אליפות עולם

תואר אליפות עולם חמוץ בפנייה האחרונה

תואר אליפות עולם חמוץ במיוחד שהושג בפנייה האחרונה לפני קו הסיום. אחת מהתאונות השנויות ביותר במחלוקת בשנות ה-90 של המאה שעברה והסיפור שמאחוריה

עונת המרוצים של קטגורית ה-250 סמ"ק הדו פעימתית בשנת 1998 הייתה רוויית מתח. טרום הסבב aprilia-rs250-harada-2האחרון של העונה שנערך בארגנטינה, היה ברור שתואר האליפות יהיה של אפריליה: כל הרוכבים בראש טבלת האליפות, היו מ-2 הקבוצות שהריצה היצרנית.

השותפים לסיפור ולתקרית בדרך אל אליפות עולם

  1. לוריס קאפרוסי (איטליה) – רוכב וותיק שחזר לקטגוריה אחרי שהיה עונה אחת בקטגורית ה-500 סמ"ק.
  2. ולנטינו רוסי (איטליה) – הכוכב הזורח החדש בשמי ה-GP. רוכב צעיר שזכה בעונה הקודמת באליפות ה-125 סמ"ק וזוהי עונתו הראשונה ב-250.
  3. טסטויה הארדה (יפן) – בתמונה למטה  – אלוף יפן בקטגורית ה-250 סמ"ק שהתחרה מ-1992 ואילך בקטגורית ה-250. סיים בעונה הקודמת במקום השלישי בטבלת האליפות. לתמי גורלי

כל השלושה היו צמודים זה לזה בטבלת האליפות. אבל הקרב האמיתי הוא בין קאפרוסי והארדה. מי מביניהם שינצח את הסבב הארגנטינאי המסכם של העונה, הוא זה שגם יזכה בתואר האליפות.

אליפות עולם בדרך לא דרך

בסרטון המותח שלפניכם, אפילו שהקריינות ביפנית, מופיעות ארבעת וחצי הדקות האחרונות של loris-capirossi-chases-down-tetsuya-harada.jpgהמרוץ. אחרי מאבק של קאפרוסי (רוכב מס' 65) ברוסי (מס' 46), מצליח האחרון לעקוף, לקחת את ההובלה ואף להתרחק מעט קדימה. קאפרוסי לא מצליח לשמור על המקום השני – הוא "זולג" אחורנית ונאבק בהארדה (מס' 31), עד שגם הוא עוקף אותו. תואר האליפות נמצא כאן במאבק ממשי בין המקום השני והשלישי במרוץ.

בפנייה האחרונה לפני קו הסיום, כשהארדה בהובלה ברורה, צולל קאפרוסי מתחתיו לתוך הפנייה, ומיישר את האופנוע באגרסיביות למאית שנייה בתוך הפנייה. הזדקרות האופנוע של קאפרוסי גורמת לגלגל האחורי שלו לשבור את קו הפנייה של הארדה. הגלגל האחורי של קאפרוסי פוגע בגלגל הקדמי של הארדה והאפריליה של היפני לא זקוקה ליותר מזה כדי לאבד אחיזה מלפנים ולהחליק את הארדה אל מחוץ למסלול, מחוץ למרוץ ואל מחוץ לטבלת האליפות.

מעוצמת החבטה, מזדעזע גם האופנוע של קאפרוסי והוא נאלץ ליישר את האופנוע ולגלוש לשוליים. אך הוא כמעט ולא יורד לצד המסלול ומצליח לחזור למרוץ.

aprilia-rs250-harada-1

מקום שני אבל אלוף עולם

קאפרוסי חוצה את קו הסיום במקום השני, אבל תואר האליפות שלו. הוא אומנם לקח את התואר, אבל נראה מתנועות הגוף שלו שהוא לא שלם עם הענין. אין כאן שמחה של אלוף עולם חדש. נראה, שגם קאפרוסי בעצמו, לא בטוח בחוקיות, בספורטיביות ובאתיקה של המהלך. אם תמשיכו לראות הלאה אל הראיונות (באנגלית), תראו שאין שמחה על פניו של קאפרוסי, האלוף החדש.

אז קאפרוסי לקח את תואר האליפות. וולנטינו רוסי סיים כסגנו. הארדה, שרגע לפני שהופל על ידי קאפרוסי, החזיק בעצם בתואר האליפות היוקרתי, לא זכה כלל לנקודות בסבב הארגנטינאי (מאחר לא חצה את קו הסיום), ונרשם כמי שסיים במקום השלישי בטבלה.

אפריליה אולי הייתה מרוצה מהתואר, אבל לא מהדרך בה הושג. חודש לאחר המרוץ, בפגרה שבין העונות, שוחרר קאפרוסי האלוף מהחוזה ומהקבוצה, ומצא לעצמו מושב אופנוע אצל הונדה.

הסרטון (במידה ולא פעיל, הקליקו כאן)

ובאותו נושא

אוסף אופנועים מהחלומות

כשהאופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה

להיות מרשל במרוץ 

הכרובלוג בפייסבוק

מארק מארקזאלוף עולם בפעם השמינית!

סרט באורך מלא – טירון 93: דרכו של אלוף עולם במרוצי אופנועים

חוגגים את המרוץ ה-900 ב-MOTOGP (וידאו)

Save

תגובה אחת

  1. עופר

    מאז הונדה השתנתה…וההוגנות והספורטיביות הדרדרו בסולם הערכים שלה לכמה מקומות אחרי הזכיה בתארים והשגיות….(מי אמר 2015) אבל אין מה לכעוס….היא התיישרה עם קו שיותר מחצי עולם מאמין בו – עזבו ערכי ספורט, האליפות וההשגים זה מה שנחשב ולעזאזל עם הספוטיביות…

השאר תגובה