אופנוע עתידני

אופנוע עתידני – קונספט הדיגימוטו

img_2295

עיצוב אופנוע עתידני, יצירתיות רבה והמון שאפתנות עומדות מאחורי ה"דיגימוטו" שהוצג בתערוכת EICMA 2016 והוגדר על ידי מתכנניו כ"אופנוע המשלב בין מסורת ועתידנות"

האתר שהוקם סביב האופנוע מספר כי מדובר על שיתוף פעולה בין סדנת העיצוב התעשייתי Zanzotti (המתמחה ברכב), יחד עם בית המלאכה Graydev המתמחים בתחום ריקוע המתכת. סוגרים את שלישיית המוחות הם סדנת Wunderlich הגרמנית, העוסקת כבר 25 שנים בשיפוץ, שדרוג והתאמה אישית לאופנועי ב.מ.וו.

אופנוע עתידני

יש רעיון דיגיטלי וטכנולוגי שלם שעומד סביב האופנוע שעובר כחוט השני בתוכו וסביבו. החל מהאמצעים הטכנולוגיים הרבים ששימשו לתכנון ולדימוי שלו img_2299טרום היצירה בפועל, וכלה בחיישנים הרבים שהוא יכלול בעתיד (מאחורי זגוגית הכביכול-פנס שמלפנים) ויאפשרו רכיבה בטוחה ומהירה על גביו. אבל זה לדעתי פחות מעניין. הסיבה שבגינה עצרתי לצלם את האופנוע בתערוכת EICMA האחרונה, היא בעיקר בשל המראה הכללי הסופי. מראה אופנוע עתידני אבל לא מוזר וקיצוני, כי אם מזכיר מאוד אופנוע בייצור סדרתי כיום.

פנס ארוך

בבסיס מדובר על אופנוע רודסטר, ב.מ.וו R1200R חדש לחלוטין, שהופשט לגמרי והושארו ממנו רק המנוע ומס' חלקי שילדה. מיכל הדלק, העשוי כולו מאלומיניום, נוצר כולו בעבודת יד. המושב, עשוי גומי קשיח (אבל נראה כמו קרש, מבחינת העובי והצביעה). הצמיגים הם צמיגי סליקס למסלול והפריט המגניב ביותר: פנס הבלם האחורי. הפנס נוצר מחומר שנקרא מאקרולון (Makrolon) שהוא, באופן כללי, פוליקרבונט שקוף עם מערכת מחזירי אור המשולבת בתוכו, ומאפשרת להעביר בתוכו אור בצורה שווה לכל אורכו. הדבר נתן למעצבי האופנוע את האפשרות ליצור פנס בלם ארוך מאוד, שמתחיל עוד במרכז המושב, ומאיר בצורה אחידה לכל אורכו. האפקט? מדהים. מעניין אם נראה את החומר משתלב בקרוב באופנועים בייצור סדרתי?

מדובר על קונספט שאומנם במצב נסיעה מלא, אך כמובן אינו חוקי כרגע לכביש. באתר מצהירים המתכננים שהכלי אינו למכירה. אלא אם כן, מדובר על מחיר שבו "כמה-כסף-לא-מהווה-בעיה"…

Save

השאר תגובה