ערפל

אופנוע ערפל

יצירה שהיא מעל לתקופת הזמן. ה-Scighera ("ערפל בוקר קל" באיטלקית, בניב של אזור מילאנו), פרוייקט מ-2014, ממשיך לשאת בגאון עיצוב מופת שהוא מושך, מעניין, רלוונטי ויישאר כזה גם בעוד מספר עשורים.

ערפל איטלקי

האופנוע הוא פרי הזמנה של סדנת Miliprecento האיטלקית, המתמחה בבניית אופנועי ספורט מודרניים  מבוססי מנועי מוטו גוצי, מסדנת Officine Rossopuro האיטלקית גם היא, העוסקת בעיקר בבניית אופנועים ע"פ דרישה אישית של לקוחות פרטיים. גם זו האחרונה שלחה ידיה לא פעם ולא פעמיים, בבניית אופנועים מבוססי מוטו גוצי.

כבר מהתמונות ניתן לראות שכאן לא חסכו ועבדו עם תקציב פתוח לפרשנות ויד חופשייה בכל הקשור לבחירת המכלולים והעיצוב הסופי. רמת הירידה לפרטים והתוצאה שהתקבלה, היא לא פחות ממרתקת.

ערפל – בפנים יש אופנוע מוטו גוצי

בבסיס יש כאן מנוע, זרוע אחורית ודרייבשאפט מקוריים של דגם ה-Grisso 1200 8V, דגם הרודסטר המגניב של מוטו גוצי, שעלו על הקונספט ויצאו עם הדגם ב-2005 (הרבה לפני ה-NineT של BMW). זהו מנוע בנפח 1151 סמ"ק המייצר 105 כ"ס ב-7,500 סל"ד ושיא המומנט שלו, 11 קג"מ, מתקבל ב-4,900 סל"ד נמוכים למדי. כל שאר החלקים, נרכשו אצל היצרניות והסדנאות השונות, בד"כ מליין העילית היוקרתי של כל חברה. באופנוע נעשה שימוש נרחב בקרבון ובאלומיניום כדי לרדת למשקל נמוך ככל האפשר. והתוצאה? 190 ק"ג עם נוזלים. נמוך משמעותית ממשקלו של ה-Grisso הסדרתי.

תמונות לרייר עליהן

שלדת הצינורות עשויה פלדה הבולם האחורי הוא מתוצרת אוהלינס, וכך גם המתלה הקדמי ההפוך והמושחר בקוטר 48 מ"מ. חישוקי "השפיצים" נבנו במיוחד בעבור האופנוע הזה ספציפית ע"י סדנת Borrani האיטלקית. הם עשויים אלומיניום, כולל הנאבות, ועוטים על עצמם צמיגי טיובלס. הבלמים הם של Brembo מסדרת ה-Racing. סעפת הפליטה העשויה גם היא אלומיניום, נבנתה גם היא בעבור ה-Scighera, ע"י סדנת HP Corse. ורגע לפני שתישלחו אל התמונות כדי לרייר, שימו לב להחבאת מצנן השמן המקורי מתחת למנוע, ולזוג צינורות היניקה בחלקו האחורי של המנוע, שנועדו בעבור מסנן האוויר שמוקם נמוך.

גלריה

עוד אופנועי פרויקט

נתפס ברשת: אופנוע חשמלי אינדונזי עטוף קרבון

רפליקת יושימורה ב-2500 יורו

אופנוע CAFE RACER צנום מאסטוניה (וידאו)

אופנוע עתידני – קונספט הדיגימוטו

עיצוב אופנוע באגרופים חשופים

ברח מהאייטיז: קאוואסקי GPZ750 מודרני

עוד אופנועי פרויקט מיוחדים

השאר תגובה