רכיבת אופנוע

טיפ: ארבעה דברים שלא ידעת על רכיבת אופנוע

רכיבת אופנוע נראית מגניבה, נכון? ובכן, לא ממש. לא תמיד. לא בכל מצב צבירה. לקט טיפים קצרים ובלתי מחייבים שלא לוקחים בחשבון את המובן מאליו. הרשימה לא היא כדי לקטר ולהוציא לך את החשק מרכיבה, ולא כדי לצנן לך את ההתלהבות.

איך זה יכול להיות? כי אף אחד מהסעיפים הבאים הוא לא סיבה מספיק טובה שלא לרכוב על אופנועים. למעשה, יש הרבה סיבות למה כן, אבל לא כאן. לא עכשיו.

רכיבת אופנוע – יכולה קצת לבאס

אני קצת מתבאס להיות "לשליח עם הבשורות המעט מדכאות" שיאיר את הדרך לפנייך, אבל בוא נודה על האמת: גם לי אף אחד לא גילה את הדברים הללו קודם. חברים טובים לא תמיד יזכרו לעדכן אותך שיש דברים ברכיבה על אופנוע בישראל שיכולים לגרוע בהנאה מהרכיבה ותאלץ לגלות אותם לבד על בשרך. אז הנה קצת הערות והארות, בטח לא כאלו המסכמות את הכל, שכדאי לזכור.

הערות על רכיבת אופנוע שכדאי לזכור

1. אנחנו טורחים לא מעט סביב ההכנות לרכיבה, בתחילתה ובסיומה. חשבת שאנחנו פשוט משליכים רגל מעל למושב האופנוע ורוכבים אל החופש באופן משוחרר? תחשוב שוב. בניגוד לנהגי המכוניות, שיכולים לרדת מהבית עם טי שירט, מכנסיים קצרים וכפכפים, מצפצפים את אזעקת הרכב וישר יוצאים לדרך, הרי שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר מתוכננים.

להתלבש נכון בהתאם למזג האוויר שבחוץ ולא רק בהתאם למטרת הנסיעה, לארוז את כל הציוד שאולי תזדקק לו בתיק ייעודי, לזכור לקחת את כל ציוד המגן בדרכך לאופנוע ואת כל צרורות המפתחות הנדרשים (שהרי מומלץ שלא להחזיק את מפתחות מנעולי האופנוע ושלט האזעקה יחד עם מפתח ההתנעה), לשחרר מנעול מלפנים, לשחרר מנעול מאחור, לארוז לפחות מנעול דיסק בתיק או בארגז ייעודי ולהתחיל בתהליך ההתלבשות לקראת הרכיבה. מה שנהג רכב עושה בדקה אחת, אצלנו יכול להגיע גם לרבע שעה של הכנה.

מזל שאח"כ נצמצם את הפער כשנצלח את הפקקים ולא נבזבז זמן על מציאת חנייה. רק שאז נחזור שוב על כל התהליך, אבל הפוך: נעילת האופנוע, לקיחת כל החפצים איתנו וכן הלאה. בקיצור: לא כיף גדול.

רכיבת אופנוע אל השמש הגדולה

2. רוב הזמן, אנחנו לא רוכבים בסגנון איזי ריידר אל החירות והחופש. בהמשך לנושא הרכיבה בתחושת שחרור והרכיבה לעבר השקיעה וכל מיני שיגיונות וחזיונות שאולי היו לך סביב פנטזיית הרכיבה על אופנוע, בוא ונפרט:

א. לרכוב אל השקיעה זה סיוט לא נורמלי, גם אם יש לך משקפי שמש איכותיים. בטח ובטח אם אתה על כביש מפותל עם שורות עצים או גבעות בצדדיו שמסתירות ומגלות את אור השמש השוקעת לסירוגין. ההבזקים לתוך העיניים יכולים אשכרה להכאיב. לא כיף בכלל.

אתה והקסדה

ב. לרכוב עם משקף קסדה פתוח כדי לנשום את האוויר הפתוח ולספוג את הריחות? נחמד אולי עד 90-100 קמ"ש. אחר כך מתחילים לדמוע בטירוף. ושלא נדבר על החרקים באביב ובקיץ שמצליחים להתרסק לך בדיוק על הלבן של העין, וגורמים לך כאבים עצומים. בקיצור: חייבים מיגון לעיניים.

ג. קסדת 4\3 נראית ממש נחמד בסרטים וככזו שלא מפריעה ליהנות מהרכיבה, אבל היא מעצבנת מאוד אם המהירות עולה מעל 90 קמ"ש, ולא משנה כמה טובה ואיכותית היא. שריקת הרוח לאוזניים וחוסר המיגון הראוי לעיניים (גם אם יש משקף, האוויר נכנס בעוצמה מתחת), אומרים שהיא מתאימה לקטנועים ואופנועים שלא מתוכננים לעבר את ה-100…

3. ואפרופו קסדה: היא לא באמת מגניבה. לפחות לא בזמן הירידה מהאופנוע. שכח מלהניף רגל מעל גבי האופנוע בסיום הרכיבה, להוריד את הקסדה בצורה הכי קולית שאפשר ולצעוד באלגנט לתוך מחוז חפצך.

אם אין לך קרחת, הרי שהקסדה חרבה לך כל זכר לתסרוקת מושקעת ולכל שקל ששמת אצל הספר לתספורת מגניבה. לא משנה כמה כימיקלים, קרמים וג'לים תמרח, זה ייהרס וימעך גם ברכיבה של רבע שעה. מסתבך עם המשקפיים? אז תחשוב להסתפר. (עוד על כך כאן)

ואם יש לך זקן? אותו הסיפור. רק שאם הוא מספיק מכובד ומתארך אל מחוץ לקסדה, גם תזכה לקו עיצוב חדש, שיראה לכולם על גבי הזקן שלך, איפה מסתיימת הקסדה ואיזה חלק ממנו היה חשוף לרוח…

רכיבת אופנוע ועונות השנה

4. חשוב לשנן: הכי כיף באביב ובסתיו. אלו העונות שבגללן אתה רוכב. שווה ערך לפחות מ-3 חודשים מענגים של רכיבה. תקופה זו מורכבת ממחודש וחצי באביב, אולי עוד חודש-חודש וחצי של סתיו. בכל השאר: האופנוענים רטובים. או כי חורף (3 שבועות במצטבר במשך השנה של ימי גשם), או כי חם רצח. בתוך הפקקים העירוניים זה בכלל להיט.

אבל השד כאמור הוא לא כזה נורא. בשאר הזמן, זה די כיף לרכוב על אופנוע. עובדה, אני אישית לא מצליח להפסיק עם התחביב הממכר הזה בעצמי כבר אי אלו שנים. אז או שאני מאזוכיסט, או שפשוט בסיכום הכללי, השלם גדול מסך חלקיו והכיף רב יותר מרשימה קצרה של קיטורים ברשת…

רכיבת אופנוע ומה זה להיות אופנוען?

"מי שלא חווה את זה, ומי שלא היה אף פעם בפנים, חושב שאופנוענות היא בעיקר חופש, חירות ורכיבה אל השקיעה שבאופק. אבל יש כל כך הרבה צדדים לרכיבה על אופנוע, שיכולים לגרום לאדם שפוי לוותר על החלום. מזל שהכיף מאופנוענות הוא הרבה יותר גדול מכל הצדדים האלו יחד."

"להיות אופנוען זה להתמודד עם בחורות שלא מוכנות לעלות על האופנוע, הרי זה מסוכן.
להיות אופנוען זה להתמודד עם בחורות שחייבות לעלות על האופנוע, הרי זה מגניב.
להיות אופנוען זה לסיים רכיבה עם שרירים תפוסים ועייפות מטורפת.
להיות אופנוען זה להתלונן על כל דקה כשאתה רוכב על סופרספורט בתוך העיר.
להיות אופנוען זה להיות חרד כל כך למצבו של האופנוע כאילו הוא החולה הסופני ביותר.
להיות אופנוען זה לחזור כל יום עם סיפור חדש על איך "כמעט הרגו אותי בכביש"

להמשך, כאן

ויש גם נקודות אור

"אני לא רוכב על האופנוע שלי בגלל שאני יכול להרשות לעצמי למלא מיכל דלק שלם בכל תדלוק מבלי לחשוב פעמיים.
אני לא רוכב על האופנוע שלי בגלל הפוקוס והמבטים שאני מקבל כל בפעם שאני עומד ראשון ברמזור.
אני לא רוכב על האופנוע שלי בגלל שאני מוציא את העיניים לכל מי שחולם על אופנוע ואין.
אני לא רוכב על האופנוע שלי בגלל שזה עושה אותי יותר מגניב מכל אחד אחר שאין לו".

עוד על כך, כאן

הכרובלוג בפייסבוק

5 תגובות

  1. אופיר

    איך שכחת את טקס החולצה לעבודה?
    נראה אותך מגיע באוגוסט לעבודה עם האופנוע וישר נכנס לישיבה.
    כתמי זיעה תחת בית השחי, כתם גדול בגב ואחד שמתחרה בו בחזית…
    אתה מטפטף תחת החולצה בגלל הדרך בין חנית האופנוע, למעלית (הלא ממוזג) ועד המזגן המיוחל במשרד, שהשאירה אותך עם חום גוף של בערך 65 מעלות.

  2. איתן חג'ג'

    כשמישהו מתייחס לרכיבה על אופנוע כתחביב, אז כל הדברים שמנית אכן מתסכלים.
    אך יש כאלה שרכיבה על אופנוע היא תשוקה, היא החיים. להם שום דבר לא מפריע, גם לא מה שמתסכל את רוכבי התחביב.

  3. כפיר אלדד

    להיות אופנוען זה לעשות את כל הדברים האלה בלי לחשוב עליהם בכלל. 11 שנה אני חי ככה ואם זה תלוי בי כך זה גם יהיה עד יומי האחרון..

השאר תגובה