תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה - מה העונש?

תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה – מה העונש?

רוכב ביצע תאונה עצמית עם האופנוע כשרכב במהירות גבוהה. בית המשפט לתעבורה הרשיע אותו, על סמך חוקרי המשטרה שהיו במקום לאחר התאונה, שרכב במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך. לטענתם, קצב הרכיבה המהיר היה זה שגרם לאיבוד השליטה שלו באופנוע תוך כדי הטייה, והחלקה בפנייה תוך כדי סטייה מנתיב והתנגשות במעקה הבטיחות. למרות שאף אדם אחר מלבדו לא נפגע, ולמרות שלא נגרם שום נזק לרכוש מלבד לאופנוען שלו, הוטלו עליו עונשים.

בשיתוף Lawguide.co.il

זה קרה ב-2016 בשעות הבוקר. רוכב אופנוע קאוואסקי רכב בכביש 854 (כביש מעלות-כרמיאל) במהירות גבוהה. מהירות רכיבתו לא הייתה סבירה לתנאי הדרך וכתוצאה מכך, הוא לא הצליח לשמור על נתיב הנסיעה כשהגיע לסיבוב באזור שבין הישוב לבון לתפן. הרוכב איבד שליטה על האופנוע וחצה קו הפרדה רצוף. לבסוף התנגש במעקה הבטיחות והוטח על תמרור, ואילו האופנוע הוטח לצד הכביש. הוא סבל מ-2 שברים והאופנוע ניזוק באופן קשה.

הרוכב הודה והורשע במגוון עבירות תעבורה, לרבות גרימת חבלה של ממש, נהיגה רשלנית, סטייה מהנתיב, נהיגה במהירות לא סבירה והתנהגות הגורמת נזק.

תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה: העונש

השופטת התייחסה לכך שצירוף מכלול העבירות שבהן הורשע הנהג מצביע על חומרת המקרה, ומצדיק ענישה מרתיעה. היא בחנה את מדיניות הענישה במקרים אחרים שבהם נגרמה תאונת דרכים עם חבלות בעקבות נהיגה רשלנית, והחליטה כי במקרה זה יש להטיל עונש פסילה. השופטת התחשבה בכך שרק רוכב האופנוע עצמו נפצע, וקבעה כי רישיונו ייפסל לתקופה של ארבעה חודשים בלבד. בנוסף, נקבעה לו פסילה על תנאי לארבעה חודשים למשך שנתיים, והוטל עליו קנס כספי בסכום של 750 שקלים.

מהי המדיניות כלפי תאונות עצמיות?

מבחינת השופטת והתקדימים שהיו לכך, הרי שכאשר נגרמות תאונות דרכים הכוללות פציעות וחבלות, ולא משנה כמה מעורבים בתאונה, יש חשיבות רבה להטיל ענישה מרתיעה. בתקדימים שהיו לנושא בעבר, הרי שמדיניות הענישה תלויה בתוצאות התאונה, בעברו התעבורתי של הנאשם ובנסיבות. ע"פ השופטת, תוצאות חמורות בתאונה  עלולות מבחינתה לכלול אף עונש מאסר בפועל לרוכב שהיה מעורב בתאונה.

מדוע ארבעה חודשי פסילה?

השופטת התייחסה לפסקי דין קודמים שניתנו בבית משפט בישראל, ובהם הרוכבים והנהגים שגרמו לתאונות העצמיות, היו הנפגעים העיקריים והבלעדיים של אותן תאונות. אך הרוכב במקרה הנ""ל, החלים לחלוטין ושב לחייו ולעבודתו. במקרים של פציעות קשות, הבהירה השופטת, אכן יש להסתפק בפסילה על תנאי בלבד, משום שהנאשמים כבר קיבלו את עונשם וסבלו מספיק.

במקרה זה, מדובר בנסיבות חמורות שבהן טמונה סכנה רבה למשתמשי הדרך. גם עברו התעברותי של הנהג אינו נקי. מכיוון שנהיגתו גרמו לחבלה של ממש, קבעה השופטת, לא ניתן להימנע מפסילה. עם זאת, מכיוון שרק הוא נפצע, תקופת הפסילה תימשך ארבעה חודשים בלבד.

זקוקים לייעוץ משפטי בכל נושא? מלאו פרטים בטופס הבא:

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד.

ובאותו עניין:

את מי תובעים עקב פגיעה בתאונת אופנוע?

המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

רוכב אופנוע ללא רישיון – מי מפצה את המורכבת במקרה תאונה?

אופנוע נגרר למגרש משטרתי וניזוק – מי ישלם?

המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

חניית אופנוע על המדרכה – האם מותר?

השאר תגובה