כשהאופנועים היו מברזל

כשהאופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה

כשהאופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה: השנה היא שנת 1989. תקופה שהיום נחשבת כ-"Golden Era" (עידן הזהב) של אליפות העולם לאופנועי כביש, ה-Grand Prix. בקטגוריה הבכירה מתחרים הרוכבים על אופנועים בעלי מנועי 2 פעימות בנפח 500 סמ"ק.

ההתנהגות של הכלים מוגדרת על ידי הרוכבים עצמם (חלקם לפחות) כלא פחות מ"מרושעת". כל אופנוע בעל מאפיינים ספורטיביים לכביש הציבורי כיום, מתנהג ככל הנראה טוב יותר, חזק יותר ועדיין – קל יותר לרכיבה.

כשהאופנועים היו מברזל

אופי אספקת הכוח במנועים אלו היא לא פחות מאלימה. כשהמהנדסים מסביב מתמקדים בעיקר בכוח מנוע ופחות מתעסקים במתלים\שלדה והתנהגות הכלי. הרוכבים פשוט יוצאים אל המסלול ומתמודדים עם מה שיש.

בסרטון נאבקים מרפק מול מרפק, קווין שוואנץ (רוכב סוזוקי-פפסי מס' 34) ו-וויין רייני (רוכב ימאהה-לאקי סטרייק מס' 3).

הכוכב של סוזוקי מול תותחי ה-GP

זהו המרוץ הראשון של עונת 89 – קווין שוואנץ, הכוכב הזורח של סוזוקי שזכה להצלחה רבה בארה"ב, במסגרת ה-GP. קווין מנצח בסופו של דבר, ופותח סדרה של מרוצים מותחים ועונה מטריפה בה נאבקים זה בזה רוכבים שנכנסו כבר לפנתאון עולם מרוצי הכביש.

רנדי ממולה, מיק דוהאן, וויין גראנדר, אדי לאוסון ועוד… לא סתם עונה זו והשנים שלאחריה נחשבות לעונות הטובות ביותר של האליפות (טרום השליטה הבלתי ניתנת לערעור של דוהאן).

הרוכבים מפלדה

למרות שהסרטון מכיל רק קטעים ספורים מהמרוץ, הרי שקל להסחף לתוך המתח. בייחוד בשתי הדקות האחרונות בהן מחליפים השניים מיקומים מדי פנייה. שימו לב כיצד הם חולפים זה על פני זה במרחק של סנטמיטרים ספורים. פשוט נפלא.

ובאותו נושא:

טירון 93: דרכו של אלוף עולם במרוצי אופנועים

הכרובלוג בפייסבוק

ברך באספלט – ההיסטוריה של הסליידרים

דני קושמרו מראיין את מארק מרקז

ביקור משפחתי במרוץ ה-GP של אוסטריה

 

4 תגובות

  1. TShavit

    😯 מירוץ ראשון – 1989? טעות קטנה של 3 שנים… קוין התחיל ב-86 (התחרה ב-3 מירוצים), וב-88 כבר השיג 2 נצחונות.

השאר תגובה