R750

כתבת המבחן הראשונה ל-R750 בישראל

חודש פברואר 1986. כמעט שנה וחצי מאז שהושק הסוזוקי GSX-R750 האלמותי בתערוכת קלן 1984, ובישראל עדיין לא התחיל הייבוא הסדרתי שלו. אם אפשר היה להתנחם בכך, גם בארצות הברית לא התקיים יבוא של הדגם במהלך השנה שחלפה מהשקתו. עם זאת, סוכנויות סוזוקי באירופה, חוגגות ומתחילות למסור מאות ג'יקסרים ללקוחות המאושרים.

רוני שטרוויס, מבעלי "עיר האופנועים", מייבא באופן אישי יחידה אחת מדגם 1985 שעולה על האספלט הישראלי עוד לפני שמתחיל הייבוא הסדרתי של ה-R-ים דרך אבניר. מגזין "טורבו" מנצל את ההזדמנות ונותן לו 4 עמודים לכתוב "מבחן" לאופנוע שברשותו.

פברואר 1986, גיליון 53, מגזין טורבו – מבחן ראשון ל-R750 על ארץ הקודש.

סדר הכתבה מתחיל בשער והלאה. התמונות ברזולוציה גבוהה – ניתן ומומלץ להוריד למחשב לקריאה נוחה.

אגב, עוד 2 יחידות יגיעו משנתון זה לארץ בייבוא אישי. האופנוע שבתמונות העיתון הוא היחיד שישרוד את המלחמות בין הפניות בסדום-ערד ולמעשה, האופנוע עדיין נמצא במצב תקין אצל אספן אי שם בארץ.

…ה-R750 מ-1985 "דור ראשון", שכאמור הגיע לישראל (ולארצות הברית) רק ב-86', היה להצלחה מידית בכל רחבי העולם. כשהוא הוצג, זה היה כאילו הוטלה פצצה של ממש בעולם הדו גלגלי. ולא סתם: היו אומנם אופנועי ספורט גם לפניו, אבל הוא נחשב לאופנוע המרוצים הראשון לכביש הציבורי והכי קרוב שיש לאופנוע מסלול. ה-R החדש היה מבוסס על האופנוע שהריצה סוזוקי באליפות העולם במרוצי סיבולת ה-GS1000R, ואף אחד לא ראה דבר שכזה קודם לכן, על כביש ציבורי. זו הייתה למהפכה, לא פחות.

המשך, כאן

ובאותו עניין:

פרויקט R: שיפוץ אופנוע ספורט אספנות בן יותר מ-30 שנים

האגדה: אופנוע מרוצים ראשון לכביש הציבורי – סיפורו של הסוזוקי R

ה-R השני: סוזוקי GSX-R1100 בגרסת טרום יצור

צמRמוRת: סוזוקי R750 שנת 1986 בגרסת LIMITED EDITION

סוזוקי ג'יקסר RR\RK- נדיר במשפחה

חובבים את דגמי ה-GSX-R של סוזוקי מאמצע שנות ה-80'?

 

תגובה אחת

  1. RESPECT

    כתבה עם כבוד!
    סריקה, איכותית ככל שתהיה, עושה לה עוול.
    שווה למצוא זמן ולהקליד אותה בפורמט מעט ידידותי יותר… 2018, אחרי הכל.

השאר תגובה