רכיבת הג'נטלמנים 2018 (DGR)

ביום שישי האחרון (28.9) התקיימה רכיבת הג'נטלמנים המסורתית, בשנתה החמישית בישראל. האירוע, ששורשיו נעוצים באוסטרליה עוד מ-2012, זוכה מדי שנה להשתתפות גדלה והולכת של רוכבים ישראלים, המקפידים יותר ויותר על לבוש מתוקתק, מיוחד ומושקע לכבוד האירוע.

האירוע נועד בעיקרו לכיף שברכיבה המשותפת, לחגיגת הסגנון והסטייל, ועל הדרך – גם לתרומה חשובה: איסוף כספים לטובת מחקר סרטן הערמונית ומלחמה במחלות נפש גבריות. באירוע, שנערך מדי שנה בסוף השבוע האחרון של ספטמבר, המשתתפים במסע הם אלו שמתבקשים לתרום לפני האירוע ולא לעודד אצל אחרים מודעות למטרה החשובה, כפי שמקובל לחשוב בטעות.

נכון לכתיבת שורות אלו, אספו הרוכבים הישראלים 854 דולרים. לשם השוואה, המדינה בה נאספו הכי הרבה תרומות היא ארה"ב שם נאספו מעל מיליון וחצי דולרים. רוצים לתרום גם ולהיות שותפים? הקליקו כאן לאתר הרשמי.

מתלבשים לכבוד רכיבת הג'נטלמנים

כ-250 אופנועים וקטנועים התייצבו בגני יהושע שבפארק הירקון, נושאים על גביהם כ-300 רוכבים ורוכבות, מורכבים ומורכבות, שבאו לחגוג פנים שונות ואחרות של עולם הרכיבה. לשבור את הסטיגמה המקובלת אצל ההדיוטות בכל הקשור ל"איך נראה אופנוען ממוצע", על ידי חיוך, נימוס בסיסי, ולבוש ג'נטלמני מתוקתק למשעי.

המשתתפים מתבקשים להתחפש למס' שעות: שפמים וזקנים, כובעי קסקט, עניבות, פפיונים, ווסטים ועוד – כל אחד בחר הגרדרובה האישית שלו את פריטי הלבוש שיבנו את המראה הנדרש. וכיאה לבקשה טרום האירוע, הגיע רוב מוחלט של רוכבים הלבושים בהתאם לכללי הטקס. כל הכבוד!

בעוד בשנה שעברה זכה ארגון האירוע לראשונה בחסות גדולה יחסית של יבואנית מקומית, הרי שמס' חריקות צורמות דאז גרמו לכך שלאירוע השנה לא הובאו נותני חסות בכלל. הדבר התבטא בהעדר שתייה, מוזיקה וכיבוד כפי שהיה נהוג בשנים עברו, וחבל. עם זאת, הוחלט כי בשנה הבאה יוחזרו החסויות על מנת להטיב עם המשתתפים.

יוצאים לרכיבה המקסימה ביותר בשנה

לאחר תדרוך קצרצר, יצאו הרוכבים למסלול קצר עוד יותר של רכיבה מצידה הצפוני של תל אביב, דרומה לעבר יפו, תוך מפגן עוצמתי, מחוייך ורגוע של מאות אופנועים הנעים בטור איטי ומאורגן. הרכיבה הסתיימה לצד המדשאות המוצלות שליד איצטדיון בלומפילד, שרק הדגישו את המקום הפנוי ואת הצורך בנותני חסויות וב"גזלן" לצורכי שתייה ומזון. זו הייתה ללא אירועים מיוחדים, וללא הפרעה מורגשת מדי לקהל הנהגים של יום שישי.

אירוע מקסים, מהנה ומיוחד שכיף להשתתף בו. אם לא הייתם, זה הזמן לסמן לעצמכם חובת השתתפות באירוע השנה הבאה…

סרטון ולאחריו גלרית תמונות

צילום: חגי קאופמן. עריכה: כRובי

גלריית תמונות

צילום: יאיר זיו 

הזמנה – ראש השנה 2019 בתל אביב: מסע אופנועי הג'נטלמנים המסורתי

השאר תגובה