אלוף עולם במרוצי אופנועים מתחרים האליפות

טירון 93: דרכו של אלוף עולם במרוצי אופנועים

תיעוד באורך מלא על דרכו של אלוף עולם במרוצי אופנועים – איך הכל התחיל? הרוכב הצעיר ביותר שזכה באליפות העולם במרוצי ה-MotoGP, הוא רוכב מס' 93 – מארק מארקז. סרט באורך מלא (שעה ו-22 דקות) בשם Rookie 93 עלה לאוויר הרשת כשהוא מתעד את עונתו הראשונה והכל כך מפתיעה, ב-MotoGP.

ומאז, הוא לא סגר את הגז לרגע. הוא הוסיף עוד 4 אליפויות בקטגוריה הבכירה ולמרות שאנחנו רק באמצע עונת 2019, כבר די ברור שאם לא יקרה דבר מה קיצוני, הרי שהאליפות של העונה הנוכחית, תנוח בכיסו עוד לפני שהעונה תסתיים.

נתונים ומספרים מדרכו של אלוף עולם במרוצי אופנועים

ורגע לפני שהסרט מתחיל, הוא כמה נתונים על עונתו הראשונה בקטגוריה הבכירה. קחו אוויר, כי נשימתכם הולכת להעתק ממקומה:

הוא הרוכב הצעיר ביותר שקבע את זמן ההקפה המהירה בקטגוריה. הוא הצעיר ביותר שניצח מרוץ. הוא הצעיר ביותר שרשם לזכותו 2 ניצחונות מרוצים בקטגוריה הבכירה ברציפות. הוא הצעיר ביותר שהוביל את טבלת האליפות. הוא הצעיר ביותר שמחזיק ניצחונות במרוצים בכל שלוש הקטגוריות. הוא הצעיר ביותר שמחזיק בסיום 3 מרוצים ברציפות על הפודיום ב-MotoGP.

נמשיך?

הוא הרוכב הצעיר ביותר שזכה בכל שלוש תארי האליפות האפשריים (125 סמ״ק ב-2010, Moto2 ב-2012 וב-MotoGP ב-2013, 2014, 2016, 2017 ו-2018). הוא הצעיר ביותר שמחזיק במירב נצחונות המרוצים בעונה הראשונה של הרוכב בקטגוריה. הצעיר ביותר שמחזיק במירב הזינוקים למרוצים מהמקום הראשון (פול פוזישן). הצעיר ביותר שניצח מרוץ במסלול לאגונה סקה. הצעיר ביותר שאסף הכי הרבה נקודות אליפות בעונתו הראשונה – יותר מכל רוכב אי פעם בכל הקטגוריות (334 נקודות בתום עונת 2013).

ולסיום: מארקז הוא הרוכב הצעיר ביותר שזכה בתואר אליפות והוא גם הרוכב השני בהיסטוריה (אחרי קני רוברטס ב-1978), שעשה זאת בעונתו הראשונה.

הסרט (במידה והסרטון לא מוצג, ניתן להקליק כאן ולצפות ישירות ביו טיוב)

ובאותו נושא:

עדכון אוקטובר 2019: מארק מארקז – אלוף עולם בפעם השמינית!

כשהאופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה

הכרובלוג בפייסבוק

ברך באספלט – ההיסטוריה של הסליידרים

דני קושמרו מראיין את מארק מרקז

ביקור משפחתי במרוץ ה-GP של אוסטריה

תואר אליפות עולם חמוץ בפנייה האחרונה

השאר תגובה