הדרכה אישית במסלול

הדרכה אישית במסלול צמודה, לוחצת אבל לא מלחיצה (וידאו)

הדרכה אישית במסלול מצד המדריך בעל הניסיון הרב ביותר בהדרכות על תוואי מוטורסיטי, היא חוויה מומלצת במיוחד. וכשעם העבודה הקשה והתרגול מגיעים לתוצאות הרצויות, הסיפוק הוא לא פחות מאדיר.

סקירה + וידאו להדרכה אישית צמודה, לוחצת אבל לא מלחיצה עם שי לב מרייסטראק על גבי מסלול מוטורסיטי.

100 כוחות סוס יותר

המעבר לאופנוע ליטר שחזק משמעותית וכבד משמעותית מההוסקוורנה ויטפילן 701 הקודם, לא שיפר את זמני ההקפה שלי ואפילו לא הצליח לשמר אותם. עם האפריליה טאונו 1100 יש הרבה יותר מהירות לכסח ולהוריד בסוף הישורת, מה שאומר הרבה יותר כוחות שעובדים על הגוף בבלימה. יש גם הרבה יותר משקל ולכן צריך יותר מאמץ כדי לדחוף ולהפיל את האופנוע אל תוך הפנייה וכדי להוציא אותו ממנה.

וכשפותחים גז אל הישורת שאחרי – צריך לעשות זאת בצורה מדויקת, מושכלת ובעיקר עדינה: בכל אופן, 175 כ"ס זה בדיוק 100 כ"ס יותר משהיו לי ב-701.

לא בשביל שנייה אחת

ביום המסלול הראשון שלי עם האופנוע, שבוצע 24 שעות בלבד לאחר הרכישה, זמן ההקפה שלי היה רחוק ב-10 שניות (!) מהזמן האישי המהיר שלי עם האופנוע היוצא. ביום המסלול השני, שבועיים לאחר מכן, בשיחה קצרה עם שי לב מרייסטראק, הוא זיהה מה-2.5 פניות שאפשר לראות מהפיטס של מוטורסיטי, היכן אני טועה.

משפט אחד שאמר נכון, נפל על אוזניים קשובות והופ! שנייה שלמה גולחה מזמן ההקפה המהיר ביותר שהצלחתי להשיג במסלול אי פעם.

מצד אחד, רציתי יותר. לא עברתי לאופנוע ליטר כדי לשפר שנייה אחת בלבד. מצד שני, הבנתי שהגישה עם אופנוע בנפח גדול למסלול, שונה לחלוטין מזו שסיגלתי לעצמי עם ה-701 הקליל והנשלט. מפה הייתה הדרך לקורס הדרכה אישי עם שי לב, קצרה.

מי הוא שי לב ומי היא רייסטראק?

שי לב הוא אחד משלישיית רייסטראק, יחד עם אביב מרקוזון ופז הופנברטל. המוטו שלהם כפי שהוא מופיע באתרם: "מתוך אמונה והבנה שרכיבה היא ספורט, אנחנו כל הזמן מחפשים ללמוד, להשתפר ולהתמיד. את הערכים האלה אנחנו מעבירים בהדרכות, יחד עם ידע תיאורטי ומעשי ברכיבה ספורטיבית בסביבה סטרילית ונקייה מסכנות".

הכרתי את הנבחרת הזו, שפועלת מאז 2015, בזכות השתתפות בעשרות ימי מסלול שהם ארגנו כחברת הפקה, במסלולים פצאל ובמוטורסיטי. בנוסף, עברתי אצלם 3 קורסי מסלול ויחד עם שי, אף עברתי הדרכה במסלול סרס היווני. את היכולות שלהם, אני כבר מכיר היטב.

ואם היה לכם ספק שאולי מדובר כאן על כאלו שיודעים לדבר אבל לא לבצע – הרי שכל השלושה הם רוכבי מסלול ומתחרים פעילים בעצמם בתחרויות בישראל ובחו"ל. בשנה שעברה למשל (2019)  סיימו אביב ופז את אליפות ישראל במקומות הראשון והשני בקטגוריית 600 סמ"ק מקצועית. שי עצמו מחזיק בשיא הישראלי לזמן ההקפה המהיר ביותר ל-600 סמ"ק במסלול מוטורסיטי (וגם במסלול "סרס" היווני!)

הדרכה אישית במסלול

אבל במה שונה ההדרכה האישית ובמה היא יכולה להועיל לי אחרי 3 קורסים שכבר עברתי אצלם? הו… טוב ש(לא)שאלתם.

בניגוד לקורסי ההדרכה המתקראים "יסודות המסלול", ומיועדים לתת את הכלים הבסיסיים והמומלצים להתמודדות עם מסלול, הרי שבהדרכה האישית אין תוכנית לימודים קבועה עם לו"ז מסודר ואג'נדה ברורה שמתאימה, פחות או יותר, לכולם. הדרכה אישית במסלול היא יותר "תפורה על פי מידה". זיהוי נקודות החולשה העיקריות של הרוכב על גבי המסלול, וטיפול בהן.

בעוד רוכב אחד יתקשה עם דיוק ועקביות בביצוע הרכיבה על קו הרכיבה הנכון במסלול ועל כן יתעכבו עימו במשך מס' סשנים (ואף שיעורים) על העניין, הרי שאחר יכול להתעכב על נושא הבלימה, או פתיחת הגז בנקודות הנכונות וכן הלאה.

לפיכך, אלו שיעורים שמותאמים בדיוק לרמת הרכיבה של כל אחד מהמשתתפים. אין תוכנית אחת שמתאימה לכולם. אתה יודע לאיזו הדרכה אתה מגיע, אבל אפילו שי בעצמו לא יכול לומר לך מה יהיו נושאי וחומרי הלימוד שלך, עד שתעלה לפחות לסשן רכיבה אחת ותראה מה אתה יודע. או לא יודע. היכולת המרשימה של שי והניסיון שצבר בזיהוי ואבחון טעויות רכיבה, מאפשרים לו לאתר מהן הבעיות שצריך לעבוד עליהן.

מתאימים לכולם

לפיכך, הדרכות אישיות הן שיעורים שבעצם מתאימים לכולם. כך, רוכב שזוהי הפעם הראשונה שלו במסלול, יכול לעבור הדרכה אישית שכזו במקביל לרוכב מתקדם שרוצה לגלח עוד שנייה מזמן ההקפה המהיר שלו.

כאחד שעבר עשרות הדרכות שונות (עוד על כך, ב-"אודות"), אני כבר יודע לזהות הדרכה איכותית כשאני נתקל בה.

הכל מתחיל ומסתיים במדריך. בכישורי השפה ויכולת ההתבטאות שלו, ממשיך בחומר הלימוד – עד כמה הוא מעמיק, כמה הוא מסביר את ה-"למה?" מאחורי הטיפים ועד כמה הוא מתקדם בחומר בהתאם למודרכים. וזה מסתיים ביכולת לזהות טעויות של המודרך ולטפל בהן בדיוק כדי להביא לשיפור מידי.

וההדרכה האישית של רייסטראק, היא הדוקה, מדויקת ואיכותית. מדריך אחד (שי) לתיאוריה בצידי המסלול, מדריך שני (פז) ליווה אותי המודרך, עם מצלמה על גבי האספלט, לפעמים מצלם ומתעד מאחור, ולפעמים מנחה ומלמד מלפנים.

שנייה וחצי נוספות

לאחר מכן, יושבים בסככה המוצלת עם כוס מים קרים, ומנתחים את הרכיבה. האפקט של מעבר על החומר המצולם, הוא יקר ערך לטעמי. נחשפתי לכך באופן מצומצם כבר בקורס "יסודות המסלול" והתרשמתי ממנו מאוד דאז.

היתרונות של בחינת חומר הצילום מתעצמים עוד יותר כשמדובר בהדרכה אישית. כל ההקפה מנותחת מכל האספקטים: נקודות היגוי, בלימה, האצה, תנוחת רכיבה וכמובן קווי רכיבה. במהלך ההדרכה, ככה בלי לשים לב ומבלי שזו תהיה הכוונה – הורדתי כבר בסשן השלישי שנייה וחצי נוספות מהשיא האישי שלי, והורדתי אותו לכדי 1:05:033. (סרטון ההקפה, ב-3 זוויות, כאן).

לא זול אבל מומלץ מאוד

מחיר ההדרכה הוא לא זול: שיעור יחיד יעלה 1500 שקלים. הרשמה ל-3 שיעורים מראש תוריד את מחיר השיעור הבודד ל-1250 שקלים. והרשמה ל-5 שיעורים תוריד את המחיר לשיעור עד ל-1100 שקלים. לא סכומים מבוטלים, אבל יכולים לחסוך לא מעט עוגמת נפש ותסכול מימים ארוכים של ניסוי ותהייה באופן אישי, ימים על גבי ימים של הקפות חסרות תוחלת או תועלת.

הדרכה אישית היא דרך מעולה לכל רוכב, בכל רמת רכיבה (בכל רמה!),  להקפיץ עצמו שניות שלמות קדימה ולהפוך את הרכיבה שלו ליותר מודעת, יותר מדויקת, יותר בטוחה ומספקת  וכמובן יותר מהירה.

מומלץ בחום!

לדף הפייסבוק של רייסטראק ולאתר החברה

סרטון מההדרכה (ובסיום – תיעוד ההקפה המהירה)

ובאותו נושא

יום מסלול – המדריך המלא

השאר תגובה