רוכב אופנוע אחד

מזכרת מהימים בהם רוכב אופנוע אחד שיגע מדינה שלמה (וידאו)

כל שצריך היה הוא רוכב אופנוע אחד על מוטו גוצי. רוכב שייכנס עם קסדה על הראש לתוך סניף בנק מקומי, וייצא עם השלל כשהוא רכוב לעבר השקיעה עם חיוך מנצח. האם את הכסף הוא גנב כדי לעזור לעניים? האם זה נעשה כדי "לדפוק" את הבנקים "הגנבים"? או שאולי הוא היה זקוק לכסף בעבור תרופות למחלה קשה של בן משפחה? פרק משעשע של "זהו זה", תיעד את התקופה והאווירה.

האופנובנק כפי שכונה, הסעיר את המדינה והביא את אמצעי התקשורת וההמונים להפליג בדמיונות סביב דמותו של הרוכב עלום השם.

אך האמת הייתה הרבה פחות הרואית. מאחורי קסדת השודד היה רוני לייבוביץ' ששדד בנקים לצורך החזרת חובות בגין מספר השקעות בעסקים שכשלו. רוני שדד 21 סניפי בנקים בתקופה שבין פברואר 1989 לאוקטובר 1990.

רוכב אופנוע אחד ששיגע את כולם (אבל בלי אופנוע)

בראיון עימו שנערך לאחר שחרורו בתוכנית הרדיו של ניסים משעל ברדיו (103FM), טען שמעולם לא נמלט מהזירה באמצעות אופנוע. לדבריו, הכינוי דבק בו מאחר ושדד תמיד עם קסדה לראשו כדי להסתיר את זהותו. עם זאת, לייבוביץ' אכן היה רוכב אופנוע ובאותה תקופה היה בעלים של מוטו גוצי V65TT. בכל מקרה, בשל החשדנות כלפי אופנוענים באותה תקופה, הרי שבמהלך התקופה בה עסק בשדידת סניפי בנקים, היו נתונים רוכבי האופנועים לעוינות, חשדנות וזהירות מוגזמת מצד הסביבה ובעיקר מצד שלטונות החוק.

לייבוביץ' נתפס לאחר שוד סניף בנק פועלים ברמת גן, ובחקירתו הודה במעשיו ושיתף פעולה עם חוקריו באופן מלא. כותרת העיתון ידיעות אחרונות, יום לאחר תפיסתו, מעטרת פוסט זה.

ימים ספורים לאחר לכידתו החזיר לייבוביץ' את הכספים ששדד. בבית המשפט המחוזי נגזר דינו לעשרים שנות מאסר, אך לאחר שערער, הופחת עונשו ל-14 שנות מאסר, לאחר שגם התביעה הסכימה להפחתת העונש. בסופו של דבר, הוא ריצה את עונשו במשך 8 שנים וחודש אחד.

זהו זה ולא אחרת

הנה לכם פרק שלם מהתוכנית זהו זה, שצולם בשידור חי, שעסק בפרשייה שהסעירה את המדינה. אבי קושניר, דובל'ה גליקמן, ציפי שביט ועוד.

עוד סרטי אופנועים – אופנועי כביש, אופנועי שטח, MOTOGP, ראלי ועוד

וגם

מוטו גוצי רדיקלי: 160 כוחות סוס באופנוע עם קירור אוויר

שבט של גוצים ׁ

השאר תגובה