דוקאטי V4 V4S

תערוכת Eicma 2017: נחשף דוקאטי V4

ducati-panigale-v4-unveiled-2.jpg
דוקאטי V4 חדש במילאנו 2017

דוקאטי V4 : הסוד הכי פחות שמור בהיסטוריה האנושית, נחשף אמש לקראת פתיחת תערוכת Eicma השנתית לאופנועים במילאנו. אסף זומר מ-Motolixious מסביר, מבאר ומפרש את השתלת מנוע ה-V4 בפאניגלה של דוקאטי.

כתב: אסף זומר – פייסבוק Motolixious ערוץ יו טיוב Motolixious 

פה בתמונות זה הדוקאטי פאניגלה V4, אולי הדגם הכי מטוייז (מלשון טיזינג) של ECMA 2017 והסוד הכי פחות שמור בהיסטוריה של האנושות.

דוקאטי V4 פאנגילה

למראית עין, הוא נראה בסך הכל כמו עדכון לפאניגלה הקודם, זה עם המנוע וי טווין. זה אולי דבר טוב אם אהבתם את המראה של הדגם הקודם (ואין סיכוי שלא אהבתם). מצד שני זה גם קצת עצוב.
זה כאילו דוקאטי יודעת שאין יותר לאן ללכת עם ה-V2 שלהם ועשו צעד מרחיק לכת – עברו ל-V4 תוך כדי סיכון ממשי לחיי בכירים בחברה מצד דוקאטיסטים נאמנים (שהיו מוכנים להרוג על דברים פחותים בהרבה כמו מעבר ממצמד יבש לרטוב). נטישה של המאפיין הכי מוכר של החברה, אפילו יותר משלדת מסבכי המשולשים.

ועם כל זה, הם השאירו את השם פאניגלה, רק בתוספת V4, והעיצוב הוא עדכון של הדגם הקודם ולא משהו חדש לחלוטין כמו שהיינו מצפים. האם זו דרכה של דוקאטי לזרוק עצם לנאמני המותג? האם הם מנסים להחזיק במקל בשני קצותיו? נכון שהפאניגלה הוא אחד מהסופרבייקס הכי מוצלחים של החברה מאז ומעולם, העיצוב אייקוני והמכירות טובות, אז מה?

מאיפה משתין הדג זהב

לכו עד הסוף, תנו לנו עיצוב חדש לחלוטין כמו שרק אתם יודעים ופאקינ' תשקיעו בשם חדש כי זה לא שפאניגלה היה מאז ומעולם השם של אופנועי הספורט של החברה. זוכרים? 916, 996, 998, 1098 ורק אז פאניגלה.
עשיתם את המהלך המשמעותי, שחררו לגמרי, עד הסוף ותראו לנו מאיפה משתין הדג זהב.

כן, נכון. גם אפריליה עשו את המהלך הזה פעם. עברו מוי טווין עם ה-RSV ועברו ל-V4 וכל מה שעשו לשם זה להוסיף את הספרה 4. ועדיין, האופנוע שלהם תמיד נקרא RSV והעיצוב וכל המסביב לא היה נסיון לרכב על הדגם הקודם אלא חדש לחלוטין.

בכל מקרה, זו קטנוניות לשמה, כי הנה בנקודות כמה מהעובדות והמספרים סביב הפאנינגלה החדש. נו, זה עם ה-V4:

  • מנוע V4 חדש שמסתובב הפוך ומבוסס בחלק גדול על מנוע הדסמוסדיצ'י מהמוטוג'יפי. 70 מעלות בין הצילינדרים ו-214 כ"ס בין הרגליים (בקראנק).
  • שלדת אלומיניום חדשה וקצרה יותר. חסכון במשקל, לייק א בוס.
  • אלקטרוניקה חדשה ומעודכנת מאוד. קוויקשיפטר למעלה ולמטה חדש, מערכת שמאפשרת לשלוט על החלקה של האחורי תחת בלימה בכניסה לפניה וכל יתר האלקטרוניקה מעודכנת מאוד.
  • מתלי SHOWA בדגם הרגיל, אוהלינס אלקטרוניים כמובן ב-S.
  • שימו לו אקראפוביץ' ומפת מירוצים במחשב ניהול מנוע וקיבלתם 226 כ"ס. כן – מאתיים עשרים ושש.

מה אומרים?

ducati-panigale-v4-unveiled-1

פייסבוק Motolixious ערוץ יו טיוב Motolixious 

ובאותו עניין:

מיהו אופנוע הסופרבייק הטוב ביותר של השנה?

השאר תגובה