האופנוע ששופץ

האופנוע ששופץ לזכרו של הכבאי מפיגועי ה-11.9

האופנוע ששופץ למצב חדש בעזרתה של הונדה העולמית לזכרו של בעליו שנהרג בפיגוע התאומים, ריתק את רון ארקין. סיפור קטנטן ומרגש לרגל 20 שנים לפיגועי ה-11.9 בארה"ב

כתב וצילם: רון ארקין

את התמונה כאן למעלה צילמתי בניו יורק במוזיאון לזכר הנספים של אסון התאומים ב-9.11.2001. מלבד רמת השחזור והשיפוץ של האופנוע, יש כאן גם סיפור קטן ומרגש.

בקיץ 2001 רכש הכבאי ג'רארד בפטיסט את האופנוע שבתמונה במכירת חצר ב-100 דולרם בלבד. מדובר על הונדה  CB750 מייצור 1979. למרות מצבו התחזוקתי והקוסמטי הירוד של הכלי, החליט ג'רארד שהוא ישפץ ויחזיר את הכלי למצב רכיבה, כדי שיהיה עבורו לאופנועו הראשון.

האופנוע הובל לאחר כבוד אל מקום עבודתו, בתחנת כיבוי מס' 9 במזרח מנהטן, ניו יורק. חבריו לעבודה צחקו למראה האופנוע ומצבו. הם העריכו שהתקציב הנמוך שלו, יאפשר לו בקושי לשפץ את המנוע הישן. ג'רארד, שהליך הרכישה כבר היה מאחוריו, החל בשיפוץ וחיפש אחר חלקים לרכישה.

ב-11 לספטמבר 2001, מצא ג'רארד את מותו במגדל הצפוני במתחם מגדלי התאומים.

האופנוע ששופץ במשך 15 חודשים

חבריו לתחנה, הכבאים ששרדו את הפיגוע, הרגישו שלמען זכרו הם מחויבים להמשיך במקומו את  שיפוץ האופנוע. אליהם הצטרפו חובבי אופנועי אספנות, מגזין אופנועים, חנות חלפים ומס' חברות ממנות כולל הונדה-ארה"ב ששמעה את הסיפור ונרתמה לאיתור החלקים החסרים לשיפוץ.

האופנוע שופץ לחלוטין במשך 15 חודשים בדיוק כמו שג'רארד חלם, ועל מיכל הדלק של האופנוע צויר הסמל של תחנת כיבוי 33 של ניו יורק. התחנה שאיבדה הכי הרבה כבאים בפיגוע.

משפחתו של הכבאי החליטה לתרום את האופנוע למוזיאון ה-9/11 שבניו יורק ושם הוא מוצג.

התעכבתי ליד האופנוע המדהים הזה לפחות רבע שעה ולא יכולתי להוריד את העיניים ממנו. פשוט מדהים לראות במקום עצוב שכזה, אופנוע ישן מחודש ונוצץ.

לא נשכח ובטח שלא נסלח.

אתר המוזיאון בניו יורק

השאר תגובה