מרוץ הסיקס דייז 2012

רדבול רומניאקס 2012 – יורם לביא מסכם את יום השטח הרביעי והאחרון

סיוט 2012 הסתיים: סיכום יום המרוץ הרביעי והאחרון של הרדבול רומניאקס. אתמול התקיים יומו האחרון של מרוץ הראלי אנדורו הקשוח בעולם, בשיפולי הגבעות שממערב לעיר סיביו.

טיפוס מפרך

בניגוד לשנים עברו בהם הסתיים המרוץ בטיפוס מפרך ביער עבות, עם התקדמות בקצב איטי ומרתיח רדיאטורים, הרי שהפעם נבחרה מתכונת שונה לגמרי: לאחר 110 קילומטרים של סינגלים זורמים ומהירים למדי, הגיעו הרוכבים לאזור "הארנה", הצמודה למסלול מוטוקרוס טבעי. באזור זה סומנו מסלולים נפרדים לקטגוריות השונות בהתאם לרמת הרוכבים, כשכל המסלולים, ללא יוצא מן הכללי, כוללים טיפוסי עליות חדות שמזדקפות לידי קיר בקצה העליון שלהן, וירידות תלולות ומפחידות לא פחות.

יורם לביא סיפר אחר כך שהופתע מהתוואי עליו כלל לא להתאמן וטיפוסים שכאלו לא מוכרים לו. באחד הטיפוסים, הצליח יורם להביא את האופנוע לפסגת העלייה, אך הוא עצמו צנח כ-3 מטרים אחורה ונאלץ לטפס חזרה בעזרת הצופים.  אודי לפיד סיפר שהיה זה היום המוצלח והמהנה ביותר עבורו, והוא נהנה בו עד מאוד. כמו כן, קטעי הרכיבה המהירים היו לדבריו הקטעים בהם "רכב הכי מהר אי פעם בחייו", והיה שמח לחזור ולרכב את כל מסלול היום הרביעי מההתחלה.

צלחו את העלייה

בסיומם של מסלולי "הארנה", הגיעו הרוכבים לקטע המסכם של המרוץ כולו – טיפוס גבעה (Hill Climb) שאורכה עולה על 300 מטרים. כל זאת, מול קהל של כ-5000 תושבים שהתאספו בתחתית הגבעה, מתוך תקווה ליהנות מאקשן דו גלגלי הכולל גם נפילות מרהיבות, ממזג אוויר טוב, בירות ונקניקיות.

איציק קלנר, אודי לפיד ויורם לביא, שלושת הישראלים הראשונים בתחרות זו, צלחו את העלייה כשהם משתמשים במסלולי ההתחמקות (צ'יקן ליין) שהותרו לקטגוריה שלהם. אודי לפיד טיפס למסלול השני ובכך סיים מחצית מהעלייה, איציק ויורם השתמשו במסלול השלישי והגבוה מכולם, ובכך סיימו שני שליש ממלוא הטיפוס.

מותשים ועייפים בתום מרוץ 2012

וכך, מותשים, עייפים אך במצב רוח מרומם, סיימו כל שלושת הישראלים את מרוץ הרד בול רומניאקס 2012, כשהם בריאים ושלמים ואפילו אם תוצאות מכובדות. כל הישראלים התחרו בקטגורית ה-Hobby Single, שהיא הקטגוריה העמוסה ביותר במרוץ – 96 רוכבים יצאו לפרולוג שנערך ב-13 ליוני. רק 71 מהם חצו את קו הסיום 5 ימים לאחר מכן.

תוצאות

יורם לביא סיים במקום ה-20 עם זמן כולל של 20 שעות ו-5 דקות.

איציק קלנר סיים במקום ה-31 עם זמן כולל של 21 שעות ו-52 דקות.

אודי לפיד סיים במקום ה-36 עם זמן כולל של 23 שעות ודקה אחת.

מסיבת סיום

בשעה 10 בלילה נערכה מסיבת הסיום לאירוע, והיא הייתה מופרעת, רווית אלכוהול ומעשי קונדס, כמו שרק מארגנים של מרוץ משוגע שכזה, יכולים לקיים. במהלך המסיבה (וטרום ספיגת האלכוהול) נערך טקס הענקת גביעים לכל הקטגוריות וכן הוענקו מדליות לכל המסיימים, כולל לרוכבים הישראלים.

בשנה הבאה ייערך המרוץ בפעם העשירית ולכבוד הגיל החגיגי, מבטיחים המארגנים מרוץ קשה, מפרך אך גם מעניין במיוחד. נתראה שם?

כמה מילים למצלמה לטובת סרטון מסכם, ושימוש קלוקל במצלמות קסדה אחרי שמצלמת הוידאו היחידה, התרסקה מתחת לאופנוע במרוץ.

קישורים שקשורים

רדבול רומניאקס – יורם לביא ביום השטח הראשון

רדבול רומניאקס: יורם לביא בקטע הפרולוג

רדבול רומניאקס 2012 – יורם לביא מסכם את יום השטח השני והשלישי

רדבול רומניאקס 2012 – יורם לביא מסכם את יום השטח הרביעי והאחרון

רדבול רומניאקס 2012 – טרור עלי אדמות בימי המרוץ 2+3

הכרובלוג בפייסבוק

השאר תגובה