יכולים לעשות זאת כי הצוות שלנו הוא גדול במיוחד – יש כ-15 רוכבים שעוזרים לנו כי הם אוהבים את האווירה באירועים ואת הוייב הכללי. מאחר והם שותפים למטרות שלנו, הם נרתמו למשימה ועושים זאת כחלק מאהבה שלהם לתחום. אני אגלה לך שיש אפילו סוג של Waiting list – מתנדבים נוספים שרוצים להצטרף אבל כרגע אין עבורם מקום.

בכל אופן, בזכות הצוות הזה קיימנו מספר אירועי לילה בירושלים ובתל אביב שכללו הרצאות על תחום רכיבת מסלול ורכיבה בטוחה בכביש הציבורי. קיימנו גם שת"פ עם מד"א למגישי עזרה ראשונה שהותאם במיוחד לצרכים של עולם רוכבי האופנועים. קיימנו אירוע אפילו בבר בהר בהם סיפרנו על המסלולים בישראל, הסברנו שלא חייבים לתת ברך בנס הרים בשביל רכיבה ספורטיבית כי יש מסלולים לעשות את זה. היכרנו לאנשים חדשים שלא הכירו את עולם המסלול את התחום.

ואנחנו מתכוונים לקיים אירועים כאלו נוספים גם במהלך השיפוץ במסלול ואחריו.

אלי כרמל והצוות שלו יקיימו הדרכות רכיבה במגרשים סגורים במרכז הארץ.

ועוד דבר חשוב לציין זה שיתוף פעולה עם קניון DCity. זה צפוי להיות לאירוע גדול במעלה אדומים בהשתתפות מאות רוכבים. בגדול, הרעיון בו הוא ליצור אירוע מהנה ואיכותי למפגש של רוכבים לצד הצגת עולם האופנועים לקהל הרחב. ויהיה גם מופע פעלולים להנאת הרוכבים, בני משפחותיהם והקהל. האירוע הזה לא יהיה רק לרוכבי המסלול אלא כזה שיתקיים בהשתתפות רוכבי אדוונצ'רים, קרוזרים, סופרבייק, סופרמוטו ועוד.

כרובי: תודה, ובהצלחה גם בהמשך.

לירן: נתראה במסלול!

וידאו לקראת חג פורים המתקרב: כך זה היה נראה בשנה שעברה עם טראקדמי במסלול ב-2021

ובאותו נושא:

דף הפייסבוק של טראקדמי

אתר טראקדמי

קבוצת וואטסאפ לעדכונים (בלבד) של אירועי טראקדמי

 

4 תגובות

  1. אבי אלבז

    טראקדמי מישפחה של אמת ואהבה לתחחם הסופרבייק בישראל . כיף ליהיות בכל פעילות שהחא יוצרת . אני גם מרגיש מישפחה בבית הזה של טרקדמי . כולי תקווה שהמשפחה תיגדל ותמשיך ליצר בית לרוכבים וליצר ספורטאים עתידיים לתחום הסופרבייק בישראל . . 🙏🙏❤️❤️ בהצלחה לכולנו לעצמאות ררץ ישראלית של ענף הסורבייק בישראל . ❤️❤️❤️🇮🇱🇮🇱🏁🏁🏁

  2. רוברט

    אלו התותחים שהפיקו את האירוע בשבוע שעבר ב Dcity? מתי תצא כתבה על האירוע? איפה פרסתם את התמונות?

  3. רונן יצחקי (ברדי)

    אחלה משפוחה, למיד כיף איתם. הרימומאת הסטנדרט בישראל.

השאר תגובה