מרוץ אופנועים חשמליים

ה-MotoE בגרמניה: מרוץ אופנועים חשמליים ראשון באליפות

מרוץ אופנועים חשמליים ראשון מסוגו נרשם בסופ"ש האחרון, נקודת ציון הסטורית קטנה בספורט המוטורי העולמי, אך חשובה. במסגרת מרוצי ה-GP שנערכו במסלול סאקסנרינג שבגרמניה, נערך גם סבב בן 7 הקפות של קטגורית ה-MotoE – קטגוריה המבוססת כולה על אופנועים חשמליים בלבד.

מרוץ אופנועים חשמליים שהוציא כוכבי עבר מהנפטלין

בין המתחרים בקטגוריה ניתן היה למצוא שמות רבים ומוכרים מהיסטוריית הקטגוריה הבכירה: סטה ג'יברנאו, ברדלי סמית' (שאף ניצח את המרוץ), רנדי דה פונייה, אלכס דה אנג'ליס ועוד.

כך זה היה נראה ונשמע, כשניתן בעיקר לשמוע את הפרשן ופחות את "סאונד" המנועים. המרוץ הסתיים בשל דגל אדום שהוצא על ידי צוות השיפוט, בשל שריפה שהחלה באחד האופנועים שהתרסק אל צידי המסלול. מאחר והמרוץ כבר הגיע אל ההקפה האחרונה, הוחלט כי סדר הסיום והמנצח יוכרזו על פי מיקומם בהקפה שלפני הוצאת הדגל.

 בסרטון: תקציר המרוץ 

מתוך דף הפייסבוק של אליפות ה-MotoGP

מרוץ קטגורית ה-MotoE היה הראשון שהצטרף לסבב מרוצי ה-MotoGP – אליפות העולם למרוצי אופנועים מונעי בנזין. אך לא היה זה האירוע הבינלאומי הראשון שמארח סבב רוצים שכולו על טהרת אופנועים שאינם מזהמים.

היה זה מרוץ ה-TT המפורסם באי מאן שכלל בלוח הזמנים שלו, עוד ב-2009 (לפני 10 שנים!) סבב מרוצי אופנועים חשמליים כששם הקטגוריה היה ה-TTXGP/

עוד על כך, כאן

ובאותו עניין:

מוטוקרוס חשמלי אמריקאי בסרטון ישראלי מקורי

אופנועים חשמליים: הבשורה תגיע דווקא מכיוון המזרח הרחוק

אופנועים חשמליים חסרי אופי, העתיד ואני

קימקו חושפת את IONEX: פתרון לעתיד דו גלגלי חשמלי

אופנועים חשמליים: בקרוב הדור הבא שיחסל את מנועי הבנזין?

חשמל זורם בגלגליו

נתפס ברשת: אופנוע חשמלי אינדונזי עטוף קרבון

השאר תגובה