אופנוע קפה רייסר

אופנוע קפה רייסר אוסטרי: ק.ט.מ סופרדיוק 990

נדיר שאופנועי סטריטפייטר ערומים, כוחניים וחדישים יחסית, הופכים לאופנועי קפה רייסר במראה קלאסי ומסורתי. בד"כ מה שמכשיל אותם מלהפוך לבסיס טוב להסבה, הוא ריבוי צינורות קירור המים שקשה להסתיר כדי לשמור על מראה נקי ופשוט. בעיה נוספת, היא זוויות השילדה הקרביות שרק חיתוך מאסיבי בהם, יכול להביא את האופנוע למראה המוכר של אופנוע קפה רייסר בן ימינו. וכשיש כל כך הרבה מבחר שם בחוץ, לא ממהרות הסדנאות המתמחות בתחום, לבחור דווקא באופנועי הניקד הגדולים של ק.ט.מ האוסטרית.

אופנוע קפה רייסר אוסטרי מארצות הברית

סדנת Analog Motorcycles האמריקאית יושבת באזור מילווקי ומנוהלת על ידי טוני פראסט (Tony Prust). למרות האופנועים הסופר מיוחדים שיוצאים תחת ידיו, מתנהל טוני ביומיום ובטיולי סופ"ש על אופנועים סטנדרטיים לחלוטין.

אחד מהאופנועים האלו בעשור האחרון, היה סופרדיוק 990 דגם 2007, עליו רכב יותר מ-20,000 מייל ולאורך יותר מ-5 שנים. הקאסטומיזציה היחידה שעבר האופנוע, הייה התאמת מנשא לתיקי צד בעבור טיולים ארוכים. בסופו של דבר האופנוע נמכר והוחלף בסופרדיוק 1290, אבל טוני שראה בדגם ה-990 כאחד מהאופנועים הטובים שהיו ברשותו, זכר לו חסד נעורים. ידע שהוא תורם פוטנציאלי לפרוקיט קפה רייסר של ממש, ורק חיכה ליום שבו תעמוד בפניו האפשרות לעבוד על אופנוע שכזה.

ההזדמנות הגיעה מכיוון חברת Rebel Yell Bourbon – יצרנית וויסקי וותיקה מקנטאקי, שהזמינה בעבר זוג אופנועים מסדנתו של טוני למטרות קידום מכירות. הפעם הבקשה שלהם הייתה שונה: הם רצו הפעם אופנוע לבנו של בעל חברת האם שלהם, שביקש באופן אישי אופנוע מיוחד עבורו. הוא אומנם רכב על דוקאטי מונסטר 796 אבל חיפש קפה רייסר במראה אסטטי ונקי עם מנוע עוצמתי יותר.

מבחינת טוני, זו הייתה בדיוק ההזדמנות שהיה צריך כדי להתנסות בהסבת סופרדיוק 990 לקפה רייסר.

לימוד והתנסות עצמית

האופנוע שנבחר כקורבן למשימה, היה דגם זהה לזה שרכב עליו שנים טוני, אופנוע משנת 2007 שנמצא באילינוי והובל אחר כבוד למילווקי. טוני, שבעבר התנסה בעבודות ריקוע, ליטוש והכנת חלקי מתכת קטנים, החליט שהפעם הוא הופך את האופנוע לפרויקט אישי שלו עם הכנת חלקים בסדר גודל מלא. התכנון היה שכל חלקי המעטפת יוכנו ממתכת: מיכל דלק, זנב האופנוע, משקף קדמי, כנף קדמית, חרב תחתונה ואפילו פקק הראדיאטור – כולם הוכנו בעבודת יד.

החלקים החדשים, בעלי קווים קשתיים, עגולים ורכים – יוצרים לאופנוע צללית שונה באופן משמעותי מעיצוב "המשולשים ההפוכים" והקווים החדשים שעימם מגיע הסופרדיוק 990 במקור – בתמונה המצורפת להמחשה:

KTM-Superduke-990-oroginal-kruvlog-2007

ועוד כמה טאצ'ים קטנים לסיום

זוג האגזוזים המקוריים, הנמתחים בסעפת מסוג 2-1-2, הוחלפו במחבר משותף ל-2 סעפות הפליטה היוצאות ממנוע הוי-טווין, היישר אל דוד פליטה יחיד בתצורת שופר מחברת Cone Engineering. השינוי בפליטה הצריך גם התאמה של מערכת כניסת האוויר והדלק, לכן הותקן קיט של Moto Hooligan במקום מסנן האוויר ובמקום מחטי הקרבורטור המקוריות.

הכידון המקורי הוחלף בזוג ידיות קליפ און של חברת Vortex כדי להגיע למאפיינים המקוריים של אופנוע קפה רייסר אמיתי. ולוח השעונים הוחלף לטובת שעון מינימליסטי שהותקן על גבי תושבת היוצאת מהמשולש העליון. משאבת הקלאץ' והבלם הוחלפו למשאבות ראדיאליות מסוג HC1 של חברת Magura. בתי המתגים והכפתורים הוחלפו ביחידות המיוצרות על ידי Renard Speed Shop באסטוניה, ומיובאות לארה"ב על ידי הסדנה בעבור אופנועי הפרויקט שהיא מייצרת.

תאורה וצביעה

הפנס הקדמי הוחלף לאחד עגול, בעל מראה קלאסי, כיאה לאופנוע קפה רייסר, עם תאורת LED מחברת  Denali Electronics. המאותתים מלפנים הינם מתוצרת MotoGadget.

לצידי דוד הפליטה שבזנב, הותקנו זוג פנסי LED לאור הבלימה המיוצרים על ידי הסדנה עצמה, כשבשני הצדדים הוחבאו היטב מאותתי LED פצפוניים ונסתרים מהעין.

כדי לשמר את מראה עבודת היד של חלקי המתכת, הוחלט להשאיר את הצבע הכסוף, כשהחלקים הגדולים אף נשלחו לליטוש כדי לתת להם מראה גס יותר. לסיום, התווסף פס כתום בהיקפם של החלקים הנראים לעין, כדי לשמר ולכבד את יצרנית האופנוע ק.ט.מ שהצבע הכתום מייצג את מוצריה.

כל שאר החלקים המתכתיים המקוריים, עד רמת השלדה עצמה, פורקו ונשלחו לצביעה באבקה כדי להשלים את המראה החדש של הכלי.

את התוצאה המלבבת, אתם יכולים לראות בגלריית התמונות המצורפת.

 

גלריה

 

פורסם במקור באתר BikeExif

עוד אופנועים מיוחדים? כאן

ובאותו נושא:

הוא לא רוכב מהר, הוא טס נמוך: אופנוע הספיטפייר משווייץ

פרויקט הוקרה מבוסס על ב.מ.וו R9T מ-BOS

מוטו גוצי רדיקלי: 160 כוחות סוס באופנוע עם קירור אוויר

רפליקת ההארלי דוידסון 1910 של חרובי

 

השאר תגובה