להחנות אופנוע

טיפ: איך להחנות אופנוע נכון?

יש דרך להחנות אופנוע נכון. לא פשוט זורקים אותו והולכים לעניינים. טיפ על איך להחנות את האופנוע נכון ולא לצאת טמבל אחר כך. סוף חניה במחשבה תחילה.

כתב: שי נווה – אופנוען מאומן

1) תחנו בצל. ותמיד יש, אל תבואו לי עם סיפורים. הוא אולי שלוש-עשרה-ורבע מטר של הליכה מהמקום אליו אתם מתכננים להגיע, אבל זה טוב לרגליים שלכם וגם המושב שלכם יודה לכם כשתחזרו לאופנוע ולא ישרוף. אה, וגם לפלסטיקה על האופנוע יהיה יותר סבבה עם זה. נשבע לכם, הוא אמר לי.

2) ואם כבר חניה, תמיד להשאיר אופנוע בהילוך. תמיד. כח הכובד תמיד אורב בסביבה, אז פשוט תשכנעו אותו להפיל אופנוע של מישהו שמגיע לו…

להחנות אופנוע ואיך להוציא אותו משם

3) אבל רגע, לפני שאתם מעמידים את האופנוע, תחשבו שנייה על איך תצאו משם. אם חניתם עם האף לתוך קצה של ירידה זה לא הכי חכם בעולם, אלא אם אתם על קטנוע 125. כל דבר גדול מזה ואתם כבר צריכים כוחות על בשביל לדחוף 200 קילו ברוורס בעלייה. סוף חניה במחשבה תחילה.

4) ואפרופו רוורס, אז ברוורס לתוך החניה עם מנוע כבוי. זה גם חוסך דלק וגזים וכאלה, גם יותר שקט וגם הרבה יותר קל וזריז לצאת אח״כ לדרך.

להחנות אופנוע באופן שלא יאריך לכם את הג'ונסון

ובאותו עניין, בחייאת רבאק, אם אתם במקום הומה אדם, אל תניעו את האופנוע בזמן שאתם מתלבשים, שמים כפפות, מדליקים את הדיבורית ומפעילים את הגו-פרו. אתם תופסים מספיק תשומת לב מהסובבים אתכם, ובניגוד לשמועות, רעש המנוע לא יאריך לכם את הג׳ונסון.

5) ועוד דבר קטן, אל תישענו על הכידון. גם אם זה על אופנוע עומד בחניה (שהחניתם ברוורס עם מנוע כבוי כמובן). יש לנו בגוף זכרון שריר, אל תתנו לו להיזכר מה זה מרפקים נעולים ולחץ על הכידון. פשוט אל.

וגם

״נוח לי בטוסיק״ היא התשובה הנפוצה ביותר לשאלה מה תפקיד המתלים?. נוח זה יחסי כמובן, אבל כל הנשאלים יסכימו שהמתלים באופנוע (גם באוטו כמובן) משככים את המהמורות באופן דרמטי. אז יופי, לטוסיק דאגנו, אבל מעבר לתפקידו להיות האיבר היושב, הוא לא תורם לאחיזה באופנוע, אם כבר אז מפריע… אז מה הסיפור עם המתלים האלה ולמה לכל כלי רכב ממונע יש כאלה?

התשובה הקצרה היא – לשמור על אחיזת האופנוע לכביש שמייצג הצמיג. התשובה הארוכה, ובכן, היא ארוכה יותר…

המשך, כאן

ובאותו נושא

ארבעה דברים שלא ידעת על רכיבת אופנוע

וידאו: אימון עם אופנוען מאומן במסלול פצאל

עוד טיפים, כאן

4 תגובות

  1. Amos Baram

    ובאותו עניין.. כשאנחנו חונים על מדרכות, בואו נהיה חביבים ונשאיר מקום להולכי רגל ו\או אופנועים נוספים שצריכים לעבור. בואו לא נחנה אחד על השני.

  2. מהכפתך

    איך להחנות אופנוע נכון – בחיים לא ליד קטנוע ג׳וירייד עם אקרפוביץ׳ מזוייף…של ילדים נודרי נדרים אזהרה סכנה לאופנוע

  3. דוד

    "אל תניעו את האופנוע בזמן שאתם מתלבשים, שמים כפפות, מדליקים את הדיבורית ומפעילים את הגו-פרו…"

    ומה עם זה אופנוע עם קרבורטורים?))

  4. קסד

    אופנוע אמיתי אף פעם לא נמצא בחניה –
    הוא רק נמצא על הג'ק צד, ממדט NLP של השחזת רגלית.

השאר תגובה