מוכר בשבילו כליה – ק.ט.מ ראלי 890

ק.ט.מ עשו לשמוליק קטע עם האדוונצ'ר 890 ראלי החדש: הם פשוט עשו את האופנוע מכוער מספיק כדי להפוך לכוכב חדש בחלומות שלו. האם אלו חלומות אימה או דווקא חלומות נעימים?

כתב וצילם תמונות סטטיותשמוליק פאוסט

תמונת ווילי: עידו בן מאיר

אכטונג! בייבי!
כבר שנים שאני לא מוכן לקחת סיבוב על הגרסאות הקרביות של אופנועי האדוונצ'ר של ק.ט.מ, אני פשוט לא בטוח שאעמוד בפיתוי לקנות אותן…
לכל מי שמוכן לשמוע אני תמיד אומר: אני מוכן לעלות על אופנוע באחת מ-2 אפשרויות – או שאני חושב לקנות אותו, או שהוא פחות טוב משלי. את הלקח למדתי לפני הרבה שנים, בדרך הקשה אחרי סיבוב קצר של שעה על אופנוע שהשאיר אותי מדוכא במשך חודש – ואני משתדל לא לחזור על אותה הטעות פעמיים. במשך יותר משנתיים מנעתי מעצמי את הדיכאון שישאר לי אחרי סיבוב על אחד מאופנועי האדוונצ'ר, שכבר מזמן הבנתי שכנראה יחליפו את ה-990 בחלומותיי.

עד עכשיו.

מכוער אפילו בסטנדרטים של ק.ט.מ

כבר במפגש הראשון עם ה-890 ראלי החדש ברור שמדובר במכונה רצינית. על מנת להבהיר מעבר לכל ספק שמדובר באופנוע שבא לבצע ולא סתם להראות יפה, KTM השתמשו בטריק הקבוע שלהם – הם לא עשו אותו יפה.
ה-890 אדוונצ'ר על שלל גרסאותיו הוא אופנוע מרשים מאוד, קרבי, מיוחד, אתלטי, בולט… ומכוער. אפילו בסטנדרטים של KTM . מצד שני כאמור הוא בהחלט אופנוע מרשים במיוחד (התמונות לא עושות איתו חסד, צריך לראות אותו במציאות), ובגרסת הראלי – הרבה יותר.

הצהרת כוונות קיצונית

אני לא מה שהייתם קוראים לו נמוך, והראלי גדול עליי בכמה סנטימטרים טובים. מדובר באופנוע גבוה. מאוד. תוסיפו לזה צביעה לבנה סופר מגניבה, פגים סופר רחבים, פול-סיסטם אקרפוביץ ותג מחיר מטורף וקיבלתם הצהרת כוונות קיצונית במיוחד.
אני אחסוך לכם את המתח – לא משנה איזו הבטחה ניתנה על ידי איזו מחלקה – האופנוע מקיים. מדובר בחלום. המנוע חזק וגמיש בטירוף, הגיר פצצה והקוויק שיפטר הניתן לכוונון רק מוסיף. הרמת גלגל בהינף גז כמעט בכל הילוך ובכל מצב. החלק המדהים פה הוא שהמנוע הוא לא החלק המדהים פה.

רכיבה על מסילה

ה-ל-ל-ו-י-ה. ההתנהגות, הבולמים… אני לא מה שהייתם קוראים לו "קליל", והראלי מתנהג כאילו הוא לא מרגיש אותי. הפרונט יציב והתחושה היא של רכיבה על מסילה. האופנוע משרה בטחון ויציבות בכל מצב אפשרי. אין שום בעיה להוציא את הזנב, ועם שלל הבקרות המטורפות גם אין שום פחד. מזל שב-KTM הבקרות לא מגבילות את הכיף אלא רק את הסכנה – האף מתרומם והזנב יוצא לטיול גם איתן והכל מרגיש נשלט וקל. יחסית. בכל זאת מדובר במפלץ, וחשוב להתנהג בהתאם.
בנוסף בעזרת אינספור כוונונים אלקטרוניים כל אחד יכול למצוא בדיוק את מידת ההתערבות או תגובת המצערת האהובה עליו – מי היה מאמין שאני אתלהב ככה מגאדג'טים?
אתם יכולים להגיד שאני לא אובייקטיבי, שהגעתי עם דעה מהבית, שאני משוחד. צודקים. אבל אני מזמין אתכם לקחת סיבוב על הבהמה ולחזור עם דעה שונה. בהצלחה. אין לי ספק שתתאכזבו. כלומר… תתלהבו!

אופנועים כסיגריות

אני עדיין לא יודע להשוות אותו לגרסה הקרבית ה"רגילה" (תקלה שאני מקווה לתקן בקרוב), אני מנחש שכנראה שגם היא מצויינת ואני מעריך שבמחיר כזה אין באמת חובה לרכוש את גרסת הראלי – אבל באמת שקשה לי לדמיין משהו שמתקרב למכונה הזאת.
בעידן התקין פוליטית בו אנו חיים ובו אף אחד אינו לגמרי אחראי על מעשיו – מדבקות אזהרה שונות ומשונות מקיפות אותנו מכל כיוון. גם על גבי מיכל הדלק של הראלי יש מדבקות אזהרה, כולל אחת ששולחת את הרוכב לקרוא את כל ספר הרכב בשלמותו (באאארור) לפני שהוא חלילה מעיז לעלות על המכונה ויוצא לרכיבה.
בעידן כזה אני מניח שזה רק עניין של זמן עד שיתייחסו לאופנועים כמו לסיגריות ויתחילו להדביק עליהם אזהרות גרפיות עם תמונות של נפגעי תאונות דרכים, ובעיקר – אזהרות התמכרות.
בכל מה שקשור להתמכרות – אפשר ורצוי מבחינתי להתחיל עם הראלי.
סעמק, מישהו מחפש במקרה כליה?

גלריה ק.ט.מ 890 ראלי

עוד מהמקלדת של שמוליק פאוסט

הסקלפל – ק.ט.מ דיוק 890

סוזוקי קטאנה – לפתוח גז על חרב סמוראים

סטוץ עם ק.ט.מ 390 אדוונצ'ר

רכיבה על הסוזוקי SV650 – מהאופנועים שמפתיעים אותך

אופנועי CFMOTO – זו רק ההתחלה…

מכונת הנאה אמיתית – סוזוקי GSX-S750

הרשמה לדף הפייסבוק של הכRובלוג

השאר תגובה