אופנוע Cafe Racer

אופנוע Cafe Racer צנום מאסטוניה (וידאו)

אופנוע Cafe Racer של סדנת Renard Speed Shop מאסטוניה. הסדנה לא הפתיעה כשהחליטה לבנות פרויקט המבוסס על ה-R90 של ב.מ.וו, מאחר וזהו אולי אחד האופנועים הפופולאריים ביותר בקרב בוני האופנועים, לשמש כבסיס ליצירת אופנוע רטרו כלשהו. אבל לדמיין קפה-רייסר צנום ממדים על R90/6? זה כבר שונה ומיוחד.

אנדריאס, בעל הסדנה, רצה ליצור אופנוע שיהיה קל לרכיבה ובעל מעט פרטים המעמיסים על עין הצופה בו. הוא רצה אופנוע עם יכולות רכיבה של ממש, ולא פסל סביבתי שיעמוד לתצוגה בלבד. מבחינה עיצובית, נבחר לייחוס (בלבד) דגם ה-255 Kompressor BMW שעמו ניצח הרוכב Georg ‘Schorsch’ Meier  את מרוץ ה-TT בי מאן ב-1939. ללוק ולמראה שלו הם רצו להגיע.

bmw-r90-custom-renard-4

קוצצה ורותכה 

ה-R90/6 עליו מבוסס הפרויקט שלפניכם, הגיע במצב טוב למדי לסדנה, שהפשיטה אותו מיד מרוב חלקי המעטפת שלו. מיכל הדלק הוחלף מיד בהתחלה לאחד שתרם אופנוע Moto Guzzi V7 Special, מאחר והוא צר ומוארך באופן שיוביל את הקונספט העיצובי המתוכנן לאופנוע.

שלדת הזנב קוצצה ונחתכה כדי להתאים למכל הדלק החדש, כשהגיבנת מאחורי המושב הגיע מיצרנית חלופית של חלקי פיברגלס, המייעדת אותו במקור לאופנוע Aermacchi. הסדנה ביצעה את ההתאמה תוך שהיא משתילה בפנים נורת LED לאור הבלם. המושב עצמו נתפר בעבודת יד מעור אמיתי.

מראה אופנוע Cafe Racer

לצורך קבלת המראה הרייסרי לאופנוע, גולחו מס' סנטימטרים מאורך הטלסקופיים המקוריים, כדי לגרום לאופנוע להיות מוטה יותר קדימה ולזכות במראה אגרסיבי יותר. זוג הבולמים האחוריים הוחלפו בזוג שהגיע מאופנוע מוטוקרוס של CZ והותאמו לאופנוע ע"י הסדנה.

כדי לבנות מערכת בלימה ראויה לשמה, הוחלפו החישוקים לכאלו מתוצרת Borrani. בעבור הקדמי הותאמה נאבה שהגיעה מטריומף בונוויל, ויחד עם מערכת בלימה מלאה של Beringer ומתאמים מיוחדים שנבנו ב-CNC, ניתן היה להתאים לגלגל הקדמי דיסק מוגדל ומודרני ומערכת תואמת. מאחור, הוחלף בלם התוף באמצעות ערבוב חלקים שונים של KTM (דיסק), BMW R1200S (קאליפר), ו-Beringer (משאבה). צמיגי FireStone בעלי מראה צר ומחורץ, משלימים את מראה הגלגלים.

יכולת נשימה

המנוע עצמו שופץ ברמת האטמים, גומיות ורינגים חדשים. המאיידים (קרבורטורים) שופצו ולמרות שתיבת האוויר המקורית נותרה על האופנוע, זכו הקרבורטורים להזנת אוויר ישירה מהאוויר הפתוח באמצעות זוג צינורות יניקה. אולי מסכן את אמינות המנוע אבל מעניק מראה ייחודי ויכולת נשימה טובה יותר לאופנוע.

האופנוע זכה לחיווט מחדש לכל מערכת החשמל כשהמצבר זכה למיקום חדש ומוסתר יותר (מאחורי הגיר). לוח השעונים והפנס הקדמי הגיעו מ-Motogadget כשהתושבות כורסמו מאלומיניום ע"י הסדנה. לאופנוע הותקנו ידיות קלפ-און ספורטיביות וסט רגליות רוכב של Tarozzi.bmw-r90-custom-renard-1

והתוצאה? אופנוע Cafe Racer לשיפוטכם. למרות מראה הבלוק הגדול והמגושם של המנוע, שגורם בד"כ לבוני האופנועים ליצור מיכל דלק גדול ושמנמן בהתאם. במקרה שכאן, לא נכנעו בסדנה וכפו על האופנוע להיות צר וצנום בעל מראה קליל וקרבי. בדיוק כמו שתכננו מלכתחילה…

ובאותו נושא:

הוא לא רוכב מהר, הוא טס נמוך: אופנוע הספיטפייר משווייץ

פרויקט הוקרה מבוסס על ב.מ.וו R9T מ-BOS

מוטו גוצי רדיקלי: 160 כוחות סוס באופנוע עם קירור אוויר

רפליקת ההארלי דוידסון 1910 של חרובי

אופנוע קפה רייסר אוסטרי: ק.ט.מ סופרדיוק 990

הכרובלוג בפייסבוק

 

השאר תגובה